به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت:

نمایشگاه دست آوردهای اقتصاد مقاومتی در اسلام آبادغرب برگزار شد/ گفتگو با فعالان اقتصاد مقاومتی در شهرستان

کد خبر: 295909
|
15:37 - 1395/09/04
نسخه چاپی
نمایشگاه دست آوردهای اقتصاد مقاومتی در اسلام آبادغرب برگزار شد/ گفتگو با فعالان اقتصاد مقاومتی در شهرستان
اسلام آبادخبر: فعالان اقتصادی شرکت کننده در نمایشگاه دست آوردهای اقتصاد مقاومتی در اسلام آبادغرب دیدگاه ها و درد دل های قابل توجهی را مطرح کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، نمایشگاه دست آوردهای اقتصاد مقاومتی در اسلام آبادغرب برگزار شد، خبرنگار این پایگاه خبری با چند تن از فعالان اقتصادی شرکت کننده در نمایشگاه گفتگو نموده است؛

 

عبدالوهاب تیموری یکی از افراد شرکت کننده در نمایشگاه در گفتگو با اسلام آبادخبر اظهار کرد: طرح پرورش بلدرچین را در روستای کت کتی شیان اجرا کرده ام و مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی با سود 16 درصد استفاده کرده ام.

 

وی افزود: این طرح کار آفرینی که زیر نظر بسیج سازندگی است یک طرح اقتصادی به صرفه و اقتصادی است.

 

 

تیموری گفت: بلدرچین 45 روزه شروع به تخم گذاری می کند و جوجه های نر این پرنده برای مصرف خوراک گوشتی به بازار عرضه می شود و تخم مرغ آن هم فروش خوبی دارد.

 

وی افزود: ما در روستا یک انبار بلا استفاده داشتیم که اکنون در یک مکان 40 متری بالغ بر 1000 قطعه بلدرچین پرورش داده می شود که هم از تخم و گوشت ان استفاده می کنیم و هم در بازار به فروش می رسانیم.

 

 

به گزارش اسلام آبادخبر؛ یکی دیگر از محصولات عرضه شده در این نمایشگاه عسل طبیعی بود، فریادی مسئول فنی پروژه های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: طرح پرورش زنبور عسل یکی از طرح های ما می باشد که در این طرح به آقای کاوه پرندآور بعنوان طرح توسعه ای مبلغ 30 میلیون  تومان تسهیلات 16 درصد با بازپرداخت 48 ماهه پرداخت شده است که کندو های خود را 250 کندو توسعه داده است.

 

 

وی افزود: در این فصل کندوهای ایشان به مناطق گرمسیر انتقال داده شده ولی محصولات ان در نمایشگاه عرضه شده که با توجه به نوع و فصل تولید عسل (بهاره- پاییزه) از کیلویی 50 هزار تومان الی 150 هزار تومان عسل ها از نظر مرغوبیت قیمت گذاری می شوند.

 

 

زهرا بیرامی کارشناس ارشد فیزیولوژی و اصلاح گیاهان دارویی در گفتگو با اسلام آبادخبر، اظهار کرد: با تولیدات زعفران اسلام آباد( با سومین سال کشت) ، گل محمدی،  رازیانه، خاک شیر، بابونه و نعنای سبز در نمایشگاه شرکت نموده است.

 

 

وی گفت: همه محصولات را در روستای ارکوازی در زمین زراعی پدریش کشت نموده است وبرای این منظور مبلغ 15 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی استفاده نموده است.

 

خانم مهندس بیرامی با بیان اینکه در نیم هکتار کشت زعفران، 900 گرم زعفران برداشت نموده است، گفت: با توجه به تخصص و تجربه عملی که دارم شهر اسلام آبادغرب امتیازات بسیار مطلوبی از لحاظ آب، هوا و خاک دارد و مکان مناسبی برای کشت گیاهان دارویی  با بیشترین عملکرد و اسانس می باشد.

 

وی ضمن درخواست حمایت از مسئولین جهت پایین آوردن درصد سود تسهیلات و مدت تنفس بازپرداخت وام، گفت: در راستای نیاز به بازار فروش در شرف تشکیل تعاونی جهت برند سازی و رفع مشکل بازار فروش هستیم.

 

 

 

مریم نیازی فوق لیسانس زیست شناسی سلولی مولکولی در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبرگفت: 2 سال است در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارم و در نیم هکتار زمین اجاره ای در هنرستان کشاورزی اسلام آبادغرب 5 نوع گیاه دارویی ؛ به لیمو، بادرنج بویه، نعنا فلفلی، همیشه بهار و مریم گلی کشت نموده ام.

 

وی افزود: با توجه به عوارض داروهای شیمیایی و اشتیاق مردم به استقاده از داروهای گیاهی و همچنین گیاهان دارویی بیشتر شده است.

 

نیازی گفت: در زمینه تولید و پرورش گیاهان این نوع گیاهان در شهرستان برای اولین بار اقدام کرده ام و با توجه به اینکه کار کشت و برداشت این گیاهان بصورت دستی انجام می شود اگر حمایت و زمینه لازم را در اختیار داشته باشیم، اشتغالزایی فوق العاده ای را بدنبال دارد.

 

زهرا آهو زرین و خانم نرگس اصغری از هنرمندان بسیجی که با ارائه  محصولات تولدی فرش بافی و صنایع دستی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

 

 

زهرا آهو زرین در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر اظهار داشت: 22 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی 16 درصد استفاده کرده ام و با این کار علاوه بر مشغول کردن اعضای خانواده، یک کارگاه بافندگی فرش و تابلو فرش راه اندازی کرده ام و 40 بافنده اکنون برای کارگاه ما کار می کنند.

وی افزود: مدتی بر روی بافنده ها نظارت کامل دارم ولی پس از حصول اطمینان از مهارت و درست انجام دادن کار ایشان سفارشات را به ایشان می دهم تا به منزل خود ببرند.

آهوزرین گفت: فرش بافان می توانند با توجه به ساعت کارکردشان و مقدار فعالیت شان از ماهی 300 تا 500 هزار تومان عایدی داشته باشند.

وی افزود: مشکل عمده ایشان بازار فروش و قیمت بالای مواد اولیه است که  جهت ایجاد بازار صادرات این کالا و هزینه های نخ و نقشه و مواد اولیه به حمایت مسئولین نیاز داریم.

 

 

به گزارش خبرنگار  اسلام آباد خبر، سرگرد اله مراد رستمی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب  نیز در همین رابطه اظهار کرد: بسیجیان شهرستان اسلام آبادغرب استعداد های زیادی در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی دارند که لازمه ی شکوفایی این طرح ها حمایت دستگاههای اجرایی است.

 

 

وی افزود: امسال 104 نفر از بسیجیان واجد شرایط در شهرستان با اعتبار 900 میلیون تومان به بانک مهر اقتصاد معرفی شده اند که این تعداد 50 نفر با اجرای طرح  بالغ بر 500 میلیون تومان تسهیلات مربوطه را دریافت نموده اند.

 

رستمی ضمن بر شمردن عرصه های فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح ها در قالب؛ پرورش مرغ بومی و بوقلمون، پرورش کبک و بلدرچین، کشت گیاهان دارویی، کشت زعفران، پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، صنایع تبدیلی و صنایع کارآفرینی و اشتغالزایی می باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها