گزارش/

درخواست سپرده گذاران جهت راه اندازی موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب/لزوم توجه دولتمردان به خواسته به حق مردم

کد خبر: 300485
|
12:16 - 1396/10/27
نسخه چاپی
درخواست سپرده گذاران جهت راه اندازی موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب/لزوم توجه دولتمردان به خواسته به حق مردم
اسلام آبادخبر: سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب تقاضای راه اندازی مجدد موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب می باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر، موسسه کاسپین 27 اسفند 1394 مجوز فعالیت بدون قید و شرط خود را از بانک مرکزی دریافت کرد اما به فاصله حدود 9 ماه از صدور مجوز،بازپرداخت سود و اصل سپرده‌ها توسط موسسه با مشکل همراه و متوقف شد.

 

مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند، مجوزی که صادر  شده مشروط بوده و شرط موسسه اعتباری کاسپین  که در اسفند ۹۴ از بانک مرکزی مجوز فعالیت می‌گیرد، این بوده است که  این موسسه پیش از انجام هر فعالیتی، ساماندهی هشت تعاونی اعتبار غیر‌مجاز  فرشتگان، الزهراء، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین را انجام دهد. این هشت تعاونی پیش از سال ۹۴ در کشور فعالیت داشتند و هر کدام از آنها قصد داشتند که به‌طور جداگانه از بانک مرکزی مجوز بگیرند، اما شرایط بانک مرکزی را نتوانستند برآورده کنند. سپس قرار شد که این موسسات پس از انحلال، توسط موسسه اعتباری جدیدالتاسیس کاسپین ساماندهی شوند.

 

موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب با 11 سال فعالیت که پیش از این با نام تعاونی اعتباری دامداران و کشاورزان فعالیت می کرد و همین نام موجب اعتماد و جذب تعدادی کثیری از آحاد و اقشار مردم در شهرستان های غربی استان کرمانشاه و اسلام آبادغرب گردید و پس از تغییر نام موسسه به کاسپین که بانک مرکزی 27 اسفند سال 94 به موسسه کاسپین مجوز قطعی و غیرمشروط  داده بود و همین اعلام رسمی مجوز از طریق سایت این بانک و قرار گرفتن نام موسسه مذکور به عنوان پنجمین موسسه مالی و اعتباری مجاز موجب افتتاح  سپرده های جدید از سوی مردم منطقه نزد آن موسسه شد.

 

 

پس از مشروط خواندن مجوز صادره از سوی بانک مرکزی، این رفتار بسیاری از سپرده‌گذاران مؤسسه مذکور را با احتمال زیان مالی و سر‌درگمی در رابطه با آینده‌ سرمایه و سپرده‌هایشان روبه‌رو کرد و از خرداد ماه سال 95 مشکلات از سراسر کشور گریبانگیر کاسپین شد.

 

خلیل شامحمدی مدیر موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: این موسسه در اسلام آبادغرب بالغ بر 6 هزار نفر سرمایه گذار دارد و 180 میلیارد ریال منابع اعتباری دارد که اکثر مشتریان شعبه از مردم مناطق سرپل ذهاب، گیلانغرب، دالاهو، گواور، حمیل و اسلام آبادغرب می باشند.

 

وی افزود: شعبه اسلام آبادغرب همچون تعداد دیگری از شعب استان بنا به دستور مدیران ارشد موسسه کاسپین می بایست ادغام می شد، اما بعلت اعتراض مردم و آمار بالای سپرده گذاران بنابه دستور دادستان محترم شهرستان در تاریخ 96/05/31 از تعطیلی شعبه جلوگیری بعمل آمد.

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، با وجود اینکه حدود 5 ماه است با دستور قضایی دادستان شهرستان و شورای تامین شهرستان از تعطیلی شعبه جلوگیری بعمل آمده اما هنوز فعالیت بانکی شعبه اسلام آبادغرب برقرار نشده و مدیرشعبه اسلام آبادغرب با وجود محدودیت های موجود، جهت جلب رضایت سرمایه گذاران و مردم زلزله زه روزانه لیست درخواست های برداشت سپرده را به شعبه مرکزی استان ارسال و از این طریق امورات مراجعین را انجام می دهد.

 

 

 

عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان نیز در این رابطه به خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: طبق آخرین پیگیری و رایزنی با کهزادی مسئول امور حقوقی موسسه کاسپین در استان کرمانشاه قرار بر این بود که اوایل هفته جاری سیستم های شعبه اسلام آبادغرب وصل گردد. اما پیگیری خبرنگار ما از شعبه مشخص نمود که هنوز خبری از فعالیت رسمی شعبه نیست.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته بر لزوم توجه دولتمردان به خواسته به حق مردم  و  راه اندازی موسسه اعتباری کاسپین در اسلام آبادغرب تاکید نمود.

 

یک منبع مطلع نیز در این رابطه گفت: با توجه به نارضایتی سپرده گذاران در راستای رفع مشکل مردم و عدم مراجعه به مرکز استان از طریق مسئولین شهرستان با مدیران موسسه کاسپین مکاتبه گردیده تا کد اقتصادی و دستور راه اندازی سیستم روز بانکی شعبه کاسپین اسلام آبادغرب صورت گیرد، همچنین عده ای از سپرده گذاران با امضاء و ارسال نامه ای به دکتر فلاحت پیشه نماینده شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس خواستار پیگیری و رفع این مشکل از طریق بانک مرکزی شده اند.

 

در این نامه سپرده گذاران آورده اند که شعبه کاسپین سنقر که یک، سوم منابع ومشتریان اسلام آبادغرب سپرده دارد با پیگیری نماینده آن شهرستان ابقا گردیده است.

 

 

به گزارش خبرنگار اسلام آباد خبر، با وجود تمام استرس‌ها و خسرانی که پس از چند ماه بلاتکلیفی به مشتریان این موسسه تحمیل شده و اکثرا" با صبوری تحمل کرده اند، اما اعتراضات برخی از سپرده‌گذاران در موسسه کاسپین شعبه اسلام آبادغرب به تنش و درگیری با کارکنان این شعبه کشیده شده است که با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در خصوص رفع مشکل موسسات اعتباری می طلبد که نماینده شهرستان در مجلس، فرمانداری، استانداری، بانک مرکزی و نهادهای مسئول هرچه سریعتر دستور صدور رفع مشکل و از سرگیری فعالیت موسسه کاسپین اسلام آبادغرب را پیگیری نمایند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد