چمران:

پاوه نماد مقاومت است/ اقتصاد مقاومتی ما را به پیروزی می رساند

کد خبر: 293258
|
15:19 - 1394/05/26
نسخه چاپی
پاوه نماد مقاومت است/ اقتصاد مقاومتی ما را به پیروزی می رساند
اسلام آبادخبر: رئیس شورای شهر تهران گفت: ما باید همواره برای مقاومت همانگونه که تا کنون بوده ایم آماده باشیم و پاوه نماد این مقاومت است.

به گزارشاسلام آباد خبر، مهدی چمران ظهر امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه پاوه که در محل سالن امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، گفت: حماسه پاوه برای جامعه، هویت ملی و محلی ما بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و هر ساله با شور و هیجان بیشتری این حماسه را گرامی می داریم.

 

وی حماسه پاوه را حاصل یک مقاومت آمیخته با ایمان دانست و گفت: نتیجه اعتقاد به شهادت، مقاومت است و اگر دولت عثمانی با وجود قدرتی که داشت توسط اروپا  از هم پاشیده شد و آنها توانستند بر خاورمیانه سیطره پیدا کنند و هم اکنون نیز این سیطره ادامه دارد به خاطر این است که دولت عثمانی ایمان خود را از دست داده بود.

 

چمران ادامه داد: در وین تپه ای است که می گویند عثمانی ها تا این تپه هم پیش آمده که این نشان می دهد آنها چنین قدرتی داشتند و چون مقاومت واقعی نداشتند از هم پاشیدند.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس حماسه ما را در تاریخ رقم زد، گفت: اگر در پاوه پیروز شدیم به این دلیل بود که مردمش با ایمان تا لحظه آخر در کنار پاسداران مقاومت کردند و ایستادند.

 

رئیس شورای شهر تهران مقاومت مردم پاوه را حماسه ساز عنوان کرد و افزود: این مقاومت حماسه پاوه را به وجود آورد که هم اکنون ما می توانیم مقابل دنیا بایستیم و مقاومت کنیم و این مقاومت ما به خاطر پشتوانه مقاومت در آن سال ها بود.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای گفت: اوباما می گفت ما که با دوستانمانمان مذاکره نمی کردیم با دشمنانمان مذاکره می کردیم و این مقاومت ما بود که ما را به اینجا رساند و آمریکا حاضر به مذاکره با ما شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با این مقاومت بتوانیم در عرصه های جهانی و خصوصا مذاکرات هسته ای به پیروزی نهایی برسیم.

 

چمران تاکید کرد: این مقاومت ارزش دارد و این همان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری است و با این اقتصاد مقاومتی است که می توانیم به پیروزی برسیم.

 

وی افزود: دل به آن سوی آبها و این مسائل بستن خلاف است ولی اقتصاد مقاومتی ما را به پیروزی می رساند و همانگونه که در لبنان و غزه مقاومتشان آنها را به پیروزی رساند انشالله مقاومت یمن هم آنها را به پیروزی می رساند.

چمران تاکید کرد: ما باید همواره برای مقاومت همانگونه که تا کنون بوده ایم آماده باشیم و پاوه نماد این مقاومت است.

وی با اشاره به جریانات شبی که پاوه سقوط کرد گفت: آنچه ما را نجات داد فرمان زیبای امام بود که قبل از هر نیرویی از هر جا، خود مردم پاوه با دست خالی به میدان آمدند و توانستند تمام ارتفاعات پاوه را آزاد کنند، لذا این مقاومت برای ما ارزش بزرگی است و باید آن را حفظ کنیم.

 

چمران با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه پاوه تصریح کرد: فلسفه این جمع شدن اینجا، ماندگاری روحیه شهادت و مقاومت است و تا زمانی که این روحیه شاداب باشد دشمن مایوس است و مجبور است مقابل ما کوتاه بیاید و هر آنچه ما می خواهیم بپذیرند همانگونه که صدام پذیرفت و اینها هم روزی به جایی می رسند که این پذیرش را داشته باشند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد شاهد پیروزی و آزادی نهایی اسلام و مسلمین در جهان باشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد