گزارش/

10 رویداد مهم شهرستان اسلام آبادغرب در سال ۱۳۹۶

کد خبر: 301187
|
02:01 - 1396/12/16
نسخه چاپی
10 رویداد مهم شهرستان اسلام آبادغرب در سال ۱۳۹۶
اسلام آبادخبر: رویدادهای مهمی در سال 96 در شهرستان اسلام آبادغرب رخ داد که زلزله شدید 21 آبان 96 و اعلام محرومیت از حق جنگ زدگی جزو حوادث تلخ فراموش ناشدنی امسال است.

به گزارشاسلام آباد خبر، رویدادهای مهمی در سال 96 در شهرستان اسلام آبادغرب رخ داد که زلزله شدید شب 21 آبان 96  و اعلام محرومیت شهرستان از حق جنگ زدگی جزو حوادث تلخ فراموش ناشدنی امسال است.

 

شب 21 آبان 96 زلزله شهر اسلام آبادغرب را بشدت لرزاند و خسارت های زیادی را برجای گذاشت، این زمین لرزه  باز هم داغ دل مردم را تازه کرد؛ بگونه ای که مردم زلزله زده شهرستان بیاد تلخ کامی های جنگ 8 ساله ناخودآگاه از شب زلزله بعنوان شب بمباران یاد می کنند.

 

 

هر چند در این شهرستان طبق آمار پزشکی قانونی گفته می شود؛ یک نفر در اسلام آبادغرب بر اثر زلزله فوت شده است، اما زلزله و پس لرزه های آن خسارات زیادی را در شهرستان اسلام آبادغرب بجا گذاشته و این مردم محروم و مستضعف نیازمند توجه ویژه دولتمردان برای التیام زخم کهنه جنگ 8 ساله و آسیب های زلزله هستند.

 

 

بسیج نیروهای مسلح اسلام آبادغرب در خدمت رسانی به زلزله زدگان

 

به گزارشاسلام آباد خبر، زلزله 7.3 ریشتری در ساعت 21:48 یکشنبه شب 21 آبان 96 ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند و بر اثر این زلزله خسارات زیادی در شهرستان های سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث و ... به بار آمد و تعدادی از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

نیروهای دلاور ارتش، سپاه و انتظامی اسلام آبادغرب از سرباز تا افسران ارشد از لحظات اولیه وقوع زلزله با همه نیرو و تجهیزات درمانی و لجستیکی خود به کمک زلزله‌زدگان اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب شتافتند.

 

 

نقش پر رنگ سپاه اسلام آباد غرب در کمک رسانی به زلزله زدگان

 

فرماندهی و پرسنل سپاه اسلام آبادغرب با وجود اینکه خانواده هایشان نیز در شهر خویش از زلزله در امان نبودند با حضور در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب به یاری مردم مصیبت زده این دیار شتافته و به ایشان امدادرسانی نمودند.

فرمانده سپاه اسلام آباد غرب در شب زلزله با حضور در بیمارستان شهرستان و مدیریت بحران آرامش قابل تحسینی را حکم فرما کرد و در جمع مردم حادثه دیده‌ی سرپل ذهاب با سخنرانی تلاش برای آرامش روانی مردم نمود.

 

 

نیروهای سپاه و بسیج اسلام آبادغرب در شهر زلزله زده سرپل ذهاب علاوه بر کنترل نظم و امنیت، با ماشین آلات و خودروهای سپاه اسلام آبادغرب در توزیع مواد غذایی، پتو، آب و آذوقه به زلزله زدگان مظلوم خدمت رسانی نمودند.

 

افتتاح فاز دوم بیمارستان اسلام آباد غرب/خط و نشان وزیر برای منتقدین: برخی سلولهای مغزشان نا امیدی پخش می کند

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر،پیش از ظهر روز جمعه 25 فروردین 96 در سومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمانشاه، فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب پس از وقفه ای طولانی به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان دارای ۱۲۰ تخت و در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع دایر شده است.

 

اعتبار هزینه شده در این بخش ۴۲۰ میلیارد ریال است. عملیات کلنگ زنی فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب سال ۸۸ بوده است.

 

 

برخی سلول‌های مغزشان ناامیدی پخش می‌کند/در بخش سلامت هنر نکردیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در حاشیه افتتاح فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب اظهار داشت در ابتدای دولت تدبیر و امید قول دادیم که ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را تحویل دهیم اما امروز چند هزار تخت هم بیش از قولی که دادیم عمل کردیم.

 

قاضی زاده هاشمی پس از بازدید از بخش های مختلف فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب  گفت: امروز هم فاز دوم بیمارستان امام خمینی در اسلام آبادغرب افتتاح می شود که حدود ۵۰ درصد آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است باید به سمتی برویم که تمام نیازهای این شهرستان و چند شهر مجاور آن را در اسلام آباد غرب تامین کنیم.

 

 

دستگیری پیمانکار بیمارستان اسلام آباد غرب

سه روز پس از وقوع زلزله  21 آبان 96 خبری مهمتر از خود زلزله همانند بمب در شهر صدا کرد و آن دستگیری پیمانکار بیمارستان تازه تاسیس اسلام آباد غرب بود که در شب زلزله تخریب شد. دادستان عمومی و انقلاب اسلام آباد غرب در تشریح جزئیات خبر بازداشت پیمانکار بیمارستان این شهرستان گفت: این فرد با عنوان اتهامی تقلب در ساخت بنای دولتی و نیز داشتن شاکی خصوصی در بازداشت است.

 

صادق عزیزی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آسلام آباد غرب با اشاره به خبر بازداشت پیمانکار بیمارستان تازه تاسیس این شهرستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: پس از وقوع زمین لرزه اخیری که در استان کرمانشاه به وقوع پیوست متاسفانه تعدادی زیادی از هم استانی‌های ما فوت کرده و بسیاری نیز دچار صدمات بدنی یا خسارات مالی شدند.

 


 
وی گفت: جای تعجب همگان براین بود که ساختمان بیمارستان تازه تاسیس این شهرستان که کمتر از یکسال از افتتاح آن می‌گذرد و بیمارستان معین برای مناطق زلزله زده محسوب میشد به نحوی دچار خسارت گردید که امکان خدمت رسانی درمانی به بیماران و مصدومان اعزامی ازشهرستان‌های سرپل ذهاب، دالاهو، گیلان غرب و قصر شیرین برای کادر درمانی به درستی میسر نگردید و ناگزیر تخت‌های بیمارستان به داخل حیاط منتقل و بیماران بستری شده نیز از بیمارستان خارج شدند که این امر علاوه بر این که خدمت رسانی کادر درمانی را با مشکلات زیادی مواجه کرد، باعث تشدید صدمات مصدومین اعزامی از شهر‌های زلزله زده شد.

 

حق جنگ زدگی اسلام آبادغرب قربانی بی توجهی دولتمردان+ تصاویری از بمباران شهر شهیدان مرصاد در 8سال جنگ

 

به گزارشاسلام آباد خبر، یک ماه پس از زلزه مرگبار غرب کشور، انتشار لیست مناطق جنگی استان کرمانشاه جهت بهره مندی از مزایای ماده 112 برنامه ششم توسعه در فضای مجازی و شبکه های که اسمی از شهرستان مقاوم و شهیدپرور اسلام آبادغرب در آن نبود موجی از ناباوری و نا امیدی در بین مردم این دیار جنگ زده و زلزله زده ایجاد کرد.

 

شهرستان اسلام آباد غرب،شهری که به قولی بیش از 300 بار در طول جنگ8 ساله مورد حمله موشکی و بمباران هوایی هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفت، اما هنوز از سهمیه منطقه جنگی محروم است.

 

 

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم حاج خیرالله احمدی فرد در اسلام آبادغرب

 

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم اولین  سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج خیرالله احمدی فرد دوازدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه با حضور فرمانده سپاه شهرستان، جمعی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و جمع کثیری از مردم اسلام آبادغرب در مسجد امیرالمؤمنین اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

شهید مدافع حرم حاج خیرالله احمدی فرد متولد ۲۰ اسفند سال ۴۸ بوده و در یکی از روستاهای اطراف اسلام آبادغرب به دنیا آمده اند که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در حمله آزادسازی موصل عراق در ۱۶ بهمن ماه 95 به شهادت رسیدند.

 

 

 

افتتاحیه مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اسلام آبادغرب

 

مسابقات پهلوانی زورخانه ای بزرگسالان کشور در دو رده سنی 19 تا 30 و 31 تا 40 سال 1396 با عنوان یادواره سرداران شهید داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار شد.

 

 

 

یادواره کشوری سرداران شهید ریزه وندی و شهبازی در اسلام آبادغرب برگزار شد

یادواره کشوری سرداران شهید ریزه وندی و شهبازی با حضور سردار فضلی، سردار داوود آذرنوش رئیس بسیج ورزشکاران کشور، مدیران شهرستان، خانواده معظم شهدا، مسئولین لشکری و کشوری در سالن انقلاب اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

داریوش ریزوندی شهید شاخص ورزش کشور شد

سردار داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور درجلسه (13 اردیبهشت 96) با ابراز خرسندی از اینکه شهید شاخص ورزش کشور در سال 96 یکی از ورزشکاران شهید استان کرمانشاه است، گفت: شهید ریزوندی از جمله شهدای ورزشکاری بود که اخلاق و منش پهلوانی برایش در درجه اول اهمیت قرار داشت.

 

 

 

قاتل دختر جوان در اسلام آبادغرب به دار مجازات آویخته شد

 

صبح روز 21 شهریور 96 در ملاء عام با حکم دستگاه قضایی و با حضور مسئولین شهرستان حکم اعدام قاتل دختری که در 12 اردیبهشت96 در مرکزشهر اسلام آبادغرب با سلاح گرم به قتل رسانده بود اجرا شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها