ظهور ثمرات تلاش بسیج برای ایجاد اشتغال؛

اسلام آبادغرب این بار سنگر مقاومت اقتصادی شد/ وقتی درآمد حلال نیش زنبورها را هم لذت بخش می کند

کد خبر: 296092
|
09:34 - 1395/10/20
نسخه چاپی
اسلام آبادغرب این بار سنگر مقاومت اقتصادی شد/ وقتی درآمد حلال نیش زنبورها را هم لذت بخش می کند
اسلام آبادخبر:در چندسال اخیر بسیجیان شهرستان اسلام آباد غرب در پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده و افتخار این را دارند که از پیشگامان این عرصه هستند

به گزارشاسلام آباد خبر،  اقتصاد مقاومتی از جمله مباحثی است که چند سالی است در عرصه اقتصاد کشور مطرح شده و به عنوان ناجی شرایط فعلی از آن یاد می شود. در حوزه اقتصاد مقاومتی آنچه که حائز اهمیت است اقدام و عمل است که در شهرستان اسلام آباد غرب بسیجیان توانسته اند به خوبی از عهده آن بر بیایند.

در این میان نیز امروز روستاییان به عنوان یکی از مدافعان اصلی تحقق زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در تولید نقش بسزایی دارند. از جمله میتوان به یکی از زنبور داران روستای بدره ای اشاره کرد که با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی شهرستان اسلام آباد غرب به مبلغ 200،000،000 ریال اقدام به توسعه کندو های عسل خود کرده و در کنار فعالیت های دیگر به این شغل مشغول است.

 

کریمی که در روستای بدره ای در کنار منزل شخصی دارای بیش از 70 کندوی عسل بوده، با ابراز خرسندی و رضایت از درآمد این شغل باز هم قصد توسعه فعالیت زنبور داری را دارد و به تمام افراد بیکار و یا جویای کار پیشنهاد فعالیت در عرصه زنبور داری و استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی را می کند.

 

 

یکی دیگر از زنبورداران موفق اسلام آبادی در روستای لر است. رشیدی این حرفه را به همراه پدرش از سال های دور آغاز کرده است. علاقه او باعث شده بگوید: من از بودن در کنار آنها و نیش زدن آنها لذت می برم، سختی های کار را دوست دارم و یک شبه به دنبال طی کردن ره صد ساله نبودم.

 

رشیدی با تسهیلاتی که از بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب در راستای اقتصاد مقاومتی به ارزش 300 میلیون ریال دریافت کرده است، توانسته تعداد کندوها  را گسترش داده و کار پرورش زنبور در روستای لر را وسعت بیشتری بخشد.

 

 

 

این زنبوردار اسلام آبادی کسب تجربه را مهمترین معیار در پرورش زنبور عسل دانست و گفت: در زنبورداری هر چقدر پیشرفت کنی بازهم می بینی عقب هستی، من الآن هر چه که یاد گرفتم و تجربه کسب کردم بازهم می بینم باید بیشتر یاد بگیرم در کنارش از زنبورداران دیگر و باتجربه ها هم کمک می گیرم.

 

رشیدی  تاکید کرد که مشکلی از بابت فروش عسل ندارد و عسل های تولید شده را دوستان و آشنایان چه در شهرستان و چه از استان ها و مناطق دیگر از وی خریداری می کنند و به آن صورت برای بازار آن مشکلی ندارد اما ایجاد کارخانه بسته‌بندی عسل تولیدی و ایجاد بازار فروش باعث رونق زنبورداری در منطقه می شود.

 

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد