حجت الاسلام محمدی پور:

ما صلح طلب هستیم ولی سازش کار نیستیم/حفظ اسلام بخاطر الفت بین مردم و روحانیت است/مردم و مسئولین بایدمراقب زبانشان باشند

کد خبر: 293065
|
16:00 - 1394/04/12
نسخه چاپی
ما صلح طلب هستیم ولی سازش کار نیستیم/حفظ اسلام بخاطر الفت بین مردم و روحانیت است/مردم و مسئولین بایدمراقب زبانشان باشند
اسلام آباد خبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در جنگ نرم فرهنگی دشمنان می خواهند جوانهای ما را بدزدند و از روحانیت جدا کنند و رهبر معظم انقلاب جوانان را افسران جنگ نرم خواندند، پس باید مواظب باشیم جوانان از روحانیت فاصله نگیرند و اگر تاکنون توانسته ایم اسلام را حفظ کنیم بخاطر الفت بین مردم و روحانیت است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پوردر خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تفکرات سیاسی اسلام، این سوال را مطرح کرد که آیا ما صلح طلب هستیم یا جنگ طلب و اظهارداشت: پیامبرما(ص)، پیامبر رحمت است پس ما صلح طلب هستیم ولی سازش کار نیستیم.

 

وی افزود: طبق دستور خداوند متعال که می فرمایند: با کسانیکه که با شما جنگ کردند و شما را از خانه خدا بیرون کردند بجنگید، حضرت امام خمینی(ره) تا پیروزی نهایی و تا رفع فتنه در عالم و از بین رفتن صدام بر جنگ با دشمنان اسلام تأکید داشتند.

 

حجت الاسلام محمدی  پور با بیان اینکه  امام خمینی(ره) جنگ طلب نبود، بلکه سازش کار نبود و می گفت صدام باید به دست رزمندگان اسلام ساقط شود،  خاطرنشان کرد: اسلام ذاتا" جنگ طلب نیست و از لحاظ فرهنگی گسترش پیدا می کند ، اما اگر کسانی خون شما را ریختند دیگر حق سازش با آنها را ندارید.

 

وی با اشاره به کارشکنی میرحسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس، گفت: وی در بسیج کردن امکانات کشور در آن زمان خیانت کرد و بارها و بارها به امام می گفتند که با صدام مذاکره کنیم .

 

خطیب جمعه این هفته اسلام آبادغرب بیان داشت: عراق 80 درصد بودجه کشورش را در جنگ شرکت داده بود اما مسئولین ایران در زمان دفاع مقدس فقط 12 درصد خرج نظامی می کردند و این نشانه این است که کسانی که بودجه مملکت در دستشان بود به آرمان های انقلاب خیانت کردند.

 

وی افزود: در باب مذاکره با آمریکا ما همیشه از خیانت های آمریکا بی نصیب نبوده ایم و نباید کینه آمریکا از دلمان خارج شود و به گفته رهبر معظم انقلاب مذاکره فقط در باب هسته ای است و دولت و تیم مذاکره کننده هم قول داده اند که از خط قرمزهای نظام عدول نکنند، بنابراین ما صلح طلب هستیم ولی سازش کار نیستیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه ما در حال جگ اقتصادی و فرهنگی با دشمنان هستیم، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی فقط راه حلش اقتصاد مقاومتی است و باید حقوق کارگر ایرانی رعایت شود و به تولید داخلی اهمیت داده شود.

 

وی افزود: در جنگ نرم فرهنگی دشمنان می خواهند جوانهای ما را بدزدند و از روحانیت جدا کنند و رهبر معظم انقلاب جوانان را افسران جنگ نرم خواندند، پس باید مواظب باشیم جوانان از روحانیت فاصله نگیرند و اگر تاکنون توانسته ایم اسلام را حفظ کنیم بخاطر الفت بین مردم و روحانیت است.

 

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در بخش موعظه های دینی با اشاره به شوخی توهین آمیز استاندار کرمانشاه با روحانیت، تصریح کرد: مردم و مسئولین باید مراقب زبانشان باشند و کلمه به کلمه حرف هایشان حساب شده باشد باشد.

 

وی افزود: بی دلیل چیزی نقل نکنید، با آّروی دیگران بازی نکنید، غیبت نکنید، تهمت نزنید، مواظب زبان باشید تا به آتش آن نسوزید.

 

حجت الاسلام محمدی پور همچنین با اشاره به اهمیت شب های قدر و لزوم درک عظمت این شب ها ، گفت: یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی انس و خلوت با پروردگار متعال است و شب های قدر فرصت مناسبی برای راز و نیاز با پروردگار است.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد