کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/اجرای طرح قالیبافی توسط بسیجیان اسلام آبادغرب

کد خبر: 294776
|
10:35 - 1395/02/14
نسخه چاپی
کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/اجرای طرح قالیبافی توسط بسیجیان اسلام آبادغرب
امروز بسیج به عنوان یک نهاد مردمی که برخاسته از متن جامعه است با درک درست از برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی اقدامات مثمر ثمری را در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب برداشته است و بسیجیان اسلام آباد غرب نیز با استفاده از زمینه سازی های بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل وارد فاز عملیاتی کردن بخش هایی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، اقتصاد مقاومتی هنوز برای بسیاری از مردم و مسئولین جا نیفتاده است و شاید آن را یک مسئله بسیار پیچیده تلقی می کنند اما اقتصاد مقاومتی نه چندان پیچیده است که اجرای آن نیازمند صرف زمان زیاد باشد و نه چندان ساده که تنها با مزه مزه کردن واژه اقتصاد مقاومتی به توان به آن جامه عمل پوشاند و راه اجرای آن "اقدام و عمل" است.

 

امروز بسیج به عنوان یک نهاد مردمی که برخاسته از متن جامعه است با درک درست از برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی گام های مثمر ثمری را در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب برداشته است و بسیجیان اسلام آباد غرب نیز با استفاده از زمینه سازی های بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل وارد فاز عملیاتی کردن بخش هایی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شده اند.

 

در بند یک سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی چنین آمده است: تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی وسرمایه‌های انسانیو علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.

 

با توجه به همین بند که مشارکت آحاد جامعه را در فعالیت های اقتصادی گوشزد کرده است یکی از بسیجیان خواهر سپاه ناحیه اسلام آباد غرب توانسته به کمک تسهیلات بسیج سازندگی اقدام به ایجاد شغل و کسب درآمد از طریق بافندگی فرش نماید.

 

 
زهرا آهو زرین بسیجی کارآفرین اسلام آبادی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: بافندگی فرش را به صورت تجربی در خانواده فرا گرفتم  و هم اکنون دانشجوی مهندسی رشته کامپیوتر هستم و به دلیل علاقه شخصی وارد حرفه قالی بافی شدم.
 
 
وی افزود: به کمک تسهیلات 7 میلیون تومانی بسیج سازندگی توانستم کار خود را توسعه داده و به طور متناوب برای 5 تا 10 نفر اشتغالزایی بوجود بیاورم که این تعداد به عنوان قالیباف کار می کنند.
 
این بسیجی کارآفرین گفت: بخشی از منزل مسکونی خود را به عنوان کارگاه اختصاص دادم و علاوه بر آن برای راحتی همکارانم دار قالی و مواد اولیه را به منزل آنها بردم تا در همان جا کار خود را انجام دهند.
 
آهو زرین تصریح کرد: در بین این همکاران کسانی بودند که تجربه لازم را برای قالیبافی را نداشتند اما آموزش لازم را به  آنها ارائه دادم و هم اکنون در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.
 
وی گفت: با روزی 6 ساعت کار در پای دار قالی در سال 12 میلیون تومان درآمد خالص دارم که به طور متوسط یک میلیون تومان در ماه می شود ولی درآمد متوسط ماهیانه همکارانم با توجه به اینکه مواد اولیه،تهیه دار قالی و نقشه از طرف اینجانب می باشد و حق الزحمه به صورت رج بافی یا گره ای طبق نرخ اتحادیه فرش دست بافت پرداخت می شود  بین 300 تا 600 هزار تومان است که البته پرداخت به صورت ماهیانه نمی باشد و در پایان کار صورت می گیرد.
 
 
آهو زرین با اشاره به اینکه هم اکنون در فنی و حرفه ای شهرستان اسلام آباد غرب آموزش قالی بافی با ارائه گواهی نامه معتبر داده می شود گفت: قالی بافان از حق بیمه برخوردارند و 70 درصد هزینه بیمه آنها را نیز دولت پرداخت می کند از این رو جوانان می توانند با فراگیری این حرفه به اقتصاد خود،خانواده و کشور کمک کنند و حتی با توجه به تمایل بازگانان به صادرات فرش دست بافت می توانند پیشرفت چشمگیری در کار خود داشته باشند.
 

به گزارش خبرنگار اسلام آباد خبر، سرگرد اله مراد رستمی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب  نیز در همین رابطه اظهار کرد: بسیجیان شهرستان اسلام آبادغرب استعداد های زیادی در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی دارند که لازمه ی شکوفایی این طرح ها حمایت دستگاههای اجرایی است.

 

 

انتظار می رود با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب بنام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است مسئولین توجه بیشتری به چنین طرح هایی داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها