فلاحت پیشه در گفتگو با اسلام آبادخبر مطرح کرد:

دولت و روحانی به کرمانشاه ظلم کردند/درخواست رفع موانع پتروشیمی اسلام آبادغرب/حق قصرشیرین برای منطقه آزاد شدن از دیگر مناطق بیشتر است

کد خبر: 295173
|
10:12 - 1395/04/24
نسخه چاپی
دولت و روحانی به کرمانشاه ظلم کردند/درخواست رفع موانع پتروشیمی اسلام آبادغرب/حق قصرشیرین برای منطقه آزاد شدن از دیگر مناطق بیشتر است
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: اگر منطقه آزاد قصرشیرین به استان داده شود حتما" مناطق ویژه اسلام آبادغرب و دیگر شهرک های صنعتی استان گسترش پیدا خواهد کرد.

دکتر فلاحت پیشه در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: جلسه عمومی تبیین مقدمات سفر هیات دولت در کرمانشاه صورت گرفت، در جلسه استانی مجمع نمایندگان استان به همراه استاندار و دیگر مسئولان استانی جلساتی برگزار شد و در این جلسات طرح های اولویت دار مد نظر قرار گرفت.

 

وی افزود: اساس توافقی که صورت گرفته بود این بود که بنیاد سفر آقای روحانی به وِیژه بر بنیاد سفر مقام معظم رهبری صورت بگیرد و بعد از آن بر بنیاد سفرهای سه گانه دولت سابق به استان کرمانشاه قرار بگیرد.


نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: مصوبات سفرهای چهارگانه مصوبات منطقی بوده که در یک جمله خلاصه شده مصوبات عقب ماندگی استان کرمانشاه می باشد به همین دلیل حقانیت مصوبات سفرهای چهارگانه به استان کرمانشاه خیلی بیشتر از حقانیت های شکل گرفته در سایر استان ها بود و انتظاری که ما از دولت آقای روحانی داشته و داریم این است که به گونه ای که با مصوبات دولت قبل در استان های دیگر برخورد کرده اینگونه با استان کرمانشاه برخورد نکند، چون این مصوبات بخشی از حقانیت های استان کرمانشاه بوده و هست و دولت باید این را تکلیف خودش بداند.

 

وی افزود: در جلسات مطرح شد که در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه هیات دولت متعهد شود در سال جاری راه آهن به کرمانشاه برسد و 250 میلیارد تومان برای اعتبار فاز بعد از کرمانشاه (کرمانشاه-اسلام آباد-قصرشیرین) اختصاص پیدا کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارجی مجلس بیان کرد: جلسه دوم را جلسه مشترک ملی گذاشتیم که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، آقای نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بودجه و برنامه ریزی، انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور حضور داشتند چون برخی از مصوبات تصمیمات ملی بود که آقای نوبخت باید تصمیم می گرفت.

 

وی افزود: در این جلسه پیشنهاداتی ارائه دادیم من جمله؛ کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب بزرگراهی استان کرمانشاه تکمیل شود و باید بزرگراه اسلام آباد- قصرشیرین تکمیل شود و از سمت دیگر بزرگراه اسلام آبادپلدختر تا گردنه شاهبداغ باید تکمیل شود.

 

دکتر فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: قرار بر این شد آخرین موانع پتروشیمی اسلام آبادغرب برداشته شود و در جلسه دفاع از این طرح با حضور نمایندگان 3 ارگان سازمان محیط زیست، سازمان معادن کشور، نماینده وزارت نفت مشکلات و موانع طرح برطرف گردد.

 

وی افزود: از دیگر مصوبات خیلی مهم این بود که باید منطقه آزاد قصرشیرین شکل بگیرد، چون اگر منطقه آزاد قصرشیرین به استان داده شود حتما" مناطق ویژه اسلام آبادغرب و دیگر شهرک های صنعتی استان گسترش پیدا خواهد کرد.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: در لایحه ای که دولت در هفته قبل به مجلس داد، ظلمی که به استان کرمانشاه صورت گرفته این است که در کشور 7 منطقه آزاد پیش بینی شده ولی قصرشیرین جزء آنها نیست که بلافاصله در مجلس اخطار اصل 48 قانون اساسی را مطرح کردم که عملا" بررسی لایحه به این هفته افتاد و دولت قول دا قصر شیرین را اضافه کند که اگر این کار صورت بگیرد نمایندگان اخطار قانون اساسی را مطرح نمی کنند در غیر اینصورت حتما" اخطار داده خواهد شد، چون در میان همه مناطق آزاد داده شده قصرشیرین بیشترین حق را دارد چون از 6 میلیارد دلار صادرات به عراق 50 درصد آن از استان کرمانشاه صورت می گیرد در حالی که داعش در بستر این شاهراه قرار دارد.

 

وی افزود: ظلمی که دولت در این هفته انجام داد این بود که باید منطقه آزاد قصرشیرین در مصوبات قرار می گرفت ولی دولت و آقای روحانی واقعا" به استان کرمانشاه ظلم کرد و بنده بعنوان مخالف از مجلس وقت گرفتم و طی گفتگوهای انجام شده از معاون رییس جمهور در خواست کرده ایم که این امر اصلاح شود و با توجه به چند روز فرصت باقیمانده تا سفر، امیدوارم این امر محقق شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها