امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:

جای امر به معروف و نهی از منکر در دولت خالی است/در ماه مبارک رمضان روحیه کمک به فقرا باید تقویت شود

کد خبر: 294971
|
17:35 - 1395/03/21
نسخه چاپی
جای امر به معروف و نهی از منکر در دولت خالی است/در ماه مبارک رمضان روحیه کمک به فقرا باید تقویت شود
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در ماه مبارک رمضان روحیه کمک به فقرا باید تقویت شود و برای رسیدن به عدالت اجتماعی باید فقرا را دریابید.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های اولین نمازجمعه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان روحیه کمک به فقرا باید تقویت شود و برای رسیدن به عدالت اجتماعی باید فقرا را دریابید.

 

وی افزود: دوری از گناه از دیگر خواص ماه مبارک رمضان است و کسانی که بیت المال را در اختیار دارند باید مواظب باشند که حق کسی ضایع نشود.

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه سعی کنید از روحانیون گروه های جهادی بهره لازم را ببرید، بیان داشت: در ماه رمضان بخاطر تقویت تقوا باید جلسات بیان مسائل شرعی و منبر و موعظه بیشتر شود و در مساجد و غیر مساجد مردم را بیشتر هشدار دهید و قیامت را بیشتر به یاد مردم بیندازید.

 

وی با اشاره تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری جلسات قرآنی، گفت: جلسات جزء خوانی و روخوانی قرآن کریم نفس انسان را به سوی تقوا می کشاند حتی اگر معنی آن را نفهمید، چون در این جلسات به معانی کلام خدا اشاره می شود و درس فهم قرآن و عمل به قرآن به ما  داده می شود.

 

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: تمام رنجی که مردم ما در این 37 سال انقلاب می کشند بخاطر این است که تمام دنیا برعلیه ما بلند شده که ما به قرآن عمل نکنیم.

 

وی اظهار کرد:بعد از تحول بزرگی که تحت عنوان انقلاب اسلامی صورت گرفت و جهان را تحت الشعاع خود قرار داد ما باید در کشور شاهد 3 تحول بزرگ ( سیاسی، اقتصادی و فرهنگی) دیگر می بودیم که هنوز آن طور که باید نمود پیدا نکرده است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: البته بزرگترین تحول انقلاب ولایت فقیه است که برای وحدت بین ما و جامعه جهانی از اهمیت والایی برخوردار است و بحثی بر آن نیست، اما در وزارتخانه های ما که باید تحول سیاسی عمده صورت می گرفت، هنوز نگرفته است.

 

وی افزود: یکی از ارزش های مهم در نظام اسلامی ما امر به معروف و نهی از منکر است که با توجه به اهمیت آن می بایست وزارتخانه ای تحت این نام تشکیل می شد تا کارهای اساسی تر در این خصوص انجام شود.

 

 وی اضافه نمود:  کمیته های انقلاب که به دستور حضرت امام(ره) برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده بودند، متاسفانه بعلت برخی تفکرات غرب گرایانه برچیده شد.

 

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: پنج شنبه آینده وفات ام المومنین حضرت خدیجه(س) که وفات ایشان برای پیامبر(ص) کمر شکن بود.

 

 

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه جای امر به معروف و نهی از منکر در دولت خالی است، اظهار کرد: برخی دولت ها سلیقه ای عمل می کنند و مستقیم نمی گویند امر به معروف و نهی از منکر، نماز و روزه لازم نیست بلکه می گویند نباید کاری اجباری شود، و در واقع این خلاف اسلام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از تحولات نظام تحول اساسی اقتصادی است که توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی باید انجام می شود، که در گذشته با تقویت نهاد های انقلابی نظیر جهاد سازندگی کار های مهمی پیشرفت کرد و اکنون اقتصاد مقاومتی نیز باید نهادینه و اجرا شود.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: این همه کار نشدنی( از رفتن شاه و پیروزی انقلاب) از اول انقلاب تاکنون شدنی شده است و دولت ها خیلی در این امر موثرند، پس مواظب باشید در انتخابات سال 96 دقت کنید.

 

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید تولیدات غیر نفتی افزایش یابد و جهاد کشواورزی در این راه رسالت مهمی برعهده دارد.

 

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب ابراز داشت: تحول دیگر که باید انجام می شد تحول فرهنگی بود، نظام آموزشی ما کودک 7 ساله تحویل می گیرد ، جوان 18 ساله تحویل می دهد و بعد از آن جوان ما 4 سال به دانشگاه می رود و فارغ التحصیل می شود و بعد به دنبال شغل پشت میز نشینی است در صورتیکه اقتصاد اقتصاد مقاومتی ما به آموزش فرهنگ کارگری نیاز دارد.

 

 

وی با بیان اینکه فیش های نجومی نباید در جهوری اسلامی باشد، افزود: این مایه خجالت ماست که برخی افراد حقوق  های نجومی می گیرند، آن وقت برای وام ازدواج جوانان بودجه نیست و برخی کارفرمایان چند ماه یک بار حقوق نیمه و ناتمام به کارگران می دهند و این نشان می دهد که با عدالت خیلی فاصله داریم.

 

وی در بخش پایانی خطبه دوم گفت: در بهمن ماه سال گذشته اعلام شد که شنیده شده؛ فرماندار ثلاث باباجانی در جلسه شورای تأمین که در پاوه تشکیل شده به مقام معظم رهبری توهین نموده که با تحقیقات انجام شده مشخص شد که واقعیت داشته و نماینده ولی فقیه در استان، از استاندار کرمانشاه خواسته که وی را برکنار نماید و استاندار هم به ایشان قول داده بود که بعد از انتخابات وی را برکنار نماید، حالا تا این لحظه فرماندار ثلاث برکنار نشده و استاندار هم می گوید من هیچ قولی نداده ام!

(نماز گزاران یک صدا فریاد مرگ بر ضد ولایت فقیه سردادند.)

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اعتراض به این عمل گفت: برخی به بهانه آزادی بیان این توهین ها  را رواج می دارند.

 

 وی تصریح کرد: برخی به بهانه برجام و به احترام کدخدا تمام دستاوردهای هسته ای کشور را برچیدند و بتن در آن ریختند، چگونه است که احترام برای نماینده امام زمان(عج) قائل نیستند!!!؟؟؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد