گزارش/

آسیب شناسی پلاستیک فروش های حراجی 2000 تومانی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 296024
|
13:57 - 1395/10/01
نسخه چاپی
آسیب شناسی پلاستیک فروش های حراجی 2000 تومانی  در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: آیا فروش این ظروف و لوازم پلاستیکی و شیشه ای فاقد علامت استاندارد و بدون اسم و آدرس کارخانه تولید کننده تهدیدی برای سلامت مردم نمی باشد؟

به گزارشاسلام آباد خبر،  پیام های ارسالی از سوی همشهریان عزیز به بخش شهروندخبرنگار ما مبنی بر اینکه؛ " آیا فروش این ظروف و لوازم پلاستیکی و شیشه ای فاقد علامت استاندارد و بدون اسم و آدرس کارخانه تولید کننده تهدیدی برای سلامت مردم نمی باشد؟ " باعث پیگیری این موضوع از مسئولین ذیربط گردید.

 

واقعیت این است در چند ماه اخیر تعداد مغازه های پلاستیک فروشی در شهر اسلام آبادغرب افزایش یافته و با توجه به پایین بودن سطح درآمد مردم، پلاستیک فروش های حراجی 2000 تومانی  طرفداران فراوانی در این منطقه پیدا کرده است و همین باعث شده علاوه بر بساط دست فروشان در محله های حاشیه نشین شهر، وانت های دوره گرد و  تغییر شغل برخی مغازه داران بومی، افرادی غیر بومی با اجاره کردن مغازه در شهر اسلام آبادغرب به این تجارت بدون ریسک و سودآور روی بیاورند.

 

 

خبرنگار این پایگاه خبری بنا به خواست مردم عزیز این موضوع را از مسئولین ذیربط پیگیری نموده است؛

 

دکتر محمدرضا نادری رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب در خصوص این موضوع در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: مردم باید ضمن توجه به پیام های بهداشتی به این نکته نیز توجه داشته باشند که ظروفی که برای نگهداری و تهیه خوراک یا آشامیدنی استفاده می نمایند حتما" از مواد استاندارد تهیه شده باشد.

 

وی با تاکید بر استفاده از لوازم و تولیدات با آرم استاندارد، افزود:  برای نگهدای مواد غذایی باید از ظروف قابل بازیافت و با پایه نشاسته استفاده شود.

 

دکتر نادری گفت: در تقسیم بندی ظروف به شیشه ای، مسی، چینی و پلاستیک ، ظروف پلاستکی بخصوص برای  نگهداری مواد  غذایی داغ  به هیچ وجه مورد تائید نمی باشند چون  با مواد غذایی واکنش نشان می دهند و این واکنش منجر به ایجاد مواد سرطان زا خواهد شد.

 

 

وی افزود: با توجه به شیوع این موضوع در کلیه شهرستان های استان و مرکز استان، با مسئولین مربوطه مکاتبه می کنیم که این موضوع در سطح کلان تصمیمات کلی برای آن گرفته شود.

 

 رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ باید اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد، ابراز داشت: با توجه به وضعیتی که وجود دارد اگر مردم آگاهی و سواد بهداشتی داشته باشند، قطعا" مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

وی با تاکید بر اطلاع رسانی و بالا بردن اطلاعات بهداشتی مردم گفت:   اگر مردم به این دیدگاه برسند که هر چیزی  که در دسترس است حتی مانند چیپس و پفک که برای سلامتی آنها مضر باشد استفاده نکنند، و آن موقع از این اجناس خریداری نخواهند کرد.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: اگر احساس کنیم که هر چیزی برای سلامت مردم مضر باشد حتما" مداخله و برخورد می کنیم.

 

محمود مصطفایی رییس اتاق اصناف شهرستان اسلام آبادغرب نیز در همین رابطه به خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: بهداشت بعنوان متولی سلامت جامعه مسئول تأمین و تشخیص سلامت مردم است و اگر بهداشت تشخیص بدهد که فروش این اقلام برای جامعه ضرر دارد باید اعلام شود تا پس از اولویت بندی در خصوص آن تصمیم گیری شود.

 

 

وی افزود: ماده 27 قانون صنفی در راستای برخورد با واحد های بدون پروانه کسب تکلیف را مشخص نموده، اما اگر این مغازه ها تهدیدی علیه سلامت مردم هستند باید اعلام شود تا با هماهنگی  اداره اماکن و قوه قضائیه با کلیه آنها اعم از پروانه دار و بدون پروانه برخورد شود.

 

این عضو کمیته سلامت شهرستان خاطرنشان کرد: گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، پروانه کسب بر عهده اصناف است، اما در بحث سلامت متولی بهداشت شهرستان است که تاکنون چیزی در این خصوص اعلام نشده است و اگر بهداشت تشخیص بدهد که  این اقلام برای سلامت مردم مضر می باشد، واحد های مربوطه حتما" پلمب خواهند شد.

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، به قول معروف در برخی از  این مغازه ها از شیر مرغ تا جان آدمی زاد پیدا می شود و از لوازم تحریر بی کیفیت تا لوازم برقی خطرآفرین که به صنف آنها هم مربوط نمی شود در این مغازه ها فروخته می شود، برخی هم برای جلب توجه مشتری در تابلو ورودی قیمت 2000 تومانی نصب نموده اما برخی در داخل مغازه اجناس را با قیمت بالاتری می فروشند.

 

لذا به نظر می رسد مسئولین محترم بهتر است در این مورد و موارد مشابه از ابتدای فعالیت نظارت لازم را بر زیر مجموعه های خود داشته باشند تا نه حق مردم ضایع شود و نه اینکه خدای ناکرده سلامت جامعه تهدید شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد