امام جمعه اسلام آباد غرب در 29 فروردین مطرح کرد:

زمزمه اضمحلال ارتش برای تفرقه در انقلاب بود

کد خبر: 294658
|
13:52 - 1395/01/29
نسخه چاپی
زمزمه اضمحلال ارتش برای تفرقه در انقلاب بود
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: هنوز بیشتر از یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که یاوه گویانی که قصد تفرفه در امت اسلامی داشتند، برای ایجاد نفاق و دو دستگی زمزمه هایی را شروع کرده بودند که ارتش باید منحل بشود و یک ارتش مردمی جایگزین شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مراسم رژه 29 فروردین روز  ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام محمدی پور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، سرهنگ قائمی، فرمانده تیپ زرهی 181 شهید سلیمی و با حضور مسئولین شهرستان برگزار گردید.

 

 این مراسم همه ساله در روز 29 فروردین، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور یگان‌های رزمی ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

 

 فرمانده تیپ 181 زرهی شهید سرلشکر سلیمی در این مراسم با اشاره به پیام تاریخی امام در حمایت از ارتش گفت: در حالی که دشمنان و دوستان ناگاه سخن از انحلال ارتش سر می دادند، حضرت امام(ره) در یک پیام تاریخی روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

 

سرهنگ قائمی افزود: 29 فروردین روز اعتماد تاریخی مردم و امام(ره) به ارتش است.

 

در ادامه حجت الاسلام و والمسلمین سید امیر محمدی پورگفت: کلمه طیبه ارتش، بر اساس دو آیه قرآن کریم پایه گذاری شده است. آیه شریفه "وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ" و آیه شریفه "قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلَّهِ "، آیه اول میفرماید:" اینقدر در برابر دشمنان قدرت و لشکر فراهم کنید که دشمنان خدا و دشمنان خود از شما بترسند، ترس را در دل دشمنان ایجاد کنید" آیه دوم میفرماید: "که با ستمگران آنقدر بجنگید تا همه فتنه ها در عالم ریشه کن شود و فقط دین خدا در عالم بر قرار بماند."

 

وی تصریح کرد: روز ارتش بر همه ارتشیان جمهوری اسلامی ایران، سربازان فدایی ، جان برکفان تیپ 181 زرهی شهید سرلشکر سلیمی و بر همه خانواده های محترم شهیدان ارتش، همه قوای نظامی و انتظامی که جان خود را فدای وطن و و فدای اجرای کلمه توحید می کنند مبارک باشد .

 

 محمدی پور گفت: هنوز بیشتر از یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که یاوه گویانی که قصد تفرفه در امت اسلامی داشتند، برای ایجاد نفاق و دو دستگی زمزمه هایی را شروع کرده بودند که ارتش باید منحل بشود و یک ارتش مردمی جایگزین شود، شهید قرنی، به این یاوه گویی ها اعترض کردند و به فاصله یک ماه بعد از اعترض توسط گروهک فرقان به مقام شهادت رسیدند شاید بشود گفت اولین شهید ارتش بعد از پیروزی انقلاب شهید قرنی بود.

 

وی بیان کرد: فرماندهان نظامی ، به محضر امام بزرگوار  وقت گرفتند تا یک سرو سامانی به ارتش داده بشود. حضرت امام در تاریخ 29 فروردین 1358 ضمن یک پیام تاریخی سنگ بنای روز ارتش را پایه گذاری کردند. در قسمتی از این پیام اینگونه فرمودند: "روز  29 فروردین روز ارتش اعلام می شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان های بزرگ با ساز و برگ نظامی به رژه بپردازد و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران اعلام نماید. ملت ایران موظف است از  ارتش جمهوری اسلامی استقبال کنند،ایشان کلمه اسلامی را گذشتند تا پایان یاوه گویی ها باشد، اکنون در خدمت ملت و اسلام است و مخالفت با ارتش جایز نیست."

 

وی افزود: امام (ره) با این پیام به تمام حرف و حدیث ها مهر خاتمه زدند و ارتش همانگونه که قبلا  اثبات کرده بود در 29 فروردین به طور کامل در بست در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت و عهد و پیمانش را با انقلاب،ولی فقیه و رهبر کبیر حضرت امام خمینی (ره) بست.

 

بعد از سخنان امام جمعه شهرستان یگان های نمونه ارتش و سایر نیروهای مسلح از مقابل جایگاه رژه رفتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها