آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سال چهارم دولت نباید به کارهای سیاسی و انتخاباتی بگذرد/امنیت امروز ایران مدیون اقدام انقلابی امام (ره) در برابر منافقین است

کد خبر: 295403
|
00:16 - 1395/05/29
نسخه چاپی
سال چهارم دولت نباید به کارهای سیاسی و انتخاباتی بگذرد/امنیت امروز ایران مدیون اقدام انقلابی امام (ره) در برابر منافقین است
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سال چهارم سال پایانی دولت‌هاست گفت: نباید در سال آخر همه مسائل تحت الشعاع انتخابات قرار بگیرند و به کارهای مردم بها داده نشود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران یکی از جلوه‌های تقوا را عملی کردن باورهایی دانست که آنها را قبول داریم و اظهار داشت: عالم با عمل یعنی باورهایی که آنها را قبول داریم در عرصه عملی نمایش دهیم و عالم فقط فرد عمامه به سر نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) افزود: ایشان به مردم فرمودند که من شما را به هیچ طاعتی دعوت نمی‌کنم مگر اینکه خودم آن را انجام دهم و این یک نکته بسیار مهم است.

خطیب موقت تهران با اشاره به در پیش بودن هفته دولت تصریح کرد: ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و معتقدیم همه دولت‌های بعد از انقلاب مشروع بوده‌اند و تنفیذ ولایت را داشته‌اند بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نقد سازنده و ایراد راهگشا را منع نمی‌کنیم،یادآور شد: هفته دولت به مناسبت شهادت 2 دولتمرد الگو یعنی شهیدان رجایی و باهنر نام‌گذاری شده و آنها برای خدمت به محرومان، ساده‌زیستی و عدم وابستگی به دنیا تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند و امام نیز روی این نکته تاکید کرده‌اند که ریاست آنها را عوض نکرد.

آیت‌الله خاتمی این دولتمردان را الگوی تمام مسئولان در تاریخ جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: در ارتباط با عملکرد قوای سه‌گانه سه نوع رفتار وجود دارد؛ یکی رفتار متملقانه است، اگر کسانی انتظار داشته باشند فقط باید از آنها تعریف شود درست نبوده و رفتاری غیراسلامی است و امام علی (ع) فرموده‌اند این یک درد بی‌درمان است.

خطیب موقت تهران رویکرد دوم را یک رفتار بدبینانه برشمرد و اظهار داشت: در این شرایط افراد همه چیز را سیاه دیده و عیب‌جویی می‌کند که این هم اشتباه است و امام علی (ع) می‌فرماید عیب‌جویی یک بیماری مسری است که باید از رفاقت با آنها اجتناب کرد. 

وی رویکرد سوم را رفتار ناصحانه عنوان کرد و گفت: در این دیدگاه خوبی‌ها را باید دید و تجلیل کرد و نارسایی‌ها را نقد سازنده داشت، بنابراین یک سبک دینی و رفتار اسلامی است که ما نقاط ضعف و قوت را با هم ببینیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سال پایانی دولت یازدهم ادامه داد: سال چهارم دولت‌ها سال پایانی دوره آنهاست که انتخابات را در پیش داریم اما آسیبی که ممکن است به وجود بیاید و در برخی ادوار نیز بوده، این است که در سال چهارم همه چیز تحت شعاع انتخابات قرار بگیرد و خروجی آن بها ندادن به کار مردم باشد. 

وی خطاب به دولت تصریح کرد: بنده به عنوان خطیب جمعه دوستانه به شما می‌گویم که با قوت و قدرت تا روزهای پایانی که در خدمت مردم هستید، عاشقانه، کار کنید و عشق به خدمت در دلتان باشد و آن را در  عرصه عمل به نمایش درآورید و مبادا انتخابات آینده سبب شود همه چیز را سیاسی کرده و مسئله معیشت مردم را تحت شعاع قرار دهیم چرا که رهبری فرمودند دغدغه من معیشت مردم است.

خطیب موقت تهران در ادامه به برنامه‌ریزی استکبار برای زنده کردن منافقین اشاره کرد و گفت: احساس می‌شود این روزها دنیای استکبار برنامه جدیدی علیه ملت بزرگ ما دارد و آن هم این است که می‌خواهد جنازه در حال احتضار منافقین آمریکایی استکباری را دوباره زنده کند در حالی که باید بداند این جنازه در حال احتضار کامل است و هرگز زنده شدنی نیست.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: منافقین سیاه‌ترین پرونده را در پیش ملت ایران دارند و آنها 17 هزار ترور بی‌گناهان را در پرونده خود دارند. آنها نه فقط نظامی‌ها بلکه کارگران، کشاورزان، معلمان، عالمان وارسته اخلاق را نیز به شهادت رساندند. 

خطیب موقت تهران با اشاره به ترفندهای ضدانسانی منافقین در کشتار مردم بی‌گناه گفت: آنچه این روزها در رابطه با داعش می‌شنویم نسل دوم و نسل سوم هستند چرا که این اقدامات آنها در سال‌های 59 و 60 توسط منافقین در ایران پیاده شد، آنها کشتند، پوست کندند و زنده زنده سوزاندند و مثله کردند، این اقدامات پرونده این جنایتکاران وحشی و نوکران استکبار است. 

وی ادامه داد: در رابطه با پرونده خارجی منافقین باید گفت آنها وقتی عمله صدام شدند به دستور صدام شیعیان و کردهای عراق را کشتند و الان هم در کنار داعش در عراق و سوریه مسلمان کشی می‌کنند. قراردادی بین آنها و دولت جلاد عربستان برای همکاری میلیاردی منعقد شده است که حاصلش نیز این است که باید جاسوسی کنند تا پول بگیرند.

آیت‌الله خاتمی پرونده منافقین را بسیار سیاه توصیف کرد و افزود: آنچه واقعا مایه تاسف است اینکه کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریست را بلند کرده‌اند، ملجاء و مأوای تروریست‌های آدم کش شده‌اند که این نیز نشانه‌ای است همگان بدانند قصه حقوق بشر و تروریسم نیست. 

خطیب موقت تهران یادآور شد: منافقین در ماه‌های پایانی جنگ پیاده نظام صدام شدند و به جنگ فرزندان ملت ایران آمدند، آنها خودشان گفتند که می‌خواهند به کرمانشاه و سپس به همدان و تهران بیایند. در حالی که این یک توهمی بیش نبود، یک هفته مانده به عملیات مرصاد رفتار زندانیان منافق عوض شده بود و به زندانبان‌ها می‌گفتند هفته بعد ما زندانبان شما هستیم. اسم این کار تبانی نیست، این محاربه است.

وی با اشاره به رویکردهای قرآنی که شدیدترین مجازات‌ها را نسبت به محاربین دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین هم کسانی که به جنگ فرزندان ملت ایران آمده بودند، محارب بودند و هم کسانی که در زندان همراهی داشتند محارب بودند چرا که گفتند ما بر سر موضع خود هستیم و این یعنی چون زندانی هستیم به جنگ ملت ایران نیامده‌ایم. 

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه منافقین عنوان محارب و باغی دارند، یادآور شد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به رفتار ناکثین و کشتن فرماندار و مسئول مالیات و کشتن مردم بیگناه در حکومت خود اشاره می‌کنند و بعد می‌فرمایند اگر حتی یک نفر از اصحاب مرا کشته بودند من باز می‌توانستم شرعاً همه آنها را مجازات و اعدام کنم.

خطیب موقت تهران بر همین مبنا تاکید کرد: آنچه امام راحل عظیم‌الشان در سال 67 صورت دادند کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمتی بزرگ به ملت مسلمان ایران بود. در اروپا همایشی برای منافقین می‌گذارند و در داخل هم افرادی همراه با منافقین و داعش می‌شوند در حالی که منافقین داعشی‌های ایرانی هستند. 

وی ادامه داد: کسانی در کشور با آمریکا و اتحادیه اروپا و بی‌بی‌سی آلوده همکاری می‌کنند لذا مسئولان باید به هوش باشند، من برای آگاهی نسل جوان می‌گویم اگر آن روز امام آن خدمت جانانه را نکرده بود امروز ما گرفتاری‌های فراوانی داشتیم و امنیت هم نداشتیم لذا امنیت امروز ما مدیون آن اقدام انقلابی امام است. 

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: از کسانی که در مکتب امام تربیت شده و دم از امام می‌زنند باید پرسید چرا اجازه می‌دهند امام مظلوم و غریب شود، بنده به عنوان تکلیفم دفاع کردم و باکی هم ندارم چرا که رسانه‌های آلوده غربی تا جایی که می‌توانستند این طلبه ناچیز را تخریب کردند و من را خشن معرفی کرده و عکس‌های فتوشاپ آنچنانی از من درست کردند که اگر من خودم هم در خواب ببینم وحشت می‌کنم. بنابراین بنده هیچ بیمی از این حرف‌ها ندارم.

خطیب موقت تهران در سومین موضوع خود در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه تهران به در پیش بودن روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: این روز به مناسبت آتش کشیده شدن مسجدالاقصی است، ما باید مساجد الهی را آباد نگه داریم و آباد نگه داشتن آن هم زندگی ما را هم آباد می‌کند. لذا عمران فرهنگی بسیار مهم است و مسجد باید کانون متدینان برای رشد اخلاقی و روشنگری باشد.

به گزارش فارس، آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران به راه‌های مقابله با تهمت و افترا در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید اصل را بر خوشبینی گذاشت مگر آنکه خلاف این مسئله ثابت شود البته ما خودمان هم نباید زمینه تهمت و غیبت را فراهم کنیم. چرا که زمینه گناه را فراهم کردن حرام است.

خطیب موقت تهران ضمن انتقاد از رواج دروغ و تهمت و افترا در فضای مجازی گفت: برخی فکر می‌کنند مسئول حرمت ندارد در حالی که حرمت مسئول بیشتر است چون کار و خدمت می‌کند. 

وی یکی از راه‌های جلوگیری از رواج تهمت و افترا در جامعه را منزوی کردن رسانه‌های دروغ محور دانست و اظهار داشت: کار رسانه‌های شارلاتان و غوغاسالار که عمدتا  نیز شبکه‌های بیگانه هستند رواج دروغ و تهمت است لذا ما نباید مواردی را که از شبکه‌های ماهواره‌ای که با پول دشمن تغذیه می‌شود باور کنیم.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد