مدیر اداره گاز شهرستان اسلام آبادغرب

15 روستای اسلام آبادغرب در سال 94 گازدار شده اند /تغییرات خودسرانه در سیستم گاز کشی غیرقانونی و خطرآفرین است

کد خبر: 294194
|
00:40 - 1394/11/04
نسخه چاپی
 15 روستای اسلام آبادغرب در سال 94 گازدار شده اند /تغییرات خودسرانه  در سیستم گاز کشی غیرقانونی و خطرآفرین است
اسلام آبادخبر: مدیر اداره گاز شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در صورتی که هرگونه تغییرات خودسرانه در تأسیست داخلی اتفاق بیفتد، از پوشش بیمه خارج می شود و لازم است هرگونه دستکاری به تأیید سازمان نظام مهندسی استان برسد و پس از تأیید جهت اصلاح نقشه در شرکت گاز مراجعه کنند تا بیمه مسئولیت حوادث متفرقه را بپذیرد.

جواد فرامرزی در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: بیش از 98 درصد شهر اسلام آبادغرب گاز دار است و از 170 روستای شهرستان 35 روستا گاز دار هستند.

 

وی افزود: 15 روستای شهرستان در سال 94 گازدار شده اند که 13 روستا در دهستان شیان و 2 روستای (تنگ شوهان علیا و سفلی) در دهستان حسن آبادمی باشد و تا پایان سال 4 روستای باقر آباد علیا، کمره سفلی، کمره علیا و انجیرک در این منطقه گاز دار خواهند شد .

 

مدیر اداره گاز شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه که در دوران مدیریتش بالغ بر 3هزار اشتراک پذیری روستایی انجام شده، گفت"  تعداد کل اشتراک گاز شهرستان بیش از 32000 اشتراک می باشد که از این تعداد 26570 اشتراک شهری و 5180 اشتراک روستایی می باشد که این آمار رو به افزایش است.

 

وی افزود: در صورت تأمین بودجه برنامه گازرسانی به بیش از 70 روستای بخش حمیل و  بخش مرکزی اعم از علی آباد و ارکوازی و ... در سال آینده را داریم  و برنامه داریم ظرف دوسال آینده در صورت تأمین بودجه تمام روستا های بالای 20 خانوار در شهرستان گاز دار شوند.

 

مدیر اداره گاز شهرستان با اشاره به اینکه شهر اسلام آباد 98 درصد گاز دار است بعنوان شهرسبز شناخته می شود، گفت:  از مردم انتظار داریم مطالبات و بدهی گاز مصرفی خود را حتما" پرداخت نمایند چون درصدی از مطالبات گاز صرف هزینه گاز کشی روستا ها خواهد شد و در نظر داریم داریم که کل شهرستان را با گاز دار نمودن و استفاده از گاز بعنوان سوخت سبز به شهرستا سبز تبدیل نماییم.

 

مهندس فرامرزی با توصیه به خانه های گاز دار گفت: اگر هر خانه یک درجه از فشار گاز خود را کم نمایند در مصرف شهرستان 10 درصد صرفه جویی خواهد شد.

 

وی با اشاره به مباحث نظام مهندسی همچنین توصیه نمود: که در ساخت و ساز خانه ها دقت نمایند از پنجره های دوجداره استفاده شود و از عایق های حرارتی استفاده گردد تا در مصرف گاز صرفه جویی شود، جهت سلامت خانواده از تأسیسات استاندارد استفاده نمایند ، از نیروهای مجرب جهت نصب تجهیزات گازی استفاده نمایند و جهت جلوگیری از حادثه حتما" از کلاهک دودکش استفاده نمایندو ارتفاع دودکش کمتر از یک متر نباشد.

 

فرامرزی با اشاره به تغییرات بدون مجوز و غیر استاندارد و استفاده از بخاری در آپارتمان های مسکن مهر گفت: طبق استاندارد و نظر کارشناسان رسمی نظام مهندسی در خانه های کوچک و خصوصا" زیر 60 متر مربع لازم است حتما" از پکیج استفاده شود تا تامین هوای آبگرمکن از بیرون ساختمان صورت پذیرد و از بروزخفگی جلو گیری بعمل آید  و حتی در مواردی که منجر به خفگی نشود با ایجاد سردرد و سرگیجه سلامت خانوار به خطر نیفتد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مردم بخاطر مشکلات اقتصادی خودسرانه تغییراتی در سیستم گاز کشی می دهند ، گفت: این کار غیر قانونی و خطر آفرین است و با توجه به اینکه تأسیسات گازی تحت پوشش بیمه است  در صورتی که هرگونه تغییرات خودسرانه در تأسیست داخلی اتفاق بیفتد، از پوشش بیمه خارج می شود و لازم است هرگونه دستکاری به تأیید سازمان نظام مهندسی استان برسد و پس از تأیید جهت اصلاح نقشه در شرکت گاز مراجعه کنند تا بیمه مسئولیت حوادث متفرقه را بپذیرد.

 

مهندس فرامرزی با اشاره فصل سرما و افت فشار گاز در برخی اوقات گفت: مشکلی در خصوص کمبود گاز وجود ندارد و بنابر سیاست دولت ما از گازدار نمودن مراکز خدماتی و صنعتی استقبال می نماییم .

 

وی خاطرنشان کرد: تلفن 194 امداد گاز بصورت 24 ساعته پاسخگوی مردم بوده و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه حادثه ای اعم از نشت گاز و ... به همکاران ما اطلاع رسانی کنند و ایشان آماده خدمات رسانی هستند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد