پشت پرده درخواست روزنامه آرمان از رئیس جمهور/

پروژه عبور از روحانی در روزنامه خانوادگی آیت ا... کلید خورد/ آیا هاشمی این بار هم از روحانی حمایت می‌کند؟

کد خبر: 294844
|
09:07 - 1395/02/27
نسخه چاپی
پروژه عبور از روحانی در روزنامه خانوادگی آیت ا... کلید خورد/ آیا هاشمی این بار هم از روحانی حمایت می‌کند؟
بیان مطالبی نظیر رقیب تراشی برای روحانی از سوی روزنامه حامی هاشمی می تواند زنگ خطر بزرگی برای روحانی باشد که پروزه عبور از وی در انتخابات 96 از مدت ها قبل کلید خورده است و در انتخابات بعدی،‌اصلاح طلبان و هاشمی دیگر راضی به حمایت از وی نخواهند شد.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ روزنامه آرمان در صفحه اول خود در روز شنبه 25 اردیبهشت ماه اقدام به انتشار مطلبی با تیتر «روحانی نیاید ظریف‌کاندیدا شود» کرده است.

 

این مطلب که روایتی از میز گرد داوری و زیبا کلام بوده در روایتی از زیباکلام مدعی شده است کهبسیاری از روش‌های روحانی مورد تایید نیست.

 

زیبا کلام در این میز گرد با طرح سوالی مبنی بر اینکهآیا روحانی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود یا نه و آیا اصلاح‌طلبان مجددا از وی حمایت خواهند کرد؟ اظهار کرده است که شاید بهتر باشد کهروحانی اعلام کند که من رسالتی داشتم به نام برجام که آن را انجام دادم بنابراین در تکلیفی که مردم بر عهده من گذاشتند موفق بودم و دیگر علاقه‌ای به کاندیدا شدن ندارم.

 

وی با بیان این موضوع که روحانی باید شخص دیگری را به مردم معرفی کند و خود مشغول فعالیت در خبرگان شود تصریح کرده است: اگر روحانی چنین برنامه‌ای را اجرایی کنند رئیس‌جمهور‌ساز خواهند شد.روحانی بهتر است یا عارف یا ظریف را به مردم در ۹۶ معرفی کند. اگر این اتفاق بیفتد شانس اصلاح‌طلبان بیشتر می‌شود.

 

زیبا کلام طبق روال گذشته رسانه های زنجیره ای اقدام به رقیب سازی برای روحانی کرده و متذکر شده است: البته اگر احمدی‌نژاد نیاید اصلاح‌طلبان در هر صورت پیروز مطلق هستند. ولی اگر احمدی‌نژاد بیاید کار روحانی سخت خواهد بود.

 

نکته کلیدی اظهارات زیباکلام در روزنامه معروف به روزنامه خانوادگی هاشمی این است که اگر حمایت هاشمی و اصلاح‌طلبان نباشد که روحانی شکست خواهد خورد ولی با حمایت این افراد هم جای بررسی دارد.

 

روزنامه آرمان و عوامل وابسته به این روزنامه نشان داده‌اند که ارادت خاص و ویژه ای به خاندان هاشمی داشته و سبک خبری این روزنامه پیگیری افکار و ایدئولوژی های آیت ا... در فضای رسانه ای کشور است.

 

بیان این موضوع که روحانی باید ظریف یا عارف را به عنوان جانشین خود برای دور بعدی ریاست جمهوری اعلام کند، از سوی روزنامه خانوادگی هاشمی حاکی از نارضایتی آیت ا... از عملکرد روحانی است.

 

هاشمی بارها در اظهارات خود مدعی شده بود که حمایت وی از روحانی باعث رسیدن روحانی به کرسی ریاست جمهوری شده است، این موضوع باعث شد تا تصمیمات روحانی همان تصمیمات هاشمی تلقی شود.

 

این اختلاف در جریان نارضایتی هاشمی از برخی از انتصاب های وزرا در دولت از روحانی علنی شد تا جایی که برخی از رسانه ها خبر این ناراحتی را منتشر کردند.

 

این اختلافات در تدوین سیاست های برنامه ششم توسعه علنی تر شد و روحانی به خاطر ناراحتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست هاشمی اداره می‌شود، برای مدت های طولانی در این جلسات حاضر نشد.

 

این مساله باعث شد که هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع نیز از غیبت‌های روحانی در این جلسات گلایه کند.

 

این اختلاف باز هم در روزنامه آرمان علنی شد به طوری که هاشمی در گفت‌و‌گویی با روزنامه آرمان تاکید کرده است:«توقع داریم روحانی به جلسات مجمع بیاید، البته توقع جامعه این است که روسای قوا در جلسات مجمع که بزرگان کشور جمع می‌شوند، منظم شرکت کنند.»

 

بیان مطالبی نظیر رقیب تراشی برای روحانی از سوی روزنامه حامی هاشمی می تواند زنگ خطر بزرگی برای روحانی باشد که پروزه عبور از وی در انتخابات 96 از مدت ها قبل کلید خورده است و در انتخابات بعدی،‌اصلاح طلبان و هاشمی دیگر راضی به حمایت از وی نخواهند شد.

 

بیان این موضوع از زبان زیبا کلام که در رسانه های مختلف به تریبون هاشمی شهرت دارد می تواند این نگرانی را برای روحانی ایجاد کند که رقیب اصلی وی در انتخابات بعدی اصولگرایان نبوده؛ بلکه اصلاح طلبان و کارگزارانی که خواسته های آنها برآورده نشده است، می توانند بزرگترین تهدید برای 4 ساله دوم ریاست جمهوری روحانی به حساب بیایند.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد