فلاحت پیشه در گفتگو با اسلام آبادخبر مطرح کرد:

نمایندگان مردم ابتکار را به مجلس احضار می کنند/ مسئولین کوتاهی کرده اند

کد خبر: 295029
|
09:33 - 1395/03/29
نسخه چاپی
نمایندگان مردم ابتکار را به مجلس احضار می کنند/ مسئولین کوتاهی کرده اند
اسلام آباد خبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در خصوص پیگیری مشکل آلودگی هوای استان کرمانشاه گفت: در زمینه ریزگرد ها مسئولین مربوطه کوتاهی هایی انجام داده اند.

دکتر فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر،  در خصوص پیگیری مشکل آلودگی هوای استان  کرمانشاه اظهار کرد: در زمینه ریزگرد ها مسئولین مربوطه کوتاهی هایی انجام داده اند.

 

وی با بیان اینکه یکشنبه هم در این خصوص در مجلس وقت تذکر دارم ، گفت: اگر صدای نمایندگان استان کرمانشاه درآمده بخاطر این است که مشکلات حوزه انتخابیه مان زیاد است و گرنه درگیری و مشکلی با دولت نداریم ولی مجبوریم بخاطر رسیدگی به مشکلات مردم تذکر بدهیم.

 

حشمت الله فلاحت پیشه گفت :  در اولین دستور مجلس؛ نامه ای را به امضای تمام نمایندگان استان غربی، شمال غربی و جنوب کشور به هئیت رئیسه مجلس تقدیم خواهیم کرد. که طبق آن "خانم ابتکار" و دیگر مسئولان دولت باید در جلسه اضطراری در مورد موضوع "ریزگردها" و "گرد و غبار" به مجلس بیایند.

 

به اعتقاد بنده ریزگردها یک بحران ملی است، یعنی بر اساس شاخص های زیست محیطی که در دنیا به آنها عمل می شود.

 

اتفاقی که الان در استان های مرزی استان شکل گرفته و هجوم ریزگردها یک بحران زیست محیطی به حساب می آید ولی متاسفانه هیچکدام از مسولین دولت دید مبتنی بر بحران به این موضوع ندارند.

 

در طول چند سال گذشته چیزی که بنده را آزار داد این بود که فقط زمانی دولتمردان "حساس" می شدند که دامنه گرد و غبار به "تهران" و شهرهای بزرگ دیگر می رسید. یعنی شهر هایی همچون شهرهای غرب کشور در طول "جنگ" آسیب ها، آفات، بمب و موشک از ناحیه عراق بر روی سر مردم سرازیر می شد، الان نیز از ناحیه عراق گرد و غبار سرازیر می شود و جای تاسف دارد مسئولان دولت چون "پایتخت کشور" و "شهرهای بزرگ" از آن دور هستند هیچگونه نگاه مبتنی بر "بحران" به آن ندارند.

 

لذا من معتقدم باید با این دید "کمیته بحران" در سطح "ملی" تشکیل شود و برای ریزگردها اقدام اساسی صورت گیرد، اگر این اقدامات صورت نگیرد مجموعه نمایندگان که شهر های آنها در معرض آسیب است حتی می توانند در قالب سوال "رئیس جمهور" را به مجلس بکشانند، چون حوزه ی یک بحران ملی، حوزه ی عالی ترین مقام یک کشور؛ یعنی "ریاست جمهوری" است.

 

و حتی یک ردیف بودجه تحت عنوان مقابله با حوادث و تحولات پیش بینی نشده وجود دارد که از آن محل نیز باید دولت، توجه بودجه ای لازم را به موضوع ریزگرد ها داشته باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد