فلاحت پیشه در گفتگو با اسلام آبادخبر مطرح کرد:

دولت آقای روحانی موظف است در سفر به کرمانشاه خودش را ملزم بداند که مصوبات سفرهای چهارگانه گذشته را اجرا کند

کد خبر: 295063
|
16:12 - 1395/04/03
نسخه چاپی
دولت آقای روحانی موظف است در سفر به کرمانشاه خودش را ملزم بداند که مصوبات سفرهای چهارگانه گذشته را اجرا کند
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس گفت: طبق قانون دولت جدید وارث دولت گذشته است و اگر دولت دکتر روحانی در سفر به کرمانشاه از زیر بار تعهدات سفر های دولت قبل شانه خالی کند این سفر نه تنها سودی به استان نمی رساند بلکه ظلم تاریخی دیگری به استان کرمانشاه خواهد بود.

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار کرد: علت اصلی بیکاری در استان کرمانشاه به ضعف مدیران دولتی برمی گردد و به عبارتی یک ظلم تاریخی در استان کرمانشاه صورت گرفته و این ظلم کماکان ادامه دارد.

 

وی افزود: استان کرمانشاه در ایامی که در دفاع مقدس بعنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور به وظیفه خود عمل می کرد، در آن ایام خیلی از استان های دیگر کشور با دلار 7 تومانی کارنجات مختلف را به حوزه های خودشان می بردند و بعد از جنگ که دیگر بهانه ای وجود نداشت بلافاصله در قالب سیاسیت های اقتصادی جدید عملا" انتقال سرمایه ، کارخانه و حتی عمران به مناطق جنگ زده با دلار ارزان قیمت محقق نشد و حتی دولت هیچ تعهدی برای جبران عقب ماندگی کرمانشاه نپذیرفت.

 

 نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: به نظر بنده نخستین روزنه های امید  که در قالب محرومیت های بعد از جنگ شکل گرفت مربوطه به خدمات سفرهای چهارگانه به استان کرمانشاه بود، 3 سفر دولت قبل(احمدی نژاد)  و سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه مصوباتی را به همراه داشت که  زمینه رشد استان را فراهم کند.

 

وی افزود: زمینه اول ایجاد مناطق ویژه ، تقویت شهرک های صنعتی و مهمتر تقویت زیر ساخت های حمل و نقل که 30 تا 40 درصد اثر گذاری مستقیم در اشتغال جامعه ما دارد.

 

فلاحت پیشه با بیان این که متاسفانه در بخش مصوبات صنعتی کم کاری آشکار دولت ها به چشم می خورد، گفت: در دولت خاتمی 150 تذکر به خودش و کابینه اش و در دولت احمدی نژاد 450 تذکر به خودش و کابینه اش و در طول سه هفته فعالیت مجلس دهم به اندازه 6 ماه دولت قبل ، به دولت روحانی و کابینه اش تذکر داده ام.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس گفت: مقام  معظم رهبری در جلسه هیئت دولت در استان کرمانشاه خطاب به دولت قبلی فرمودند: شما در مقابل جمعیت پر شور کرمانشاه چه کار کردید و معظم له تأکید فرمود ند که مصوباتی را بگذارید که این مصوبات استان کرمانشاه را نجات بدهد و حتی اعلام فرمودند شعار نشود و بودجه بگذارید.

 

وی با بیان اینکه مصوبات مهم سفر رهبری عملی نشده است، تصریح کرد: طبق قانون بودجه های سفر رهبری باید 100 درصد تحقق یابد، و یک مورد اساسی که 300 میلیارد تومان بودجه راه آهن غرب کشور بود که در طول 4 سال گذشته از آن مقدار فقط  28میلیارد تومان (کمتر از یک دهم ) آن محقق شده است .

 

وی افزود: همین طور که منافع ملی و و حتی مصوبات سفر رهبری هم گم شد در سایر مصوبات و بودجه ها نیز چنین شرایطی داشت و دولت در قبال استان کرمانشاه به وظیفه خود عمل نکرد.

 

وی افزود: موضوع دوم این است که باید برای استان کرمانشاه یک کمیته بحران تشکیل شود که برای نجات صنایع استان از اختیارت ویژه ای برخوردار باشد .

 

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: 4 سال پیش 33 واحد صنعتی در اسلام آبادغرب وجود داشت که اغلب فعال بودند و در جلسه ای که هفتم فرودین 95 قبل از آغاز رسمی نمایندگی مجلس دهم، مشاهده کردم که تقریبا" همه آن واحد های صنعتی ورشکسته شده اند در شرایطی که دولت از این اختیار برخوردار هست که با سرمایه در گردش و استمهال(مهلت دادن) و ... دولت باید کاری کند که این صنایع روی پا بمانند .

 

 

وی افزود: وقتی کارنجاتی هستند که سرمایه خود را برای ایجاد کارخانه هزینه کرده اند اما اکنون برای تولید به مشکل برخورده اند ، بانک ها (ربا خواران رسمی کشور) بنگاه داری می کنند و به جای اینکه به تولید کمک کنند عملا" به رقیب و عامل ورشکستگی کارنجات تولیدی مبدل شده اند.

 

اکنون بجای حرف زدن از گذشته باید اقدام و عمل نمود، پنجم تیرماه 95 جلسه مشترک نمایندگان استان کرمانشاه با مدیران استان کرمانشاه در راستای سفر دکتر روحانی به استان  تشکیل خواهد شد و کاری که در این جلسه باید صورت بگیرد این است که باید سفر آقای روحانی را بر بنیاد سفر مقام معظم رهبری و سفرهای دولت گذشته قرار دهیم.

 

وی افزود: طبق قانون دولت جدید وارث دولت گذشته است، حتی اگر از لحاظ خط و ربط اختلاف نظر داشته باشند و اگر دولت دکتر روحانی در سفر به کرمانشاه از زیر بار تعهدات سفر های دولت قبل شانه خالی کند این سفر نه تنها سودی به استان نمی رساند بلکه ظلم تاریخی دیگری به استان کرمانشاه خواهد بود.

 

فلاحت پیشه گفت: متاسفانه دولتمردان جدید  تحت عنوان اختلاف مدیریتی حاضر نیستند بخش های از تعهدات دولت قبل را بپذیرند و این نسبت به استانهایی مانند کرمانشاه ظلم است.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواری ما این است که بعد از سفر دکتر احمدی نژاد سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه صورت گرفت که در این سفر مصوبات  سفرهای دولت گذشته مورد تآیید قرار گرفت  و قرار بر این شد که مصوبات اجرا شود و دولت آقای روحانی موظف است که در این سفر خودش را ملزم بداند که  مصوبات سفرهای چهارگانه گذشته را اجرا کند و در جلسه پنجم تیر ماه 95 با مدیران استان باید این موضوع تبدیل به یک مصوبه شود که در قالب این سفر صورت بگیرد و بخشی از مشکلات استان کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها