با حضور جمعی از کشاورزان صورت گرفت

برگزاری همایش زكات در اسلام آباد غرب

کد خبر: 294954
|
10:15 - 1395/03/18
نسخه چاپی
برگزاری همایش زكات در اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: با حضور کشاورزان و مسئولین محلی همایش زکات در مسجد شهر حمیل برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، همایش زکات به همت جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب در محل مسجد شهر حمیل و با حضور مسئولین و کارکنان جهاد کشاورزی و  کشاورزان منطقه برگزار گردید.

،

حجت الاسلام باقری دبیر اجرایی زکات شهرستان و سخنران این همایش در سخنانی اظهار کرد: زکات عامل مهمی برای ترغیب مردم در جهت انجام کارهای عام‌المنفعه است.


وی افزود: يكي از ابزارها و وسايل ايجاد  شكوفايي و رشد جامعه پرداخت زكات و ديگر حقوق مالي است كه افزون بر ايجاد بركت در مال و ثروت شخصي و جمعي موجب انسجام و همدلي مردم آن جامعه مي شود، از اين رو است كه خداوند در آيه 11 سوره توبه بيان مي كند كه پرداخت زكات از جمله علل و عوامل حصول اخوت و برادري ديني در ميان افراد يك جامعه و انسجام بخشي و همدلي در ميان ايشان است.



وی با اشاره به ایات متعدد قرآن کریم در خصوص زکات گفت:خداوند در آيات 37 و 38 سوره نور پرداخت زكات را از علل و عواملي برمي شمارد كه زمينه بهره مندي انسان را از روزي فراوان و بي حساب به دنبال دارد. براين اساس اگر جامعه اي بخواهد به شكوفايي اقتصادي و آسايش مادي برسد مي بايست از پرداخت زكات به عنوان مهم ترين ابزار دست يابي چشم پوشي نكند.


حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به راه‌های عملی ترغیب و تشویق مردم به انجام واجب الهی زکات، گفت: تقویت باورهای دینی و اعتقادی در جامعه که پایه و اساس اصلی است، می‌تواند مشوق ادای حق محرومان و مستضعفان جامعه باشد.


وی ادای زکات را موجب کاهش فاصله طبقاتی اعلام کرد و افزود: نماز و زکات انسان را در برابر آسیب‌پذیری اخلاقی و ناهنجاری‌های رفتاری و حق‌کشی و قانون‌گریزی بیمه می‌کند و او را به انسانی مقاوم و شکست‌ناپذیر در برابر نفس سرکش و شیطان وسوسه‌گر تبدیل می‌سازد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد