گزارش تصویری-تشریحی/

مراسم آبروی محله یادواره شهید نیکزاد اکبری در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

کد خبر: 296627
|
01:35 - 1395/12/17
نسخه چاپی
مراسم آبروی محله یادواره شهید نیکزاد اکبری در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر
اسلام آبادخبر: با حضور سردار بسيجي حاج رضا شاویسی مراسم آبروی محله یادواره شهید نیکزاد اکبری در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، عصر دوشنبه  با حضور سردار بسيجي حاج رضا شاویسی،، فرمانده سپاه اسلام آبادغرب، امام جمعه وجمعی از خانواده شهدا و رزمندگان شهرستان مراسم آبروی محله یادواره شهید نیکزاد اکبری در اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

 

در این مراسم سرهنگ پاسدار بیژن خدادادیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 9800 شهید استان کرمانشاه ، 1280 شهید شهرستان اسلام آبادغرب و شهدای مدافع حرم، به حاضرین و مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

وی با اشاره به صحیفه نور امام راحل(ه) گفت: انقلاب ما امانت است ، شهدا و رزمندگان با نثار جان خود توانستند امانتداری خود را ثابت کنند و این امانت باید توسط ما به دست امام عصر (عج) برسد.

سرهنگ خدادادیان خاطرنشان کرد: که شهدا درس امانتداری به ما دادند و خوشا به حال کسی که در جبهه فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمن درست عمل می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در جهاد کبیر و جهاد اکبر سربلند بیرون می آید.

 

 

وی افزود: مردم به خوبی به وظیفه خویش عمل می کنند و انشاءالله مسئولین هم بتوانند به وظیفه خود عمل نمایند.

 

در ادامه حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان گفت: مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب باید به خود ببالند که چنین شهدایی را تقدیم انقلاب نموده اند.

 

 

وی با اشاره به واقعه عاشورا افزود: شهادت  معنایی ژرف و عمیق دارد که اگر کسی به معنای واقعی آن پی ببرد می فهمد که این بالاترین مقام در نزد پروردگار است که انسان ها در دنیا می توانند به آن برسند.

 

در ادامه سردار رضا شاویسی از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس با بیان خاطراتی از مبارزات اوایل انقلاب با ضدانقلاب، گفت:  37 سال پیش توفیق همرزمی این شهیدان عزیز را داشته ام.

 

 

وی افزود: در اوایل انقلاب دشمنان انقلاب در بلوک شرق و غرب برعلیه کشور متحد شده بودند و در همه نقاط کشور درگیری ایجاد کرده بودند( اعم از درگیری های لفظی ضد انقلاب تا درگیری مسلحانه)، آن زمانی که این شهیدان عزیز برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی آمدند، انگشت شماری از نیروها در مرکزیت استان جمع شده بودند.

 

این یادگار دفاع مقدس گفت: نقشه دشمن این بود که در تمام کشور توطئه ایجاد کنند و کشور را شقه شقه کنند و از هم جدا کنند وبه همین منظور سران خائن دولت موقت با سران ضد انقلاب پیمان آتش بس بستند و در کرمانشاه ضد انقلاب خیلی مانور می داد و بچه های انقلابی شهر کرمانشاه را به شهادت می رساندند.

 

 

وی با اشاره به دستور سردارشهید جعفری فرمانده سپاه وقت استان در مقابله با ضد انقلاب، گفت: 30 نفر از دلاورمردان استان کرمانشاه که شهید نیکزاد اکبری و شهید  صفدر جوهری و شهید زنده مراد پروین جزو ایشان بودند به فرماندهی شهید ابوالحسن یاری  گروه سلمان را تشکیل داده و با با کمترین امکانات نظامی(سلاح ژ3) به سمت کامیاران حرکت کردند.

سردار شاویسی گفت: درگیری در ورودی کامیاران  با ضد انقلاب یک ماه طول کشید و مقاومت این رزمندگان باعث عقب نشستن ضد انقلاب گردید تا اینکه 35 نفر به فرماندهی شخصی بنام " فدایی" بعنوان نماینده امام(ره) از تهران به ما ملحق شدند و اعلام کردند که ما می خواهیم توطئه آتش بس دولت موقت که یک خیانت به کشور است را بشکنیم و شهر کامیاران را تصرف کنیم.

 

 

وی با اشاره به دلاور مردی شهیدان جوهری و اکبری گفت: طراحی و هماهنگی لازم صورت گرفت و با پیشروی شجاعانه نیروها تا ساعت 4 بعدازظهر  شهر از ضد انقلاب پس گرفته شد و چندین نفر از نیروهای ما من جمله " شهید فدایی" در این راه به شهدادت رسیدند و با تصرف پاسگاه کامیاران و به اسارت گرفتن تعدادی از ضدانقلابیون، جمعی از آنها فرار کردند و شب مجدد به ما حمله کردند که با مقاومت رزمندگان مجدد عقب نشستند، تا روز بعد که 1000 نفر از نیرو های سپاه مشهد به جمع ما پیوستند و شهر را تحویل گرفتند و ما برای پاکسازی منطقه به سمت جاده سنندج پیشروی کردیم.

 

 

این فرمانده دفاع مقدس گفت: آن زمان رزمندگان ما در حالیکه حتی نان و آذوقه نداشتیم سلاح و مهمات و تجهیزات هم خیلی کم بود و سپاه در آن زمان پشتیبانی نداشت، با سختی مقاومت می کردند و با چنگ و دندان در برابر دشمن می جنگیدند و بر دشمنان پیروز می شدند.

وی افزود: پس از قائله کامیاران در حالیکه هنوز جنگ صدام آغاز نشده بود، شهید نیکزاد اکبری و تعدادی از نیروها که تجربه جنگ را داشتند به ارتفاعات منطقه پشت شاهو اعزام شدند که در آنجا ضد انقلاب با توجه به شناختی که از منطقه داشتند از پشت ارتفاعات را تسخیر کرده و شهید نیکزاد و همراهان وی را به شهادت رساندند.

 

 

وی با اشاره به سجایای اخلاقی شهیدان نیکزاد اکبری و صفدر جوهری، گفت: واقعا" این شهیدان از افتخارات و پشت گرمی گروه سلمان بودند.

 

سردار رضا شاویسی با بیان اینکه هرچه داریم از شهدا داریم گفت: شهدا در جهان می درخشند و این ها باعث امنیت و آسایش ما شدند و بخاطررشادت های شهدا ما در دنیا سربلندیم و امروز کشور ما  در صحنه های بین المللی نظیر عراق، سوریه و ... نقش بسزایی دارد و اگر این شهیدان گرانقدر نبودند این مهم میسر نمی شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها