در ادامه طرح مجازات جایگزین صورت گرفت؛

پاکسازی جاده راه کربلا در اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 299326
|
16:32 - 1396/08/11
نسخه چاپی
پاکسازی جاده راه کربلا در اسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: در ادامه طرح مجازات جایگزین، زندانیان جرائم سبک به جای تحمل حبس به پاکسازی جاده راه کربلا و محیط زیست مسیر تردد زائران عتبات عالیات در اسلام آبادغرب پرداختند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  امروز پنج شنبه 11 آبان ماه 96 در ادامه طرح مجازات جایگزین، زندانیان جرائم سبک به جای تحمل حبس به پاکسازی جاده راه کربلا و محیط زیست مسیر تردد زائران عتبات عالیات در اسلام آبادغرب پرداختند.

 

در این رابطه؛ شاهرخ سبزی رییس اداره محیط زیست شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبرگفت: در این طرح که با همکاری و نظارت رییس دادگستری  و دادستان محترم شهرستان اجرا می شود که از زندانیان جرائم سبک به جای حبس از خدمات عام المنفعه و فرهنگی و پاکسازی محیط زیست استفاده می شود.

 

 

وی افزود: این طرح از ششم آبان آغاز شده و تا 24 آبان ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن با هماهنگی دادگستری جهت تمدید و ادامه طرح تصمیم گیری خواهد شد.

 

سبزی خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ سازی با گروه ها و NGO بارها با حضور مسئولین این کار پاکسازی محیط زیست  انجام شده، اما در این طرح علاوه بر فرهنگ سازی عملا" مناطق گسترده ای از محیط زیست توسط این مددجویان زندان اسلام آبادغرب پاکسازی می شود.

 

وی با ارزیابی مفید این طرح، افزود: طرح پاکسازی هر روز در یک مسیر خاص اجرا می شود که روزانه چندین تن زباله در این مسیرها جمع آوری می شود که توسط کامیون های شهرداری به محل امحا و دفن زباله انتقال می یابد.

 

به گزارشاسلام آباد خبر،  یکی از مددجویان زندان اسلام آبادغرب نیز این طرح را برای افرادی که جرائم سبک دارند بسیار مفید و سازنده خواند؛

 

 

حمیدرضا سلیمی پور از مددجویان زندان اسلام آبادغرب و سرگروه این تیم پاکسازی محیط زیست در گفتگو بااسلام آباد خبر، گفت: این طرح برای کسانی که جرائم سبک دارند خیلی عالی است چون زندان برای برخی افراد جای مناسبی نیست واگر این افراد زندان بروند باعث یاد گرفتن خلاف های دیگر می شود، اما تداوم این طرح و بکارگیری مددجویان زندان در امورات فرهنگی شهر هم باعث تغییر روحیه زندانیان و هم تغییر نگرش جامعه نسبت به زندانیان خواهد شد.

 

وی که مدتی از حبس وی باقی مانده و بصورت داوطلبانه در این طرح پاکسازی مسیر زائرین اربعین شرکت نموده، از کارهای گذشته خود ابراز پشیمانی نموده و آرزو نمود هرچه زودتر با لطف و کرم اهل بیت(ع)  این زمان به پایان برسد و درکنار خانواده قرار بگیرد.

 

 

صادق عزیزی دادستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: این طرحمجازات جایگزین در اسلام آبادغرب با محوریت اسلام آباد برای زندانیان شهرستان های دالاهو، گیلانغرب و اسلام آباد و شهرهای گواور حمیل ، ماهیدشت و گهواره انجام شد که ۵۰ نفر زندانی داوطلبانه در این امر خیر و خداپسندانه شرکت کنند.

 

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار ساعت در شهرستان اسلام آبادغرب و شهرستان های اطراف حکم به انجام خدمات عمومی و عام المنفعه صادر شده و تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زوار از عتبات ‌عالیات این طرح ادامه خواهد یافت تا محیطی سالم و محیط زیستی پاکیزه داشته باشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد