مدیر کمیته امداد اسلام آبادغرب خبر داد:

همایش تحکیم روابط خانواده اسلامی در اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 295022
|
14:14 - 1395/03/27
نسخه چاپی
همایش تحکیم روابط خانواده اسلامی در اسلام آبادغرب برگزار شد
اسلام آباد خبر: مدیر کمیته امداد اسلام آبادغرب گفت: با حضور جمعی از همسران جوان مددجوی تحت حمایت كميته امداد شهرستان اسلام آباد غرب، همایش تحکیم روابط خانواده اسلامی برگزار شد.

سید مهدی حجازی  در گفت و گو بااسلام آباد خبر، از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی دو روزه در خصوص تحکیم خانواده برای  همسران جوان  تحت حمایت کمیته امداد شهرستان درمجموعه فرهنگی تربیتی شهید صادقی اسلام آبادغرب خبر داد .

 


 مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب  با بیان اینکه مراسم تحکیم خانواده با حضور مدیر حوزه علیمه برادران شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد ،  افزود : در این دوره آموزشی دو روزه ، 63 نفر از همسران جوان در کارگاه آموزشی حضور داشتند .

 


وی در ادامه اظهار داشت :  همسران جوان  مددجو از آموزش های گروهی ازدواج سالم تحت عناوین تحکیم روابط خانواده اسلامی ، روابط صحیح زناشویی ، آشنایی با آسیب های اجتماعی و بهداشت فردی بهره مند شدند .

 

 


حجازی  در این راستا تصریح کرد:  این آموزش ها در سرفصل های رعایت احکام و عقاید اسلامی و نقش آن در برکت و رزق خانواده ، معنویت و توکل و قناعت و نقش آن در شادکامی و تداوم زندگی مشترک ، پایبندی به تعهد و اخلاق اسلامی و نقش آن در سلامت روح و جسم  ، آشنایی با خصوصیات مرد و زن ، راههایی برای کاهش تعارضات و تنش های زوجین ، مهارتهای کلامی و غیر کلامی ، شناخت ترجیحات حسی همدیگر ، ایجاد اعتماد و وفاداری ، توجه به خواسته ها و نیازهای همدیگر و درک متقابل ، آشنایی با انواع مواد مخدر و روانگردان و آثار سوء مصرف آن بر جسم و روح ، آشنایی با علائم و عوارض مصرف دارو ، آشنایی با درمان و جلوگیری از بازگشت به مصرف ، آشنایی با انواع بیماریهای واگیر و عفونی ، آشنایی با انواع سرطان های ویژه زنان ، آشنایی با بهداشت فردی ویژه  زنان و زایمان ، به همسران جوان تحت حمایت اسلام آبادی ارائه شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کارگاه های آموزشی موجب ارتقای سطح علمی مددجویان تحت حمایت این نهاد می شود  و کمیته امداد در راستای نهادینه شدن این آموزش ها  در میان خانوارهای تحت حمایت و صیانت از مددجویان ، وظیفه ای مهم بر عهده دارد .    

 

 

همچنین مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب  در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:  يك دوره كلاس آموزش گروهي پیرامون  بهداشت ،  مهارت های زندگی ومهارت های ارتباطی براي  بالغ بر 60 نفر از همسران جوان تحت حمايت این مدیریت در مجتمع فرهنگی ، تربیتی شهيد صادقي برگزار شد .

 

 
به گفته سید مهدی حجازی  بالغ بر 60  نفر از همسران جوان  تحت حمايت كميته امداد امام خميني ( ره ) در كلاس آموزش گروهي  كه در مجتمع فرهنگی ،تربیتی شهيد صادقي  به مدت سه روز برگزار شد ، حضور داشتند  .


وي در اين راستا تصريح كرد : توسط اساتيد و كارشناسان مجرب بهزیستی و مركز بهداشت  شهرستان اسلام آباد غرب آموزش هاي لازم پيرامون اهميت به سلامت فرد  و جامعه ، خود مراقبتي ، پيشگيري قبل از درمان ، آشنايي با بيماريهاي واگير ، جلوگيري از مبتلا شدن به ديابت و فشارخون ، تغذيه سالم ، ورزش و دوري از استرس و اضطراب ، احكام و مسائل شرعي ، بهداشت رواني ازدواج و بهداشت فردي خانواده ،  مهارت های زندگی ومهارت های ارتباطی ، به  همسران جوان  تحت حمايت  ارائه گرديد .

 

 


    

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها