اسلام آباد خبر گزارش می دهد/

بازداشت یارانه مردم در اسلام آباد غرب/معاون فرماندار: مصوبه ای دال بر غیرقانونی بودن انسداد حساب یارانه وجود ندارد

کد خبر: 294711
|
07:32 - 1395/02/07
نسخه چاپی
بازداشت یارانه مردم در اسلام آباد غرب/معاون فرماندار: مصوبه ای دال بر غیرقانونی بودن انسداد حساب یارانه وجود ندارد
اسلام آبادخبر: با وجود تاکیدات قانونی مبنی بر اینکه هیچ بانکی حق مسدود کردن حساب یارانه خانوارها را به جای اقساط وضمانت ندارد، برخی از شهروندان اسلام آبادغربی با این مشکل روبرو شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، در حالی که به طور مکرر اعلام شده که هیچ یک از بانک ها حق مسدود کردن حساب یارانه خانوارها را ندارند اما اعتنایی از سوی برخی از بانک ها به این مسئله نشده و بعضا مشاهده شده که یارانه خانوارها بازداشت می شود.

 

این اقدام بانک ها علی رغم اینکه نارضایتی را در بین مردم بوجود آورده است هنوز مبنای قانونی آن مشخص نیست و ادله های مختلفی نیز برای این موضوع بیان می شود.

 

آقای "جلال.ر" در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: به خاطر 2 قسط معوقه در یکی از بانک های اسلام آباد غرب حساب یارانه ام را مسدود کرده اند درحالیکه یارانه متعلق به زن و فرزندم می باشد.

 

وی گفت: به علت مشکلات اقتصادی و پایین آمدن سطح درآمد در یک سال گذشته به سختی می توانم اقساط را پرداخت کنم به همین دلیل همیشه یک یا دو ماه قسط معوقه دارم.

 

یکی دیگر از همشهریان اسلام آبادی در گفتگو با اسلام آباد خبر در اینباره گفت: برای رضای خدا ضامن فردی شدم که وام 4 ساله گرفته بود و طی سه سال اول بازپرداخت را سر موعد انجام داد ولی سال آخر به علت مشکل اقتصادی پرداخت قسط ها به تعویق افتاد و الان بانک مربوطه حساب یارانه مرا مسدود کرده است.

 

در همین باره معاون فرماندار اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: در خصوص غیرقانونی بودن انسداد حساب یارانه خانوارها هیچ مصوبه ای از سوی بانک مرکزی به بانک ها اعلام نشده و صرفا اعلام شفاهی بوده است.

 

حمیدرضا بابایی افزود: در این زمینه تنها مصوبه موجود مصوبه سازمان هدفمندی یارانه هاست که برای بانک ها الزام آور نیست و در همین زمینه بارها مکاتباتی را برای حل مشکل مردم انجام داده ایم.

 

وی بیان کرد: در این میان تناقضی وجود دارد چرا که از یک سو فرد وقتی ضمانت شخصی را قبول می کند با امضا برگه حق برداشت از همه اموال منقول و غیر منقول را در صورت تعویق قسط به بانک می دهد اما از طرف دیگر اعلام شده که حساب یارانه متعلق به فرد نیست بلکه متعلق به اعضای یک خانوار است.

 

بابایی گفت: معمولا افرادی که با انسداد حساب یارانه مواجه می شوند به ما مراجعه می کنند و ما نیز به بانک های مختلف نامه می نویسیم و حساب یارانه افراد قابل دسترس می شود.

 

معاون فرماندار اسلام آباد غرب تصریح کرد: در خیلی از موارد مردم حسابی را که برای ضمانت استفاده کرده اند برای یارانه اعلام نموده اند که در اینجا نیز تناقض پیش می آید و مشکل اصلی در این مرحله خود افراد هستند.

 

وی گفت: بانک ها حق برداشت از حساب یارانه افراد را ندارند و تنها حساب را مسدود می کنند که معمولا در شهرستان این مسئله با نامه نگاری حل می شود.

 

بابایی در پایان تاکید کرد: تنها مرجع امر و نهی به بانک ها بانک مرکزی است و تاکنون هیچ مصوبه ای از سوی بانک مرکزی دال بر اینکه انسداد حساب یارانه خانوارها خلاف می باشد به بانک ها ابلاغ نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد