با حضور وزیر جهادکشاورزی صورت گرفت/

کلنگ زنی شهرک کشاورزی گلخانه ای اسلام‌آبادغرب/مشروح خبر+تصاویر

کد خبر: 295199
|
21:22 - 1395/04/27
نسخه چاپی
کلنگ زنی شهرک کشاورزی گلخانه ای اسلام‌آبادغرب/مشروح خبر+تصاویر
اسلام آبادخبر: عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین استان و شهرستان کلنگ ایجاد سایت گلخانه در مساحت 56 هکتار و با اعتبار 550 میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در پی افتتاح همزمان 63 پروژه بخش کشاورزی در استان کرمانشاه، عصر امروزعملیات اجرایی شهرک کشاورزی گلخانه ای اسلام‌آبادغرب بصورت ویدیو کنفرانس و به دستور رییس جمهور آغاز شد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دراین  ارتباط زنده به رییس جمهور گزارش داد: طرحی که در اسلام آبادغرب آماده کلنگ زنی است ،شهرک گلخانه ای کشاورزی با سرمایه گذاری شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: سهم آورده ی مجری در سطح 56 هکتار و با اعتباری معادل 55 میلیارد تومان و اشتغال زایی 300 نفر  و تولید سالانه 11 هزار تن محصولات سبزی و سیفی و سایر محصولات کشاورزی با هدف تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات به کشورهای همجوار عملیات اجرای آن آغاز می شود.

رئیس جمهور پس از توضیحات وزیر کشاورزی دستور افتتاح طرح را صادر نمود.

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، شهبازی مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ، پیش از شخنرانی وزیر جهاد کشاورزی  در جمع مسئولین و کشاورزان اسلام آبادی گفت: استان کرمانشاه به 4 میلیون تن در سال  یکی از قطب های کشاورزی کشور است و برنامه داریم با حمایت دولت این میزان را به 7 میلیون تن در سال برسانیم.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با تشریح مزلرع آب ودیم و باغات شهرستان؛ اسلام آبادغرب را یکی از قطب های تولیدی کشاورزی در استان معرفی کرد.

شهبازی ساخت کارخانه قند 10 هزار تنی ، کمک به واحد های نیمه فعال، تمدید تسهیلات بانکی ، توسعه کشت زعفران را از دیگر طرح های دولت در شهرستان دانست.

 

گفتنی است؛ فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب  در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به وزیر جهاد کشاورزی و هیأت همراه ، اظهار کرد: 34 درصد جمعیت 156 هزار نفری شهرستان اسلام آبادغرب روستایی هستند که این نشان دهنده این است که معیشت مردم بیشتر از کشاورزی است.

 

وی افزود: خشکسالی چند سال اخیر باعث هجرت مردم از روستا به شهر  و افزایش  حاشیه نشینی شده است.

افشین کریمی از با بیان برخی از مشکلات کشاورزان به عدم پرداخت به موقع پول محصولات کشاورزی چغندر، گندم و جو کشاورزان  اسلام آبادغرب اشاره کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها