شهبازی خبر داد:

مهار آتش سوزی جنگل های جنوبی اسلام آبادغرب پس از 7 ساعت جدال با آتش/ سوختن 5 هکتار از جنگل های انجیرک

کد خبر: 293277
|
09:58 - 1394/05/31
نسخه چاپی
مهار آتش سوزی جنگل های جنوبی اسلام آبادغرب پس از 7 ساعت جدال با آتش/ سوختن 5 هکتار از جنگل های انجیرک
اسلام آبادخبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: در پی وقوع آتش سوزی عصر پنج شنبه در جنگلهای حدفاصل روستای انجیرک و زواره کوه اسلام آبادغرب ، پس از 7 ساعت تلاش بی وقفه نیروهای مردمی، ارتش، فرمانداری، آتش نشانی، هلال احمر و بسیج، آتش سوزی مهار گردید.

علی شهبازی در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار داشت:  آتش سوزی در ساعت 13 عصر روز پنجشنبه شروع شد که به محض اطلاع نیروهای منابع طبیعی سریعا" به منطقه وقوع آتش سوزی اعزام و وارد عمل شدند  و پس پس از 7 ساعت تلاش بی وقفه نیروهای مردمی، ارتش، فرمانداری،  آتش نشانی، هلال احمر و بسیج، آتش سوزی  در ساعت 20 غروب  بطور کامل مهار گردید.

 

وی با بیان اینکه در این آتش سوزی حدود 5 هکتار از جنگل های شمال روستای انجیرک در آتش سوخت، افزود: بی احتیاطی عامل انسانی علت اصلی وقوع این گونه حوادث است.

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان خاطرنشان کرد: وقوع آتش سوزی در مناطق تفرجگاهی بیشتر از سایر نقاط است ، چون با روشن نمودن آتش و عدم خاموش کردن کامل آن از طریق باد سرایت پیدا کرده و به علت پوشش گیاهی خشک موجب سرایت سریع حریق خواهد شد.

 

وی  با بیان اینکه این جنگل ها متعلق به همه مردم و نسل آینده است، گفت: از مردم عاجزانه تقاضا دارم که احتیاط کنند تا بخاطر یک تفریح کوتاه مدت بخاطر کباب درست کردن یا بعضا" قلیان کشیدن موجب خسارت به منابع ملی کشور نشوند و اگر در طبیعت آتش روشن کردند با یک بطری آب و چند مشت خاک آتش را خاموش نمایند و از حتما" از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند چون آتش در پوشش گیاهی خشک سریعتر از بنزین تمام منطقه را در بر خواهد گرفت و نابود خواهد کرد.

 

شهبازی همچنین از مردم روستاها و رهگذران خواست خواست تا در صورت مشاهده آتش سوزی علاوه بر اطلاع به مسئولین، در صورت امکان خود مردم وارد عمل شوند ، چون ممکن است در مراحل اولیه آتش سوزی ، آتش  خیلی راحت مهار و خاموش شود و از شیوع آن جلوگیری بعمل آید.

 

وی با اشاره به تلاش فراوان همکاران و نمونه خواندن اقدامات نیروهای منابع طبیعی شهرستان در سطح استان و حتی کشور در مهار آتش سوزی ها، خاطرنشان کرد: با توجه به تجهیزات محدود و کوهستانی بودن منطقه، وسایل نقلیه پیشرفته که توانایی نفوذ در ارتفاعات ، نقاط صعب العبور و عمق جنگل  را داشته باشند و حتی وجود هلی کوپتر برای انتقال سریع آب و تجهیزات و نیرو های اطفاء حریق در مناطق جنگلی استان لازم و ضروری است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آباد غرب پیش از این در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبر از مهار27 مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان اسلام آبادغرب خبر داده بود ، وی  با اشاره به اینکه در سال 93 در مجموع 18/5 هکتار آتش سوزی در منطقه داشته ایم، اعلام کرد: در سه ماه اول سال 94 در 7 نقطه در مجموع  19/5  هکتار از مراتع و جنگلهای شهرستان دچار حریق شده اند .

 

علی شهبازی اعلام کرد: مردم در صورت مشاهده آتش سوزی  با شماره تلفن  1504 یگان حفاظت که رایگان بوده و در 24 ساعت آماده پاسخگویی و دریافت گزاشات مردمی است، تماس حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها