یک کارشناس و تحلیل گر سیاسی

یش بینی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لیست هیچ کدام از سازمان های جاسوسی و نظریه پردازان دنیا نبود/مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد کشور، خود دولت است

کد خبر: 294283
|
11:40 - 1394/11/19
نسخه چاپی
یش بینی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لیست هیچ کدام از سازمان های جاسوسی و نظریه پردازان دنیا نبود/مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد کشور، خود دولت است
اسلام آبادخبر: مهندس علی یوسف پور گفت: بیشترین مشکل ما در بحث نفوذ اقتصادی است که فن ساران و کسانی که در دستگاه های اجرایی ما هستند اجازه نمی دهند در برخی از قسمتها خودکفا شویم و یا رشته های وابستگی ما جدا شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، مهندس علی یوسف پور کارشناس و تحلیلگر سیاسی درجمع مردم شهید پرور اسلام آبادغرب، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: پیش بینی پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لیست هیچ کدام از سازمان های جاسوسی و نظریه پردازان دنیا نبود.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی تمام قد آمریکا و انگلیس از رژیم شاه افزود: سازمان سیا در10 شهریور سال 57 اعلام کرده بود که ایران جزیره ثبات است و تا 10 سال آینده هیچ اتفاقی در ایران نخواهد افتاد.

 

مهندس یوسف پور گفت: حضرت امام (ره) همواره دست خدا را در همه صحنه ها همراه انقلاب می دانست، و برنامه امام این بود که ارتش را جذب کند و ارتش با کمترین مشکل به انقلاب پیوست و این نشان از درایت و شناخت امام از ملت و ارتش ایران بود.

 

وی با اشاره به فرمایش امام که آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند، افزود: سخنان امام جزو سنت های الهی قرار گرفته و در طول 37 سال گذشته آمریکا به هر کاری که دست می زند مستلسل می شود.

 

این کارشناس سیاسی با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی به دست نیروی دریایی ایران، گفت: در 200 سال گذشته امکان نداشته که کشوری به سرباز آمریکایی دست بزند و آمریکا به آن کشور حمله نکند و یا کشوری با آمریکا در بیفتد و آمریکا ان کشور را اشغال نکرده باشد.

 

وی افزود: کسینجر وزیر خارجه وقت آمریکا گفت: ما 6 ماه نقشه می ریختیم، آیت الله خمینی یک نطق می کرد و نقشه ما بر باد می رفت، همچنین خانم رایس وزیر خارجه دولت بوش در این خصوص گفت: ما ماه ها برای ایران نقشه می کشیم ولی رهبر ایران با یک سخنرانی تمام نقشه های ما را بر هم می ریخت و این یک چیز عادی نیست که تمام دنیا بر علیه ما باشد ولی کارشان به نتیجه نمی رسد.

 

علی یوسف پور با بیان اینکه در طول 30 سال گذشته 40هزار خانم آلمانی مسلمان شده اند، گفت: بخاطر پیروزی انقلاب، اسلام در حال هویت پیدا کردن است و پیش بینی شده در 10 سال آینده ، بیشترین مسلمانان و کسانی که اظهار دینداری می کنند از بین کشور های سکولار اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین هستند.

 

وی افزود: انقلاب ایران نه تنها باعث گسترش اسلام بلکه موجب گرایش مردم به معنویت و حتی مسیحیت شده است.

 

این تحلیلگر سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ابعاد مسأله نفوذ پرداخت و بیان داشت: کشور های استعماری وقتی می خواهند بر یک کشور حاکمیت داشته باشند از دو طریق این حاکمیت را تثبیت می کنند؛ یکی استعمار و تسلط بر ارتش و نیروهای نظامی و اطلاعاتی  است ، یک کانال دیگر تحصیل کرده های دانشگاهی در غرب است.

 

وی افزود: در ایران با پیروزی انقلاب و تحول ارتش و تشکیل سپاه پاسداران پایه اول استعمار ازبین رفت، اما پایه دیگرمانده که تحصیل کرده های غربی عاشق آن طرف هستند و کلمه ما می توانیم در فرهگ اینهاجا ندارد و ما نمی توانیم اساس کار آنهاست.

 

یوسف پور خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی به تعبیر امام و رهبری خطرناک ترین نوع نفوذ است که فکر و رفتار انسان ها را عوض می کند و با شبکه های اجتماعی اینترنت و ماهواره به دنبال تغییرافکار جوانان ما هستند که این تصرف یک کشوربدون لشکرکشی نظامی است.

 

وی با بیان اینکه در نفوذ سیاسی هم دشمن دولتمردان کشور را تحت اختیار می گیرد، افزود: بیشترین مشکل ما در بحث نفوذ اقتصادی است که فن ساران و کسانی که در دستگاه های اجرایی ما هستند اجازه نمی دهند در برخی از قسمتها خودکفا شویم و یا رشته های وابستگی ما جدا شود.

 

وی افزود: مهندسان ما وقتی مجهزترین سدها، راه آهن و تسلیحات نظامی می سازند، حتما" توانایی های بالایی دارند و در صورت رقابتی شدن بازار می توانند بهترین خودرو های داخلی را تولید نمایند ولی شاکله و بدنه وابسته بخاطر منافع خود به دنبال این است که با خارج قرارداد ببندد.

 

مهندس یوسف پور خاطرنشان کرد: بحث فن سالاران و تکنیکوتراتور هایی که در بدنه دولت هستند که عشقو اعتبارشان این است که با غربی ها قرارداد ببندند یکی از مشکلات هستند.

 

وی تصریح کرد: به همین خاطر است که مقام معظم رهبری همیشه تأکید دارند که در انتخابات مجلس کسانی را انتخاب کنید که نخواهند هیچ کاری به نفع خارجی بکنند، چون الان مثل دوران قدیم نیست که کسی مستقیم اعلام کند که مثلا" طرفدار انگلیس یا فلان کشور است ، نه! این ها خیلی زیرکانه کاری می کنند که مثلا" کشور 20 الی 30 سال گرفتار پژو باشد.

 

نماینده ادوار گذشته مجلس با بیان اینکه مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد کشور، خود دولت است، گفت: دولت 560 هزار میلیارد به بانک ها و مردم بدهکار است و در صورتیکه صنایع فولاد و خودروسازی ما مانند مواد غذایی و سیمان و سرامیک به بخش خصوصی واگذار شود فضای رقابتی بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات خبرگان و مجلس اشاره کرد و گفت: انتخابات خبرگان بخاطر شرایط اجتهاد و تعریف قانون از اجتهاد نفوذ کمتری دارد اما انتخابات مجلس با توجه به فرمایش امام که مجلس در راس همه امور است، خیلی مهم است.

 

 

مهندس پوسف پور تصریح کرد: اختیارات مجلس در ایران بالاترین اختیار است و حتی می تواند رییس جمهور را استیضاح کند و تقاضای تفحص در هر امری را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر ارائه برنامه و تصویب قانون مجلس می تواند بر تمام امور کشور نظارت کند، گفت: 28 سال است که شرکت نفت اساسنامه ندارد و این یعنی مدیران مربوطه هرکاری دلشان خواست انجام بدهند و وظیفه مجلس است که وضعیت وزارت نفت ، خودرو سازی و بانک های ما را درست کنند.

 

یوسف پور خاطر نشان کرد: امام(ره) شهید مدرس را بعنوان الگوی مجلس معرفی کرد و از ویژگی های ایشان می توان بیگانه ستیزی را ذکر کرد.

 

وی افزود: از روی تبلیغات نماینده ها می توان فهمید که این نماینده به فکر مردم است یا به فکر جیب خودش، نماینده ای که در ستادش پلو وسیم کارت و ... توزیع می شود این نماینده به دنبال دزدی و اختلاس است.

 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در کشور ایران که این همه ثروت دارد اما مردمش در فقر زندگی می کنند، تصریح کرد: در انتخابات مجلس ما تمام مقدرات این نسل و نسل آینده ا به دست نماینده می دهیم پس ما باید دقت کنیم سوابق و خانواده شخص را معیار قرار دهیم تا نماینده منتخب یار مردم و یار رهبری باشد نه اینکه با گرفتن یک هدیه ناچیز تأیید کند که فلان وزارتخانه خوب است یا عملکرد خوبی دارد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها