از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 90/

عملیات اجرایی کتابخانه روستایی شیان با اعتبار 800 میلیون ریال آغاز شد

کد خبر: 292822
|
20:06 - 1394/02/28
نسخه چاپی
 عملیات اجرایی کتابخانه روستایی شیان با اعتبار  800 میلیون ریال آغاز شد
اسلام آباد خبر: با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه عملیات اجرایی کتابخانه روستایی شیان در شهرستان اسلام آباد غرب آغاز شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان، مدیر اداره ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب و جمعی از مسئولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و اهالی روستای شیان کلنگ پروژه ساخت کتابخانه عمومی این روستا زده شد.

 

در این مراسم  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد:توجه ویژه و خاصی باید به کتابخانه های روستایی داشت چراکه یکی از جاذبه های ماندگاری مردم در روستا ارائه خدمات مناسب و متنوع است که ارائه خدمات فرهنگی به ویژه کتابخانه عمومی یکی از همین جاذبه هاست.

 

وی با بیان اینکه اسلام آباد غرب بعد از کرمانشاه فرهنگی ترین شهرستان استان است افزود: سعی خواهیم کرد فضاهای موجود کتابخانه ها را در استان بهسازی نمائیم تا بتوانیم به جایگاه واقعی در سطح کشور برسیم.

 

علیرضا شایقدر بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی اسلام آبادغرب  دراین خصوص بیان داشت: این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن 23 میلیارد ریال هزینه خواهد شد و تاکنون 12 میلیارد ریال از اعتبار این پروژه تخصیص پیدا کرده است.

 

 

 فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب نیز در سخنانی بیان داشت: در حال حاضر 3 کتابخانه در شهر اسلام آباد و 1 کتابخانه در شهر حمیل با 68 هزار عنوان و 77 هزار نسخه کتاب  در حال فعالیت هستند و بیش از 6 هزار نفر از جمعیت شهرستان عضو فعال این کتابخانه ها هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر برای هر 100 نفر جمعیت 2 متر فضای کتابخانه وجود دارد و با راه اندازی و تکمیل کتابخانه های عمومی میناشی ،مرکزی و روستای قلعه شیان این سرانه به 4 متر افزایش خواهد یافت.

 

افشین کرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه گذاری درحوزه فرهنگ و هنر در واقع توجه به آرامش و سالم سازی جامعه است و بحمدالله  در سفر مقام معظم رهبری به استان پروژه های بسیار ارزشمندی  از جمله کتابخانه مرکزی  و کتابخانه قلعه شیان برای شهرستان در این حوزه به تصویب رسیده که بزودی  شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

 

گفتنی است پروژه ساخت  کتابخانه روستایی شیان که دارای 668 مترمربع زمین و 300 متر مربع زیربناء است از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 90 بوده که تامین اعتبار آن انجام شده بود که با تخصیص مبلغ 800 میلیون ریال نقدینگی مورد نیاز پروژه به پیمانکار تحویل داده شد و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد