حجت الاسلام محمدی پور در اولین نمازجمعه ماه مبارک رمضان اسلام آبادغرب:

مشکلات ما بدست آمریکاحل نمی شود/امنیتی که ما در خاورمیانه پر از خون و آتش داریم مدیون خون شهداست

کد خبر: 292978
|
15:00 - 1394/03/29
نسخه چاپی
مشکلات ما بدست آمریکاحل نمی شود/امنیتی که ما در خاورمیانه پر از خون و آتش داریم مدیون خون شهداست
اسلام آباد خبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: برخی که تحمل تحریم را ندارند، بارها از تریبون ها به مردم القاء می کنند که مردم خسته شده اند و دیگر نمی توانیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پوردر خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: در آخرین روزهای ماه خرداد تشییع شعدای غواص کربلای 4 را داشتیم که با خیانت آمریکا ، این عملیت به عراق لوداده شد و تعداد زیادی زا رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند و غواصان مظلوم زنده زنده زیر خاک دفن شدند.

 

 

وی افزود:  این شهدا آمده بودند که به ما تذکر بدهند که امنیتی که ما در خاورمیانه پر از خون و آتش داریم مدیون خون شهدا ست.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم اانقلاب اظهار کرد: برخی می خواهند جامعه ایران را دوقطبی معرفی نمایند و تلاش می کنند این را جا بیندازند که در ایران دو نوع تفکر وجو دارد و آنها را برای دشمنی با هم بکار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه، کشور ما تک قطبی است یعنی دولت  وملت همه همدل و همزبان مطیع و پیرو فرمایش رهبر هستنند،  افزود: در اوایل انقلاب دو گروه چپ و راست بودند که امروزه به دو گروه اصولگرا  و اصلاح طلب معروف شده اند.

 

نماینده ولی فقیه با تشریح اختلاف در تفکر این دو گروه بیان داشت: در بعد مسائل داخلی یک گروه توجه زیادی به قشر سرمایه دار و سرمایه گذار دارد و معتقد است که اقتصاد کشور روی دست این گروه می چرخد و توجهی به قشر کم درآمد ندارند، گروه مقابل اینها اولین تجوه را شامل فقرا می داند و معتقد است که ثروت را از ثروتمندان باید گرفت و به فقرا داد تا یکسان باشند.

 

وی افزود: از لحاظ فرهنگی گروهی آزادی بدون امر به معروف را می خواهند و می گویند هرکسی با میل خودش بهشت و جهنم را انتخاب کند و این گروه متعلق به قشر آزاد اندیش هستند که معقدند باید آزادی داشته باشند و حتی کسانی که برضد انقلاب هستند نباید جلویشان را گرفت و قشر مقابل اینها می گویند باید امر به معروف و نهی از منکر را بعنوان فروع دین اسلام جدی بگیریم و پافشاری کنیم تا احکام اسلامی پیاده شود.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: یکی از این دو قشر سیاسی معتقد است در انتخابات 88 تقلب صورت گرفته و آن کسی که باید رای می آورد، نیاورده و سران فتنه نباید در حصر خانگی باشند و به اینها ظلم شده است و قشر دیگر معتقد است که کسانیکه در سال 88 با آبروی نظام بازی کردند و جان مردم را به خطر انداختند، فتنه کردند و فتنه گران حکم محارب  را دارند و حکم محارب هم اعدام است.

 

وی با اختلاف نظر دو قشر سیاسی کشور در باب سیاست خارجی گفت: گروهی معتقدند باید گفتگوی تمدنها صورت بگیرد و باید دست از شعار مرگ بر آمریکا برداریم و با آمریکا توافق شود تا کدخدا دست از دشمنی با ما بردارد و الی مشکلات ما حل نخواهد شد ، گروه مقابل می گویند با توجه به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران ، اعتمادی به آمریکا نداریم و در مقابل او کوتاه نمی آییم.

 

خطیب جمعه این هفته تصریح کرد: مشکلات ما بدست آمریکا حل نمی شودو باید به داخل برگردیم و سوء مدیرت ها را جبران کنیم و وابستگی به نفت را کم کنیم.

 

وی افزود: طرز فکر اول تحمل تحریم را ندارند و بارها از تریبون ها به مردم القاء می کنند که مردم خسته شده اند و دیگر نمی توانیم، اما گروه دوم اعتقاد به مقاومت و استفاده از منابع داخلی و خودباوری دارند.

 

حجت الاسلام محمدی پور با تشریح اخلاف نظرهای دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب تصریح کرد: اگر برخی نخواهند از این گفته هم سوء استفاده کنند باید گفت: ما با وصف اینکه به اصول اصیل اسلام و انقلاب اسلامی پایبند هستیم ولی به نوعی اصلاح طلب نیز هستیم و معتقدیم در برخی از امورات انقلاب مانند دانشگاهها ، آموزش و پرورش، بانکها و ... باید اصلاحات و تحولات اصولی انجام پذیرد.

 

وی با بیان اینکه برخی اقدامات انجام شده ولی کافی نیست، گفت: مسئله امر به معروف ونهی از منکر هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است فقر ریشه کن نشده و برخی رابطه بازی ها هنوز اصلاح نشده است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: آن هدفی که امام (ره) دنبال می کردند و مقام معظم رهبری همیشه تذکر می دهند و شهدا جانشان را برای آن داده اند پرهیز از تفرقه و دو دستگی است.

 

وی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان به غنیمت شمردن این ایام و مانوس شدن جوانان با قرآن و نهج البلاغه تاکید نمود تا انشاء الله با فرا رسیدن دولت کریمه امام عصر (عج) عزت مسلمین بیش از پیش افزون گردد.

 

انتهای خبر/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد