فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی مطرح کرد:

توان موشکی لازمه دنیای امروز/ تشریح برنامه های هفته ارتش در اسلام آباد غرب

کد خبر: 294654
|
17:47 - 1395/01/26
نسخه چاپی
 توان موشکی لازمه دنیای امروز/ تشریح برنامه های هفته ارتش در اسلام آباد غرب
سرهنگ قائمی به تشریح برنامه هفته ارتش در پادگان الله اکبر و شهرستان اسلام آباد غرب پرداخت.

سرهنگ نوشیر قائمی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو بااسلام آباد خبر،  با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر نگاهی به انقلاب های دهه اخیر در سطح منطقه داشته باشیم و نقش ارتش را در این انقلاب ها مورد بازبینی قرار دهیم تا حدود می توان به نقش ارتش در پیروزی انقلاب پی برد.

 

فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی افزود: اگر ارتش کشور ما در آن زمان از بطن جامعه نبود به تبع انقلاب به این راحتی به ثمر نمی رسید و شهدایی نظیر صیاد شیرازی و زهیرنژاد علی رغم اینکه در زمان رژیم سابق به استخدام ارتش درآمده بودند اما مکتب امام را تقویت می کردند.

 

وی بیان کرد: در همین تیپ یک سابق که امروز به عنوان تیپ 181 نام گذاری شده بنا به دستور فرماندهان آن زمان یک گردان نیرو از پادگان برای سرکوبی مردم انقلابی خارج شدند که در بین راه همه ادوات خود را ترک کردند و هیچکس برای ایستادن مقابل مردم نرفت.

 

سرهنگ قائمی تصریح کرد: احترام به پیام امام در خصوص ترک پادگان ها و حضور ارتشیان در صف مردم انقلابی و اعلام این موضوع که ((ارتش فدای ملت است)) همه نشانه هایی از انقلابی بودن ارتش است.

 

تشریح نقش تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی در انقلاب اسلامی

 

وی با بیان اینکه تیپ 181 سابقه درخشانی در دوران های مختلف پس از پیروزی انقلاب دارد، گفت: در تثبیت انقلاب فرمانده این تیپ "امیر سهرابی" با تعدادی از نیروها در منطقه عمومی دالاهو با ضد انقلاب برخورد جانانه ای کردند که با کمک سردار صیاد شیرازی منطقه "قلخانی" امن شد.

 

سرهنگ قائمی گفت: در موضوع عملیات های دفاع مقدس ما هرساله برگزاری یادواره شهدای عملیات میمک را داریم که این تیپ عملیاتی بی نظیر را در جریان فتح میمک انجام داد و بعد از آن هم در اواخر جنگ که به عملیات  مرصاد ختم شد تعدادی از نیروها این پادگان به فرماندهی سرگرد برزو سلیمی با منافقان درگیر شدند و بعد از درگیری شدید منافیقن از سرگرد سلیمی خواستند که به امام و آرمان های امام توهین کند این کار را انجام نداد و ایشان را اعدام کردند و پیکرمطهرش را در سر دروازه اسلام آباد غرب آویزان کردند.

 

وی دلیل نامگذاری پادگان تیپ 181 زرهی را بنام "پادگان الله اکبر" بانگ الله اکبر رزمندگان این پادگان بعد از فتح میمک عنوان کرد و گفت: این تیپ 670 شهید، 2520 جانباز، 170 نفر جاویداثر و  94 نفر آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 

ایدئولوژی ملی و مذهبی ارتش جمهوری اسلامی را از سایر ارتش ها متمایز کرده است

 

فرمانده پادگان الله اکبر با برشمردن شاخص های ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دنیا هر سرباز براساس آموزه های که به او می دهند وظیفه ای دارد اما در بحث یک سرباز ایرانی همیشه ملیت و مذهب مد نظر است و هیچ وقت خوی تجاوزگری در سرباز ایرانی وجود ندارد و در تاریخ نیز نمونه این مسئله به وفور دیده می شود.

 

وی افزود: سرباز ایرانی باتوجه به این فاکتور ها همیشه تا پای جان ایستادگی می کند و در دفاع از ایدئولوژی خود تا مرزهای سوریه، لبنان و عراق جانانه نبرد می کند.

 

سرهنگ قائمی بیان کرد: وقتی که ارتش با جمهوریت و اسلامیت ادغام می شود تمام فاکتور های یک سرباز میهن پرست معتقد و آگاه را به خود می گیرد و این ویژگی ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایان شده است.

 

وی ایدئولوژی ملی و مذهبی را شاخص متمایز کننده ارتش چمهوری اسلامی ایران از سایر ارتش ای دنیا دانست و گفت: عشقی که نظامیان به واقعه کربلا دارند کمتر از عشقی که بقیه مردم دارند نیست. هیاتی که نظامیان در هر کوی و برزن بر پا می کنند کمتر از هیات های داخل شهرها نیست.همین پای بندی به مذهب باعث شد تا پای جان مقاومت کنند.

 

فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی با اشاره به میزان توان دفاعی و مقابله ای کشور گفت: مدتی پیش عربستان در حضور مستشاران آمریکایی اعلام کرده بود که ما قصد حمله به ایران را داریم و سناتور آمریکایی در جواب به آنها گفته بود در صورت جنگ بین شما و ایران ، عربستان بیش از 48 ساعت دوام نخواهد آورد و ما هم که مدعی کدخدایی دنیا هستیم چنین ادعایی نداریم؛ این نشان از توان دفاعی نیروهای مسلح کشور اعم از سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

توان موشکی لازمه دنیای امروز

 

سرهنگ قائمی در پاسخ به این سوال که نگاه شما به دستاوردهای دفاعی کشور نظیر موشک ها چیست؟ بیان کرد: در شاهنامه فردوسی آمده است که "جهان تا جهان جای زور است و بس/ مکافات بی زور گور است و بس" اگر محکم نباشید محکم می خورید، اگر آماده دفاع نباشید جنگ را به شما تحمیل می کنند.

 

وی افزود: در دنیای امروز باید بحث موشک و پدافند موشکی محکم باشد دنیا به این نتیجه رسیده و نیروهای جمهوری اسلامی یک سر گردن بالاتر.

 

وی گفت: اسراییل،آمریکا و سایر کشورهای دنیا ارتش خود را ارتقا دادند بنابراین اینها هیچ دلسوزی برای ما ندارند و اگر می خواهیم در دنیا ابراز وجود کنیم باید توان موشکی داشته باشیم.

 

تشریح برنامه های هفته ارتش در اسلام آباد غرب

 

 فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی به تشریح برنامه های این تیپ در هفته ارتش پرداخت و بیان کرد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتار نیرو زمینی ارتش، ملاقات با خانواده شهدا، راهپیمایی خانواده نظامیان پادگان، یک دوره مسابقات رشته های ورزشی مختلف، غبارروبی مزار شهدا و برنامه رژه و سان از جمله برنامه های هفته ارتش در شهرستان اسلام آباد غرب و پادگان الله اکبر است.

 

وی گفت: در روز 29 فروردین با مردم شهرستان اسلام آباد غرب میثاقی دوباره می بندیم و تا پای جان از آب و خاک این سرزمین دفاع خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد