علی یاری در گفتگو با اسلام آبادخبر تشریح کرد/

ماجرای ورود بیل مکانیکی و کامیون به محوطه پارکینگ تپه تاریخی چقاگاوانه

کد خبر: 293045
|
19:04 - 1394/04/08
نسخه چاپی
ماجرای ورود  بیل مکانیکی و کامیون به محوطه پارکینگ تپه تاریخی چقاگاوانه
اسلام آبادخبر: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آباد غرب گفت : همانطور که از عکسهای گاراژ مذکور مشخص است در مورخه 2تیرماه 94 تمام محوطه گاراژ پر از آشغال و آوارهای غرفه های قبلی و کارگاه تولید کاشی کاری که در آنجا فعالیت داشتند، بوده که با بیل مکانیکی و کامیون جمع آوری گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، شهرام  علی یاری در گفتگو با خبر نگاراسلام آباد خبر اظهار داشت: گاراژ علی مددی سابق که مورد تملک اداره کل میراث فرهنگی است، قرارشد در جهت ساماندهی دستفروشان پیاده روهای شهر به صورت غرفه داربست به آنها اجاره داده شود، ولی چونکه  این طرح  بامخالفت شهرداری مواجه گردید از این برنامه صرف نظر شد .

 


مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آباد غرب گفت :  برخی رسانه های شهرستان در خصوص ورود کامیون و بیل مکانیکی به صورت شبانه در چقاگاوانه شایعاتی به راه انداخته اند.

 

وی افزود: این رسانه ها باید انصاف را رعایت کنند و از تشویش اذهان عمومی خودداری نمایند چون طبق عکسهای موجود کف گاراژ مذکور کاملا بتن بوده و در قسمتهایی هم موزاییک می باشد و به هیچ وجه قابلیت خاکبرداری نیست.

 

 

علی یاری خاطرنشان کرد: همانطور که از عکسهای گاراژ مذکور مشخص است در مورخه 2تیرماه 94 تمام محوطه گاراژ پر از آشغال و آوارهای غرفه های قبلی و کارگاه تولید کاشی کاری که در آنجا فعالیت داشتند،  بوده  که با بیل مکانیکی و کامیون  جمع آوری گردید و انتخاب زمان شب هم به جهت خلوت بودن خیابانها و جلو گیری ازمشکل داشتن بار ترافیکی و تردد کامیون در مرکز شهر بوده است و هیچگونه ربطی هم به خود تپه باستانی نداشته است.

 

وی درپایان هم ازهمشهریان دعوت کرد از دورتادور تپه تاریخی بازدیدی داشته باشند که در هیچ جای آن نشانه ای از تخریب با لودر و بیل مکانیکی مشاهده نمی شود و در این خصوص قضاوت  عادلانه نمایند .

 

 

 انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها