گفتگو با یک رزمنده اسلام آبادی عملیات مرصاد؛

برنامه منافقین برای رسیدن به تهران 5 مرحله ای بود/ اعترافات یکی از منافقین دستگیر شده در خصوص چهارزبر

کد خبر: 295234
|
06:09 - 1397/05/03
نسخه چاپی
برنامه منافقین برای رسیدن به تهران 5 مرحله ای بود/ اعترافات یکی از منافقین دستگیر شده در خصوص چهارزبر
اسلام آبادخبر: محمد حسین پور العجل از رزمندگان دفاع مقدس و عملیات مرصاد گفت: طرح منافقین این بود که طی 5 مرحله از سرپلذهاب، کرند، اسلام آبادغرب، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور کنند و به تهران برسند.

محمد حسین پورالعجل رزمنده اسلام آبادی عملیات مرصاد در گفتگو بااسلام آبادخبراظهار داشت: همزمان با پیروزی انقلاب در سال 57 سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق با جمع آوری سلاح و مهمات از پادگان ها ابتدا خود را همراه نهضت نشان دادند و زمانی که بنی صدر رئیس جمهور شد وی را عامل مهمی برای رسیدن به اهداف خود یافتند و از او حمایت کردند.

 

 

وی افزود: با آشکار شدن خیانت بنی صدر و رأی مجلس به عدم کفایت وی امام قاطعانه او را از فرماندهی کل قوا و سپس براساس اصل 110 قانون اساسی از ریاست جمهوری عزل کرد.

 

وی یادآور شد: با برکناری بنی صدر سازمان منافقین وارد فاز نظامی و مبارزه مسلحانه شد و در 30 خرداد بوسیله نیروهای سپاه و مردم سرکوب شدند. بعد از آن این گروه تروریستی ترور شخصیت ها را آغاز کردند که با هوشیاری مردم تعداد زیادی از آنها شناسایی و سرکوب شدند و  بقیه آنها هم به دامان غرب و عراق پناهنده شدند.

 

پورالعجل بیان داشت: در 3 مرداد 1367 درحالی که تانک های عراق در حال عقب نشینی بودند نیرو های منافقین با بهره گیری از 25 تیپ از مرز قصر شیرین وارد خاک ایران شدند و قصد داشتند خود را به تهران برسانند. طرح آنها این بود که طی 5 مرحله از سرپلذهاب، کرند، اسلام آبادغرب، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور کنند و به تهران برسند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای این عملیات کشور عراق 120 تانک، 400 دستگاه نفربر، 1000 کامیون مقدار زیادی اسلحه و مهمات در اختیار آنها قرار داده بود و در روز دوشنبه 3 مرداد 1367 ساعت 2:30 با اجرای آتش سنگین عراق در محور سرپلذهاب منافقین در ساعت 5:30 به طرف کرند حرکت کردند و در منطقه قلعه شاهین آرایش نظامی گرفتند.

 

پور العجل  تصریح کرد: در ساعت 6:30 دقیقه تانک های عراقی با آرم منافقین وارد کرند غرب شدند و بعد از آن به طرف اسلام آبادغرب حرکت کردند. ساعت 7:30 وارد ورودی شهر شدند که با مقاومت نیروهای مردمی و بسیجیان روبرو شدند اما چون سازماندهی نشده بودند نتوانستند مقاومت کنند.

 

وی گفت: پس از تصرف شهر صبح روز بعد یعنی 4 مرداد آماده حرکت به سمت کرمانشاه شدند و تا منطقه حسن آباد پیش رفتند و در آنجا توقف کردند و برای حمله به منطقه چهارزبر آماده می شدند. بعد ها یکی از منافقین اسیر شده گفته بود اگر ما چهار زبر را گرفته بودیم وارد کرمانشاه می شدیم.

 

وی افزود: گردان حمزه در روز سه شنبه 4 مرداد از طرف جاده ایلام وارد شهر اسلام آبادغرب شد و گردان دیگری از تیپ ابوالفضل خرم آباد از سه راه ملاوی به آنها حمله می کند و تنگه مرصاد هم توسط نیروهای خودی بسته می شود. در روز 5 شنبه عملیات مرصاد با رمز یا علی بن ابی طالب شروع و منطقه حسن آباد و تنگه مرصاد گورستان منافقین شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها