توصیه های انتخاباتی چهار کاندیدای اسلام آبادی در مورد بررسی صلاحیت ها/

کسانی که صلاحیت آنها احراز نمی شود به اپوزوسیون نظام تبدیل نشوند/ قانون اساسی فصل الخطاب کاندیداها باشد

کد خبر: 294095
|
16:48 - 1394/10/14
نسخه چاپی
کسانی که صلاحیت آنها احراز نمی شود به اپوزوسیون نظام تبدیل نشوند/ قانون اساسی فصل الخطاب کاندیداها باشد
اسلام آباد خبر: نتیجه اولیه بررسی صلاحیت های کاندیدای انتخاباتی توسط هیئت های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا اعلام می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، هر چند که این نتایج به صورت محرمانه اعلام شده و تنها کاندیداهای رد صلاحیت شده از آن اطلاع می یابند و فرصت اعتراض به رد صلاحیت ها وجود دارد اما نکته مهم آنست که ممکن است بازار شایعات رد و تایید صلاحیت ها از فردا در شبکه های فضای مجازی و همچنین بین مردم داغ شود لذا برآن شدیم تا از میان کاندیداهای انتخاباتی در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو به سراغ تنی چند از آنها رفته و دو پرسش مهم را مطرح کنیم؛ پرسش اول اینکه چه توصیه ای به کاندیداهایی دارید که احیانا رد صلاحیت می شوند؟ و پرسش دوم اینکه توصیه شما به رقبایتان در خصوص فعالیت های انتخاباتی چیست؟

علی جلیلیان،تیمور بستی،حمید رضا صید محمدی و نورالدین زارعی چهار کاندیدایی هستند که به اسلام آباد خبر با آنها گفتگو کرده است.

کاندیداها نتیجه بررسی صلاحیت ها را بپذیرند

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: همانطور که می دانید تا این لحظه رسما نتیجه تایید یا رد صلاحیت ها مشخص نشده اما در تمام کشورهای دنیا فیلتر ها و نظارت هایی وجود دارد تا افرادی که قصد دارند به عنوان رییس جمهور یا نماینده مجلس باشند، باید از آن فیلتر ها عبور کنند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز فیلترهایی برای بررسی صلاحیت افراد وجود دارد و افرادی که در کشور ما در انختابات های مختلف به بررسی صلاحیت ها اعتراض داشته اند فرصت مجدد برای اعتراض آنها وجود داشته و الان نیز این فرصت برای افرادی که در انتخابات پیش رو به بررسی صلاحیت ها اعتراض دارند در چند مرحله وجود دارد.

جلیلیان گفت: اگر بعد از اعتراض به بررسی صلاحیت ها و در نهایت اینکه مراجع قانونی تشخیص دادند که فردی برای نمایندگی مجلس مناسب نیست این موضوع بدان معنا نیست که فرد رد صلاحیت شده برای هیچ کاری صلاحیت ندارد بلکه معنایش اینست که آن فرد برای نمایندگی که کار حساسی است صلاحیت ندارد.

وی گفت: کسی که توسط مراجع قانونی رد صلاحیت می شود باید نتیجه بررسی صلاحیت ها را بپذیرد و برای حضور در انتخابات همراهی کند.

حضور مردم در پای صندوق های رای یک رزمایش انتخاباتی است

حمید رضا صید محمدی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: بنده در چارچوب امنیت نظام،آرامش عمومی مردم و اقتدار صحنه انتخابات توصیه می کنم چه کسانی که در صحنه انتخابات باقی می مانند و چه کسانی که احیانا از صحنه رقابت کنار می روند اولین وظیفه ملی و شرعی انها دعوت مردم به پای صندوق های رای است.

وی افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای یک رزمایش انتخاباتی است که باعث استحکام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در جهان است.

صید محمدی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به سایر رقبا در حصص فعالیت های انتخاباتی چیست؟ گفت: توصیه می کنم تمامی کاندیداها رعایت اخلاق انتخاباتی،اخلاق اسلامی،حفظ سلامت رای مردم و آرامش عمومی را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تمکین به قانون بیان کرد: نظر شورای نگهبان برای همه کاندیداهای انتخابات خبرگان و مجلس باید فصل الخطاب باشد و قانون اساسی،ولایت فقیه و شورای نگهبان سه پایه استحکام نظام هستند که شورای نگهبان حافظ دین ماست و نظر شورای نگهبان به خاطر حفظ اسلام است.

صید محدی تصریح کرد: حداکثر مشارکت مردم در روز هفتم اسفند اهمیت دارد و باید حتی یک رای در آن روز در منزل باقی بماند چرا که آن رای حافظ امنیت و اقتدار کشور است و تقویت نظام و ولایت فقیه را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: آنکسی که رد صلاحیت می شود نباید تبدیل به اپوزوسیون نظام شود و الان بهترین زمان برای به نمایش گذاشتن مشارکت حداکثری مردم در صحنه سیاسی کشور است.

کاندیداها، مردم را در مقابل یکدیگر قرار ندهند

یکی دیگر از کاندیداهای حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: فصل الخطاب همه ما قانون اساسی است و در قانون اساسی نیز اعلام شده که قسمتی از نظارت بر عهده شورای نگهبان است که همان نظارت استصوابی می باشد.

تیمور بستی افزود: بر این اساس ممکن است عده ای از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده لذا بنده با حفظ حرمت تمامی کاندیداها توصیه می کنم اگر کسی احیانا از گردونه رقابت انتخاباتی خارج شد با حفظ آرامش و خویشتنداری مردم را به حضور در صحنه انتخابات دعوت کند چرا که مشارکت حداکثری مردم ضامن اقتدار و بقای نظام است.

وی گفت: اعتقاد دارم مسیرهای اعتراض های قانونی باز است و باید تنور رقابت انتخاباتی داغ شود.

بستی در خصوص فعالیت های انتخاباتی نیز بیان کرد: من بارها اعلام کرده ام که رقابت انتخاباتی نیزبعد از چند ماه می گذرد و باید طوری برنامه ریزی کنیم که مردم در مقابل همدیگر قرار نگیرند و توصیه می کنم مردم نیز بعد از شنیدن صحبت تمامی کاندیداها انتخاب کنند.

وی افزود: خود کاندیداها نیز باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و از تخریب خودداری کنند و بجای بیان ضعف دیگران بویژه نمایندگان ادوار گذشته خود را معرفی و عرضه نمایند.

نورالدین زارعی نیز در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: بنده تمامی کاندیداها را به رعایت قانون و اخلاق مداری توصیه می کنم.

پایگاه خبری تحلیلی کرند کرد نیز نوشت: حسن پیر کرمی کاندیدای مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبر نگار کرند کرد هدف از حضور در انتخابات را احساس وظیفه و قصد خدمت ابراز کرد ایشان که از کاندیداهای اصلاح طلب این دوره می باشد در ادامه در خصوص وظایف شورای نگهبان افزود: این نهاد وظیفه دارد در چهار چوب قانون عمل کند وهر آنچه تصمیم بگیرد قطعا قانونی وحسن الختام خواهد بود ایشان در ادامه افزودند هر کاندید در حیطه قانون حق دارد از رد صلاحیت خویش دفاع کند اما نظر شخصی من احترام به قانون در حرف وعمل است وهر آنچه شورای نگهبان تصمیم بگیرد حسن الختام خواهد بودوی در ادامه تمکین به شورای نگهبان را تمکین به نظام وانقلاب ذکر کردند.

دیگر کاندیدای مجلس که دراین خصوص مطالبی عنوان کردند آقای مهرداد زمانی می باشد ایشان تحقق اهداف دولت تدبیر وامید را جریان فکری خویش اعلام کردند ونیز خاطر نشان کردند که به قصد خدمت به تمامی اقشار جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته اند ومقوله  تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان را از وظایف ذاتی این نهاد برشمردند وتصریح کردند به عنوان یک کاندیدای مجلس هیچ اعتراضی به تصمیم این شورا نداشته ونخواهم داشت ویقین دارم شورای محترم نگهبان در چهار چوب قانون ودر جهت منافع نظام وانقلاب عمل میکند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد