امام جمعه اسلام آبادغرب:

با گدایی کردن از آمریکا مشکل کشور حل نمی شود/اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکل معیشت مردم است

کد خبر: 294829
|
16:49 - 1395/02/24
نسخه چاپی
 با گدایی کردن از آمریکا مشکل کشور حل نمی شود/اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکل معیشت مردم است
اسلام آباد خبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه آمریکا برجام را نقض کرده است، تصریح کرد: بنابر اعلام خود مذاکره کنندگان برجام عملا" شکست خورده و هیچ نتیجه ای از آن حاصل نشده و با گدایی کردن از آمریکا مشکل کشور حل نمی شود و اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکل معیشت مردم است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه  یکی از همت های دولت حل مشکلات معیشتی مردم است، گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو نکته مهم از جانب حضرت امام(ره) در زمره دستورات قرار گرفت، یکی در خصوص سیاست های خارجی بود و دیگری مختص  رسیدگی به معیشت مردم در داخل کشور بود.

 

وی اظهار کرد: از لحاظ سیاست خارجی، شعار ما مبارزه با استکبار بوده و هست و دو جمله حضرت امام(ره) خط مشی سیاست خارجی  ما را تعیین کرده؛ اول، اسرائیل باید از بین برود دوم، آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: با وجود آمدن و رفتن دولت های مختلف این دو اصل در سیاست خارجی ما تغییر نکرده، چون رهبر معظم انقلاب به کمک سپاه قدس این سیاست ها را دنبال می کند و کم کم کشور ایران به یک قدرت بزرگ فرا منطقه ای تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: در خصوص رسیدگی به معیشت مردم در داخل کشور دولت های مختلف سیاست های متعددی را اعمال کردند و این دولت مبنای خودش را بر این گذاشت که تحریم ها برداشته شود تا گشایشی در کار مردم ایجاد شود و می شود گفت بیشترین همت دولت بر این قضیه بوده است تا با پذیرفتن قسمتی از شروط غربیها و کنار گذاشته شدن انرژی هسته ای تحریم ها برداشته شود.

 

وی افزود:  دشمنان به بهانه برداشتن تحریم ها بدنبال کنار گذاشتن ماهیت خود انقلاب هستند که اولین جرم ما همان استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

 

امام جمعه شهرستان گفت: به قول دشمنان، جمهوری اسلامی جرم های مختلفی را مرتکب شده که به واسطه آن تحریم شده، که دومین جرم ما حقوق بشر( حمایت از حجاب و نداشتن آزادی زن و مرد است )، جرم سوم ما حمایت از تروریسم( حمایت از حزب الله لبنان، فلسطین و انصارالله یمن)، جرم چهارم فعالیت هسته ای که موجب تشدید همه تحریم ها شد و پنجمین جرم ما تولید موشک های دور برد است که با آن می توان اسرائیل را هدف قرار داد.

 

 

وی افزود: ما اگر بخواهیم از این پنج هدف صرفنظر کنیم، یعنی اصل ایجاد انقلاب و فدا شدن این همه شهید و جانباز بیخودی بوده است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت:  با صرفنظر کردن از انرژی هسته ای، قرار شد تحریم های وابسته به این مورد برداشته شود ولی تاکنون دشمنان ما خلف وعده کرده اند و با وصف اینکه دولت در قلب راکتورهای ما بتن ریخته و آب سنگین هم برداشته شده و فردو و نطنز هم تعطیل شده و دولت ما جلوتر از شرط غربیها به عهد خود وفا کرده ولی چرا ایشان به عهد خود پایبند نیستند؟!

 

وی با بیان اینکه، دشمنان انقلاب با طرح برجام 1و2و3و... قصد انحراف و خلع سلاح انقلاب را دارند، گفت: مگر می شود این جوانانی که برای دفاع از اسلام به سوریه و عراق و ... می روند و شهید می شوند بخاطر معیشت آرمان های انقلاب را کنار بگذارند؟!

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه آمریکا برجام را نقض کرده است، تصریح کرد:  بنابر اعلام خود مذاکره کنندگان برجام عملا" شکست خورده و هیچ نتیجه ای از آن حاصل نشده و با گدایی کردن از آمریکا مشکل کشور حل نمی شود و اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکل معیشت مردم است.

 

محمدی پور تصریح کرد: ما به پای آرمان های انقلاب می ایستیم و به اقتصاد مقاومتی بر می گردیم و برای اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ سازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه، 6 سال پیش رهبر معظم انقلاب اصلاح الگوی مصرف را مطرح کرد، افزود:  ما ساده ترین معنای اقتصاد مقاومتی که صرفه جویی است را هنوز نفهمیده ایم، اسراف گناه کبیره است و ما باید از اسراف در مصرف آب، برق و گاز و سوخت صرفه جویی کنیم تا منابع ملی ما حفظ شود و هزینه های ما پایین بیاید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مسئولین رده بالای کشوری گفت: مشاهده می شود که یک کارمند حقوق ماهی 47 میلیون تومان دریافت می کند ، در صورتی که کارگران ما حتی ماهی 600 هزار تومان هم حقوق نمی گیرند و برای هزینه معالجه بیماری500 هزار تومانی به هزار در می زنند و برخی سرمایه داران ما میلیاردی هزینه کرده اند و با وجود اینکه دارند اما عوارض شهرداری و مالیات نمی دهند.

 

امام جمعه شهرستان گفت: دین اسلام یعنی اینکه از سرمایه دار بگیرید و به فقیر بدهید تا تعادل در جامعه  برقرار شود و این اوج بی دینی است که اگر دولت خبر داشته باشد که کارمندانی حقوق بالای چند ده میلیونی می گیرند و از سوی دیگر کارخانه ها دارند تعدیل نیرو می کنند و نیروها را اخراج می کنند یا حقوق خیلی پایین با تاخیر به کارگران می پردازند.

 

وی افزود: اخراج نیروها اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه در اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری ثروتمندان، فقیرترین آدم ها به کار تولیدی مشغول می شوند و دولت هم باید از آنها حمایت کند و تولیدات شان را بخرد تا تولید رشد پیدا کند.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز با سفارش برادران و خواهران ایمانی به تقوای الهی گفت: تقوا موجب نجات انسان در دنیا و آخرت است و گناه باغث ذلت است، پس از ذلت گناه به عزت تقوا پناهنده شوید .

 

وی با اشاره به درس مکارم اخلاق در صحیفه سجادیه ، گفت: امام سجاد(ع) با تحمل سختی و مشقت فراوان پس از 36 سال خفقان بعد از عاشورا این گنجینه عظیم الشان را برای ما به جا گذاشت که باید از آن استفاده کنیم و دستورات معصومین را در زندگی بکار ببندیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد