فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

سوختن 750 هکتار از مراتع و جنگلها ی اسلام آباد غرب طی 333 مورد حریق/ ﻫﺸﺪﺍﺭ آتش سوزی در اراضی ملی و زراعی شهرستان

کد خبر: 294903
|
09:39 - 1395/03/08
نسخه چاپی
سوختن 750 هکتار از مراتع و جنگلها ی اسلام آباد غرب طی 333 مورد حریق/ ﻫﺸﺪﺍﺭ آتش سوزی در اراضی ملی و زراعی شهرستان
اسلام آباد خبر: فرماندار اسلام آباد غرب گفت: از سال 85 تا پایان سال 94 333 مورد حریق در سطح مراتع و جنگلها ی اسلام آباد غرب رخ داده و 750 هکتار از اراضی ملی و زراعی در آتش سوخته است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  فرماندار اسلام آباد غرب درجلسه مدیریت بحران شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از سال 85 تا پایان سال 94  333 مورد حریق در سطح مراتع و جنگلها ی اسلام آباد غرب رخ داده و 750 هکتار از اراضی ملی و زراعی در آتش سوخته است.

 

افشین کریمی در این جلسه بیان داشت:  با عنایت به بارشهای  مطلوب در سال زراعی جاری و پوشش گیاهی مناسب در سطح مراتع و جنگلها یکی از مهمترین دغدغه های  مدیریت شهرستان درتابستان امسال وقوع آتش سوزی در سطح این اراضی ملی است که می بایست همه مسئولین و بویژه مردم عزیز به این موضوع  توجه جدی داشته باشند.

 

 

وی افزود: در سال گذشته که وضعیت مراتع و جنگلها به این شکل نبود و بارندگی مناسبی نداشتیم 42 مورد آتش سوزی رخ داد که موجب از بین رفتن 48 هکتار از مراتع و جنگلهای شهرستان شد و مهمترین علت این آتش سوزیها مربوط به آتش سوزی "پس چر"  مزارع  در ماههای مرداد و شهریور بوده و 91 درصد این آتش سوزیها غیر عمد اتفاق افتاده است.

 

فرماندار اسلام آبادغرب اظهار داشت: امسال برای این موضوع برنامه های مطلوبی تدوین شده و در گام اول اطلاع رسانی گسترده  در سطح روستاها برای روستائیان در خصوص مشکلات و عواقب از بین رفتن مرتع و جنگل صورت خواهد گرفت و در منابع طبیعی شهرستان کشیک 24 ساعته  با حضور 10 گروه 10 نفره  اطفا حریق تشکیل خواهد شد و افزایش دیده بان و ایجاد آتش بر در سطح جنگلها و مراتع  و تیغه زنی حاشیه راهها برنامه های دیگر مقابله با حریق در شهرستان خواهد بود.

 

کریمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:  انتظار داریم همه مردم نکات ایمنی در هنگام مراجعه به طبیعت را رعایت کنند و هنگام خروج از جنگل از خاموش بودن آتش یقین حاصل کنند و همه دستگاههای اجرایی و عضو مدیریت بحران موظفند در زمان بروز حریق در منابع ملی و جنگلی امکانات و نیروی خود را در اختیار منابع طبیعی شهرستان قرار دهند  چرا که صیانت از این منابع مهم و خدادادی وظیفه ملی و انسانی همه ما خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد