فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

امروز بیشتر روستائیان ما از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند

کد خبر: 294623
|
18:53 - 1395/01/22
نسخه چاپی
 امروز بیشتر روستائیان ما از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آباد غرب در مراسم بومی محلی که توسط هنرمندان شبکه زاگرس در روستای برف آباد شهرستان اجرا شد، گفت: اجرای برنامه های بومی محلی بازگشت به آداب و رسوم ریشه دار مردم کرد اصیل است و باید به نسل امروز منتقل شود

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسمی با حضور هنرمندان شبکه استانی زاگرس در روستای برف آباد با حضور فرماندار،معاون برنامه ریزی و امور عمرانی ،بخشدار مرکزی و مردم این روستا برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان دراین مراسم بیان داشت: نسل امروز ما روز به روز با نسل گذشته در حال فاصله گرفتن است و زندگی پاک و سالم و بانشاط عشایری در مناطق در صورت ادامه این روند از یاد خواهد رفت.

 

 

وی افزود: در گذشته مایحتاج روزمره یک خانواده روستایی در دل همان خانواده تامین می شد اما امروز بیشتر روستائیان ما از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند و حداقل ترین تولید یک خانواده روستایی که نان سنتی بود امروز از خبازیها تامین می شود و برگزاری چنین مراسمی می تواند نقش بسزایی در یادآوری زندگی اصیل و بانشاط عشایری داشته باشد.

 

پخت غذا و نان  و شیرینی محلی،اجرای بازیهای بومی محلی،مسابقات ورزشی عشایری،هوره و مور و ... از مهمترین برنامه های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد