مدیر اداره ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

ساماندهی رسانه های برخط شهرستان اسلام آبادغرب/مهلت ثبت نام تا پایان شهریور

کد خبر: 295479
|
10:09 - 1395/06/13
نسخه چاپی
ساماندهی رسانه های برخط شهرستان اسلام آبادغرب/مهلت ثبت نام تا پایان شهریور
اسلام آبادخبر: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: رسانه های برخط که در شهرستان اسلام آبادغرب فعالیت می نمایند موظفند تا پایان شهریور ماه 95 نسبت به ثبت نام در سایت ساماندهی و دریافت کدرهگیری اقدام نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر، رضا عباسی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب بر لزوم  ساماندهی نشر دیجیتال, برخط و رسانه های همراه و هوشمند  تأکید نمود.

 

وی افزود:کلیه مدیران تارنماهای اینترنتی می رساند که اعتبار ثبت نام سایتهایی که در نسخه قدیمی پایگاه ساماندهی به نشانی samandehi.ir ثبت نام کرده اند به پایان رسیده است و از این تاریخ از نظر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صرفاً سایتهایی ثبت شده محسوب می شوند و از امتیازات سایتهای ثبت شده استفاده می کنند که در نسخه جدید این سایت ثبت نام کرده باشند.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: طی هماهنگی با پلیس فتا شهرستان ، علاوه بر سایت ها کلیه وبلاگ ها و فعالان شبکه های اجتماعی که به صورت خبری فعالیت می نمایند رصد شده اند و این افراد نیز باید جهت فعالیت خبری مجوز و شناسه لازم را از فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمایند در غیر اینصورت فعالیت این افراد مشمول تخلفات قانونی خواهد بود.

 

وی افزود: سامانه  ساماندهی پایگاه های اینترنتی در سال 1385 به منظور ثبت اطلاعات مدیران پایگاه های اینترنتی ایرانی تشکیل شد که  این پایگاه به عنوان مرجع احراز هویت مدیران پایگاه های اینترنتی در کارگروه تعیین محتوای مجرمانه مورد استفاده قرار می گیرد. (تبصره1 ماده 21 قانون جرایم رایانه ای) به استناد این تبصره اگر پایگاهی حاوی محتوای مجرمانه باشد و در صورتیکه که مشخصات مدیر پایگاه در ساماندهی ثبت شده باشد، چنانچه وی در اسرع وقت نسبت به حذف محتوای مجرمانه اعلام شده از پایگاه خود اقدام نماید، پایگاهش فیلتر نخواهد شد.

 

عباسی تاکید کرد:  به استناد آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال مصوب هیات محترم وزیران تمامی رسانه های برخط می بایست اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نمایند.

 

وی با بیان اینکه برخی از سایت های خبری پیش از این مراحل ثبت نام را انجام داده اند، گفت: مابقی رسانه های برخط که در شهرستان اسلام آبادغرب فعالیت می نمایند موظفند تا پایان شهریور ماه 95 نسبت به ثبت نام در سایت ساماندهی و ارائه  کدرهگیری اقدام نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد