فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

اسلام آباد غرب رتبه اول تولید چغندر قند استان/پرداخت 7میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح های کشاورزی شهرستان

کد خبر: 294130
|
09:18 - 1394/10/20
نسخه چاپی
اسلام آباد غرب رتبه اول تولید چغندر قند استان/پرداخت 7میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح های کشاورزی شهرستان
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آباد غرب گفت: در راستای اجرایی شدن تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی امسال 7 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، باحضور فرماندار جلسه شورای کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در این جلسه بیان داشت انشاالله در سفر استاندار محترم شاهد کلنگ زنی طرح مهم و اشتغالزای گلخانه هیدروپونیک (تولید میوه خارج از فصل و گلهای شاخه ای) در زمینی بمساحت 57 هکتار و اعتبار 55 میلیارد تومان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 35 درصد کار احداث این گلخانه انجام شده است، گفت: با راه اندازی این پروژه مهم کشاورزی برای 250 نفر از جوانان این شهرستان بطور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

 

افشین کریمی در ادامه سخنان خود گفت: در راستای اجرایی شدن تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی  امسال 7 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های کشاورزی از جمله پروار بندی،پرورش قارچ،تولید گیاهان دارویی و... به متقاضیان پرداخت شده و بحمداله  احداث 20 واحد تولید قارچ با بازدهی سالانه 200 تن و اشتغال 20 نفر نمونه ای از اجرای ارزشمند اقتصاد مقاومتی در شهرستان  بوده است.

 

فرماندار اسلام اباد غرب افزود امسال این شهرستان با تولید 230 هزار تن چغندر قند  در 4200 هکتار از اراضی رتبه اول تولید این محصول را به خود اختصاص داد که از این میزان 130 هزار تن از این محصول به کارخانه قند اسلام آباد غرب و مابقی به دیگر کارخانه های استانهای همجوار انتقال داده شده است.

 

وی افزود:  در سال زراعی جاری هم تاکنون 40 هزار هکتار گندم دیم و 6 هزار هکتار گندم آبی،20 هزار هکتار جو دیم و 400 هکتار آبی و 500 هکتار نخود پاییزه در سطح اراضی زراعی کشت شده است و خوشبختانه با عنایت پروردگار متعال  و بارش رحمت الهی سال زراعی  مناسبی برای کشاورزان پیش بینی می شود.

 

در پایان این جلسه شورای کشاورزی شهرستان طرح سیسیتم آبیاری نوین در روستای علی آباد دیزگران در زمینی بمساحت 20 هکتار و اعتبار 3 میلیارد ریال به تصویب اعضای جلسه رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد