گزارش/

درآمد حلال با تولید عسل /وقتی با اشتغالزایی ساده نیش زنبورها هم شیرین می شود

کد خبر: 300775
|
10:39 - 1396/11/14
نسخه چاپی
درآمد حلال با تولید عسل /وقتی با اشتغالزایی ساده نیش زنبورها هم شیرین می شود
اسلام آبادخبر: با وجود آمار بیکاری بالا در اسلام آبادغرب دو جوان در این شهرستان توانسته اند با تولید عسل طبیعی، اشتغالی پایدار و درآمدی حلال برای خود ایجاد نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  صرفنظر از نقش عدم سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در این منطقه برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری، در حالی که بسیاری از جوانان فارغ التحصیل بیکار در انتظار کار نشسته یا از این منطقه کوچ کرده اند، دو جوان روستایی با سرمایه اندک در این شهرستان توانسته اند با تولید عسل طبیعی، اشتغالی پایدار و درآمدی حلال برای خود ایجاد نمایند.

 

 از جمله این جوانان  می توان به آقای کریمی یکی از زنبور داران روستای بدره ای اشاره کرد که با دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی از بسیج سازندگی شهرستان اسلام آباد غرب اقدام به توسعه کندو های عسل خود نموده و در کنار فعالیت های دیگر به این شغل مشغول است.

 

کریمی که در روستای بدره ای در کنار منزل شخصی دارای بیش از 70 کندوی عسل بوده، با ابراز خرسندی و رضایت از درآمد این شغل باز هم قصد توسعه فعالیت زنبور داری را دارد و به تمام افراد بیکار و یا جویای کار پیشنهاد فعالیت در عرصه زنبور داری را می کند.

 

 

یکی دیگر از زنبورداران موفق اسلام آبادی در روستای لر است. رشیدی این حرفه را به همراه پدرش از سال های دور آغاز کرده است. علاقه او باعث شده بگوید: من از بودن در کنار آنها و نیش زدن آنها لذت می برم، سختی های کار را دوست دارم و یک شبه به دنبال طی کردن ره صد ساله نبودم.

 

رشیدی با تسهیلات 30 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب در راستای اقتصاد مقاومتی دریافت کرده است، توانسته تعداد کندوها  را گسترش داده و کار پرورش زنبور در روستای لر را وسعت بیشتری ببخشد.

 

 

 

این زنبوردار اسلام آبادی کسب تجربه را مهمترین معیار در پرورش زنبور عسل دانست و گفت: در زنبورداری هر چقدر پیشرفت کنی بازهم می بینی عقب هستی، من الآن هر چه که یاد گرفتم و تجربه کسب کردم بازهم می بینم باید بیشتر یاد بگیرم در کنارش از زنبورداران دیگر و باتجربه ها هم کمک می گیرم.

 

رشیدی  تاکید کرد که مشکلی از بابت فروش عسل ندارد و عسل های تولید شده را دوستان و آشنایان چه در شهرستان و چه از استان ها و مناطق دیگر از وی خریداری می کنند و به آن صورت برای بازار آن مشکلی ندارد.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، زنبور داری و تولید عسل  یکی از شغل های درآمدزای در حال گسترش در شهرستان می باشد که  حمایت وتوجه بیشتر مسئولین ذیربط را می طلبد که ایجاد کارخانه بسته‌بندی عسل تولیدی و ایجاد بازار فروش قطعا" باعث رونق زنبورداری  و اشتغالزایی در منطقه می شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد