حجت الاسلام کماسی:

پیروزی توافق متعلق به مقاومت مردم ایران در برابر تحریم هاست/به آمریکا نباید خوشبین باشیم

کد خبر: 293130
|
10:53 - 1394/04/23
نسخه چاپی
پیروزی توافق متعلق به مقاومت مردم ایران در برابر تحریم هاست/به آمریکا نباید خوشبین باشیم
اسلام آباد خبر: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مردم باید در پیروزی و شادی در کنار دولت باشند و اگر دشمن باز هم دبه کرد، مردم نیز با مقاومت در برابر سختی ها ، بازهم از دولت و نظام حمایت کنند و دولت نیز موجبات رفاه و کاهش فشار اقتصادی بر ملت را فراهم نماید.

حجت الاسلام علی اوسط کماسی در گفتگو با خبر نگاراسلام آباد خبر، با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب و با حمایت ملت ایران زیر بار ظلم نمی روند و به دنبال توافق باعزت هستند، اظهار داشت: انرژی هسته ای یک علم است و حق همه کشورهاست که از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند و سیاست غربیها اینست که ما را از داشتن حداقل ها هم محروم کنند.

 

وی افزود: تحریمهای اعمال شده بر علیه ایران تحریم های ظالمانه و خصمانه یک طرفه هستند چون اینها می خواهند با این تحریم ها جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرند و در مقابل خود این کشورها دارای سلاح های هسته ای پیشرفته و به روز هستند و برای کشتار بشریت آنها را تقویت می کنند و کارنامه سیاه آنها با بمباران اتمی برخی کشورها مشخص است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه آمریکا بیشتر از ایران به توافق نیاز دارد، بیان داشت:  آمریکا با این توافق هسته ای میلیاردها دلار سود خو.اهد برد و اوباما می خواهد این توافق را به نام خود ثبت کند و توافق  با ایرانی که 36 سال آمریکا را بعنوان شیطان بزرگ دشمن شماره یک خود می داند برای آمریکا ییها مهم است ، لذا با هر ترفندی چانه زنی می کند و حتی دبه می زندتا بتواند بیشترین امتیاز را بگیرد و کمترین امتیاز را بدهد.

 

وی افزود: با تلاش فرزندان انقلاب این توافق انجام خواهد شد اما اینکه آمریکا به این توافق پایبند باشد خیلی خوشبینانه نیست و با توجه به بدعهدی های و سوابق سایه آمریکا برای ملت ایران پذیرفتنی نیست ، مگر اینکه سازمان ملل یا افکار عمومی جهان مانع شود که از زیر این کار در بروند.

 

حجت الاسلام کماسی با اشاره به فرمایش رهبر که فرموده اند؛ ما در شعب ابیطالب نیستیم بلکه درزمان فتح خیبر هستیم، اظهار کرد: ایران اسلامی از همه لحاظ پیشرفت های شایان توجهی داشته است و با قدرت در مذاکرات حاضر شدیم، اما آنچه در مذاکرات دغدغه بزرگان مملکت بود و خیلی از مردم آنرا مهمتر از لغو تحریم ها می دانستند، درخواست گزاف غربیها جهت بازرسی از مراکز نظامی ایران اسلامی بود که الحمدلله بنا به خبرهای رسیده با این مورد موافقت نشده است.

 

وی افزود: ما نباید خیلی خوشبینی ایجاد کنیم و به این بسنده کنیم که با توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها تمام مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد، بلکه برداشتن تحریم ها مربوط به انرژی هسته ای و حوزه های معدودی است و لازمه  آن هم این است که غربی ها باز هم دبه در نیاورند.

 

این کارشناس حوزه دین و سیاست خاطر نشان کرد: تحریم ها مضر بوده و فشارهای زیادی را به مردم آورده اما خیلی هم بد نبوده چون ایران اسلامی در طول این 36 سال تحریم به بسیاری از پیشرفت ها من جمله غنی سازی 20 درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه لازم است  سبک زندگی خود را تغییر دهنیم، گفت:  بنا بر توصیه های مقام معظم رهبری مسئولین و مردم باید به سمت سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی پیش بروند و به تولید علم و افزایش تولید داخلی روی بیاورند و از مدگرایی و مصرف کالاهای لوکس خارجی خودداری نمایند و ما باید بجای اینکه چشم امید به غربی ها و خارجی ها داشته باشیم به خودمان برگردیم.

 

حجت الاسلام کماسی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود آمریکا استکبار است و دستور قرآن این است که با استکبار مبارزه کنیم و ما نباید امید همه کشورهای مظلوم جهان را که به جمهوری اسلامی ایران است ناامید کنیم.

 

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای جهان از توافق با ایران حمایت کردند، افزود: اکثر کشورهای دنیا به دنیال صلح  هستند و سرمنشاء تمام جنگ ها ریشه در کشورهای آمریکا، اسرائیل، انگلیس وعربستان دارد و در این قضیه هم عربستان و اسرائیل که منافع خود را از نفوذ و قدرتمندتر شدن ایران اسلامی در خطر می دیدند از توافق ناراحت بودند و در روند مذاکرات هسته ای کارشکنی می کردند.

 

وی اضافه نمود اسرائیل برای قرار گرفتن خودش در حاشیه امن موج اسلام هراسی و ایران هراسی به راه انداخته و با دست نشاندگی عربستان مسلمانان را در یمن، سوریه، عراق و فلسطین مورد ظلم و تجاوز قرار داده است و بجای ام القرای قرآن جهان، ام تروریست و دیکتاتوری شده است.

 

حجت الاسلام کماسی گفت: اکثریت ملت ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همگی با قومیت های مختلف ایرانی بوده و مهمتر از همه مسلمان هستند، لذا دستور اسلام این است که مسلمانان با عزت و سربلندی زندگی کنند و زیر بار ظلم نروند.

وی افزود: زمانی غربی ها اجازه کارکردن 200 سانتریفیوژ را هم به ما نمی دادند و به ما فشار می آوردند انرژی هسته ای را تعطیل کنیم که بامقاومت و پافشاری مردم ایران در برابر تحریم ها و تلاش دانشمندان هسته ای اکنون بیش از 6000 سانتریفیوژ ایران کار می کند که این از نقاط قوت و قدرتی قابل اتکا برای گذاشتن شرط در برابر غربیها در مذاکرات بود و در واقع این پیروزی توافق متعلق به تمام مردم ایران  است که با هدایت مقام معظم رهبری  و مقاومت در برابر تحریم ها و زیاده خواهی دشمنان انجام گرفت.

 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: مردم باید در پیروزی و شادی در کنار دولت باشند و اگر دشمن باز هم دبه کرد، مردم نیز با مقاومت در برابر سختی ها  بازهم از دولت و نظام حمایت کنند و در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، دولت نیز موجبات رفاه و کاهش فشار اقتصادی بر ملت را فراهم نماید.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد