گزارش/

جزئیات مهار آتش سوزی جنگل های حومه شمالی اسلام آبادغرب/ تقدیر دادستان شهرستان از تلاش نیروهای مردمی +تصاویر

کد خبر: 300502
|
12:07 - 1396/10/30
نسخه چاپی
جزئیات مهار آتش سوزی جنگل های حومه شمالی اسلام آبادغرب/ تقدیر دادستان شهرستان از تلاش نیروهای مردمی  +تصاویر
اسلام آبادخبر: با اقدام به موقع نیروهای مردمی آتش سوزی جنگل های حومه شمالی اسلام آبادغرب در کمتر از 3 ساعت مهار شد و کمتر از نیم هکتار از جنگل سوخته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، با اقدام به موقع نیروهای مردمی آتش سوزی جنگل های حومه شمالی اسلام آبادغرب در کمتر از 3 ساعت مهار شد.

 

عباس قنبری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آبادغرب  که حدود یک هفته است تصدی این شغل خطیر را برعهده گرفته در این رابطه به خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: ما موظف نیستیم اخبار را به رسانه ها بدهیم و اطلاعات تکمیلی را به فرمانداری و اداره کل می دهیم.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، هوشنگ رزمدیده از اهالی روستای سوران علیا و مشاور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که در هنگام وقوع آتش سوزی در روستا حضور داشت در این رابطه به خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: حدود ساعت یک و نیم  عصر روز گذشته آتش بعلت نامعلومی در مراتع و جنگل های مابین روستاهای لرینی و بره سیله به وقوع پیوست، که به محض مشاهده  آتش، جمعی از جوانان و اهالی روستا سریعا" در محل وقوع آتش حضور پیدا کرده و اقدام به مهار آتش سوزی نمودند.

 

وی افزود: با وجود وزش باد شدید روز گذشته که کار مهار آتش را خیلی سخت نموده بود، مردم نهایت تلاش خودر را در مهار آتش انجام دادند و نهایتا"  با حضور و کمک نیروهای منابع طبیعی شهرستان حدود ساعت 16 آتش بطور کامل مهار شد.

 

یک منبع مطلع گفت: با تلاش و اقدام فوری نیروهای مردمی کمتر از نیم هکتار از  جنگل های حومه شمالی اسلام آبادغرب بر اثر این آتش سوزی عصر جمعه 29 دی ماه 96 سوخته است.

 

 

گفتنی ست؛ ‍ صادق عزیزی داستان شهرستان اسلام آبادغرب در پیامی از  شهروندان طبیعت دوست اسلام آباد غرب و منطقه حومه شمالی شمالی که روز گذشته با وجود وزش باد در منطقه، حریق بخشی از منابع طبیعی را مهارکردند تقدیر و تشکر نمود.

 


عزیزی با اشاره به اینکه؛ در ۹۵ درصد موارد، عوامل انسانی علت ایجاد حریق در جنگل ها و مراتع ملی است، عنوان کرد: لازم است شهروندان در برخورد با مواهب خدادادی مهربانتر باشند تا بیش از این شاهد از بین رفتن منابع طبیعی همگانی نباشیم.
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد