یادداشت/ علی حسینی

آی مدیران! که نشسته، شاد و خندانید جاده ها می گیرند جان

کد خبر: 295068
|
11:06 - 1395/04/05
نسخه چاپی
آی مدیران! که نشسته، شاد و خندانید جاده ها می گیرند جان
سربازان عزیز ما قربانی مشکلی شدند که سال هاست ایرانیان با آن دست و پنجه نرم می کنند و آن چیزی نیست جز غیر استاندارد بودن حمل و نقل جاده ای.

یادداشت - علی حسینی/ باز هم جاده ها قربانی گرفت و این بار قرعه به نام سربازان وطن افتاد.19 نفر از سربازان عزیز ما در جاده هایمان پرپر شدند و ده ها نفر دیگر هم زخم از دست دادن هم خدمتی هایشان و زخم حادثه بر روان و تن هایشان باقی ماند.

 

اتوبوس های سربازان همان زمانی که بسیاری از مدیران در بامداد خواب هستند، با فاجعه ای روبرو می شد که نه تنها خانوادهایشان بلکه یک ملت را داغدار می کنند.

 

سربازانی که بایستی امروز در راه دفاع از این مرز و بوم در پست های خود آماده می شدند، امروز دیگر در میان ما نیستند. این سربازان عزیز قربانی مشکلی شدند که سال هاست ایرانیان با آن دست و پنجه نرم می کنند و آن چیزی نیست جز غیر استاندار بودن سیستم حمل و نقل جاده ای.

 

غیر استاندارد بودن حمل و نقل جاده ای موضوعی است که سال هاست هموطنان زیادی را قربانی می کند. فاجعه انگیز است که بدانیم آمار کشته شدگان در جاده های ایران خیلی بیش تر از تعداد افرادی است که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 

نوروز هرسال و دیگر تعطیلات رسمی در کشور که آمار مسافرت های جاده ای افزایش می یابد، باید منتظر فاجعه های رخ داده ناشی از تصادفات جاده ای باشیم. مسئله ای که شیرینی این تعطیلات را برای همه تلخ می کند.

 

بی توجهی مسئولین به استاندارد کردن حمل و نقل جاده ای معضلی است که بایستی بر آن توجه ویژه ای شود. عدم اولویت بندی مناسب از سوی مقامات رسمی در خصوص وضعیت حمل و نقل مسئله ای است که امروز به وفور به چشم می آید. توجه بیش از حد دولت به بحث حمل و نقل هوایی و خرید گسترده هواپیماهای مسافر بری در حالی که جاده های ایران به دلیل غیر استاندارد بودن قربانی می گیرد، جدای از آنکه نشان از ضعف تشخیص در اولویت بندی در کشور دارد، داغ مردم را تازه تر می کند.

 

نه به عنوان یک روزنامه نگار بلکه به عنوان یک شهروند عادی، این ضعف تشخیص را فاصله مدیرانی می بینم که سطح زندگیشان با مردم عادی تفاوت های به فراوانی تعداد صفرهای فیش حقوقی برخی از مدیران دارد. همین تفاوت سطح زندگی باعث شده باشد تا دغدغه مدیران بهبود ناوگان هوایی شود، در حالی که اکثریت مردم جامعه در جاده ها مسافرت می کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد