سرهنگ خنجری خبر داد:

انهدام ۸ باند توزیع مواد مخدر درکرمانشاه/ اجرای طرح پاکسازی محلات

کد خبر: 292850
|
17:45 - 1394/02/30
نسخه چاپی
 انهدام ۸ باند توزیع مواد مخدر درکرمانشاه/ اجرای طرح پاکسازی محلات
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، از انهدام ۸ باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، طی سال جاری خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از مهر، سرهنگ قباد خنجری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه، که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در دو ماهه گذشته فعالیت های خوبی را داشته است به طوری که در ۱۲ اردیبهشت ۲۸۰ کیلوگرم حشیش و در ۲۶ اردیبهشت نیز ۳۱۰ کیلوگرم تریاک کشف و دو محموله ۱۰ کیلویی نیز بصورت کوله باری کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، افزود: در این راستا ۸ باند عمده تهیه مواد مخدر نیز شناسایی و ۶۵۳ نفر در این ارتباط دستگیر و همچنین ۱۸ دستگاه نیز توقیف شده است.

خنجری با اشاره به اینکه در سال ۹۴ اولویت ویژه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و اولویت اول برخورد با خرده فروشان است، گفت: در محله آقاجان کرمانشاه ابتدا پاکسازی و سپس مرحله ساماندهی را خواهیم داشت که مکمل یکدیگر بوده و سایر محلات آلوده نیز در حال شناسایی هستند.

کاهش سن اعتیاد در جامعه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز در این جلسه از اجرای طرح پاکسازی محلات و جمع آوری معتادان در کرمانشاه خبر داد و افزود: اجرای این طرح موجب نا امن شدن محلات برای خرده فروشان مواد مخدر شده است.

 علی شمشیری گفت: معتادان یا در محلات آلوده ساکن هستند یا اینکه به دلیل جرم خیز بودن محله ای در آنجا سکنا گزیده اند که به طور کلی جمع آوری خواهند شد.

وی همراهی سایر دستگاه ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر سایر دستگاه ها وظایفشان را به درستی انجام ندهند این کار با موفقیت همراه نخواهد بود.

شمشیری بر اولویت قرار دادن فرهنگ پیشگیری نیز تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز کاهش آسیب نیز باید با قدرتی وارد عمل شوند که خرده فروشان جمع آوری شوند.

وی با هشدار این مطلب که سن مصرف مواد مخدر روز به روز در حال کاهش است، گفت: روزانه در کشور یک تن و ۳۸۰ کیلوگرم مواد مخدر مصرف می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، با بیان اینکه در هر ۱۱ ساعت یک طلاق به واسطه مواد مخدر صورت می گیرد، گفت: با جمع آوری معتادین ۴۰ درصد جرائم خرد کاهش خواهد یافت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد