جزئیات جدید از انهدام یک تیم خرابکاری در شهرستان خاش/ حفر ۳ تونل به عمق ۵۰ متر به سمت مراکز نظامی

کد خبر: 295220
|
09:26 - 1395/04/31
نسخه چاپی
جزئیات جدید از انهدام یک تیم خرابکاری در شهرستان خاش/ حفر ۳ تونل به عمق ۵۰ متر به سمت مراکز نظامی
فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان خاش جدیدترین جزئیات از انهدام یک تیم خرابکاری در این شهرستان را بیان کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر " حفر چاه و عملیات خرابکاری در یکی از منازل شهرستان خاش" در جهت برهم زدن و اختلال امنیت در این شهرستان، رسیدگی به موضوع فوراً در دستور کار ماموران امنیتی قرار گرفت و سریعاً وارد عملیات شدند.

وی افزود: ماموران امنیتی شهرستان خاش با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی نامحسوس و با اشراف دقیق اطلاعاتی وارد این منزل مسکونی شدند و یک تیم 10 نفره وابسته به عناصر بیگانه را در حال حفر تونل ها که در مجاور مراکز نظامی بودند با تجهیزات دستگیر کردند.

چاکرزهی با بیان اینکه با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران امنیتی این شهرستان از یک خرابکاری بزرگ پیشگیری شد، تصریح کرد: با توجه به اعترافات اولیه دستگیر شدگان با هدف تخریب مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی دست به این اقدام زده بودند و از سوی گروهک های تروریستی معاند حمایت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: عناصر ضد انقلاب و بیگانه همواره درصدد لطمه زدن به نظام و مراکز نظامی هستند و در این راستا مردم، دستگاه ها و نهادها باید همواره بیدار و هوشیار باشند.

رییس شورای تامین شهرستان خاش اذعان کرد: گروهک های معاند و افراد خودفروخته از یک سوی با قاچاق مواد مخدر به دنبال نابودی نسل جوان هستند و از سوی دیگر بدنبال ایجاد اختلاف در بین مذاهب و ناامن سازی استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی گفت: با هوشیاری دستگاه های امنیتی هرگز اجازه اقدامات خرابکارانه معاندین، گروه های تروریستی را نخواهند داد و با رصد شبانه روزی و اشراف کامل بر این عناصر همواره اقدامات تروریستی را خنثی می کنند.

فرماندار شهرستان خاش ضمن تشکر از عوامل مردمی در اطلاع رسانی اقدامات گروهک های تروریستی، اظهار کرد: مردم و مشارکت آنان در برقراری امنیت شهرستان واقعاً تاثیرگذار بوده و همواره با اطلاع رسانی به موقع خود از بسیاری خطرات و اقدامات تروریستی جلوگیری شده است.

* جزئیات تکمیلی

این منزل مسکونی متعلق به فردی با هویت"ب-ر" بوده که قریب به 3 سال خالی از سکنه است و در اتاق "هال" این منزل چاهی به عمق حدود 10 متر به صورت عمیق حفر شده که در کف چاه تونلهایی به سه سمت مختلف شرق، غرب و جنوب منزل فوق و به مسافت حدود 2 متر، 37 متر و 10 متر حفر شده بود که با توجه نزدیکی منزل فوق به مقرهای نظامی حفر چاه های فوق با هدف اقدامات خرابکارانه و تخریبی در مقرهای نظامی بوده است که با هوشیاری به موقع دستگاه های امنیتی از این اقدام جلوگیری شد.

همچنین لیدر اصلی این جریانات شخصی با هویت "ر" بوده است و در این عملیات یک عدد ریموت، یک دستگاه گوشی، کپسول اکسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، دبه های 60 و 70 لیتری، ماسک، لباس کار، دستگاه پیکور و سرکه جهت خنثی کردن گاز موجود در زیر زمین کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/گ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها