کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با مهر:

کرمانشاه تاسوعا و عاشورا بارانی است/ احتمال آبگرفتگی معابر

کد خبر: 293611
|
09:13 - 1394/07/30
نسخه چاپی
 کرمانشاه تاسوعا و عاشورا بارانی است/ احتمال آبگرفتگی معابر
اسلام آبادخبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از بارانی شدن هوای استان طی روزهای پایانی هفته و اوایل هفته آتی خبر داد.

به گزارشاسلام آبادخبر، شهناز حق پرست از ورود سامانه ناپایدار جوی از روز سه شنبه به جو استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، این سامانه ناپایدار تا پایان هفته جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

وی افزود: این موج، علاوه بر کاهش نسبی دمای هوای روزانه و در بعضی ساعات وزش باد و گرد و خاک محلی، بارش‌هایی نیز به همراه دارد و احتمالاً  در برخی از نقاط استان شاهد بروز رعد و برق هایی باشیم.

 

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط ناپایدار مذکور تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد تصریح کرد: این سامانه ممکن است در ساعاتی از روز پنجشنبه تا صبح جمعه خصوصا در نواحی شمال غربی استان یا همان مناطق اورامانات از نمود بیشتری برخوردار باشد.

 

وی تصریح کرد: باراش های ناشی از سامانه مذکور ممکن است در نقاطی از استان باعث آبگرفتگی معابر عمومی شود.

 

حق پرست از ماندگاری احتمالی این سامانه تا روز شنبه که مصادف با روز عاشوراست خبرداد و گفت: با توجه به این موضوع احتمالا روزهای تاسوعا و عاشورا هوای استان بارانی است.

 

وی بیشترین دمای استان را مربوط به شهرستان قصرشیرین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمترین دما را مربوط به شهرستان های کنگاور و سنقر کلیایی با کمینه دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر دانست.

 

منبع : مهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد