در گفتگوهایی مطرح شد؛

انتظارات مسئولین اسلام آبادغرب از استاندار جدید کرمانشاه/ از لزوم توجه به منطقه ویژه و پتروشیمی تا رفع بیکاری و توجه به اقتصاد مقاومتی

کد خبر: 293519
|
08:30 - 1394/07/16
نسخه چاپی
انتظارات مسئولین اسلام آبادغرب از استاندار جدید کرمانشاه/ از لزوم توجه به منطقه ویژه و پتروشیمی تا رفع بیکاری و توجه به اقتصاد مقاومتی
اسلام آبادخبر: مسئولین شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگوهایی با بیان اولویت ها، مطالبات شهرستان اسلام آبادغرب از استاندار جدید کرمانشاه را مطرح کردند.

به گزارشاسلام آبادخبر،  چند روز گذشته بود که هیئت دولت اسدالله رازانی را به عنوان استاندار جدید کرمانشاه معرفی و ابراهیم رضایی بابادی پس از 22 ماه حضور در کرمانشاه به عنوان استاندار، این استان را ترک کرد.

 

با روی کار آمدن یک مسئول جدید و با توجه به عدم شناخت و آشنایی با وضعیت استان نیازمند است رسانه ها با یک نگاه دلسوزانه، مشکلات شهرستان را برای مسئولین و تصمیم سازان مشخص کنند تا با این مسئله سازی و ارائه راهکار و پیشنهاد، مشکلات مردم رفع شود.

 

بر همین اساس امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان در گفتگوهایی اولویت های مهم شهرستان اسلام آبادغرب را بیان کردند.

 

تاکید بر رفع بیکاری و توجه به اقتصاد مقاومتی

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبراظهار داشت: ما از استاندار جدید انتظار معجزه نداریم اما هر کسی درحد اختیارات و توان خودش کارهایی می تواند انجام دهد و با توجه به اینکه استاندار بالاترین مقام اجرایی استان است، قطعا مردم استان انتظاراتی از ایشان دارند.

 

وی افزود: یکی از انتظارات به حق رسیدگی به معیشت مردم است و با توجه به دارا بودن رتبه اول بیکاری شهرستان اسلام آبادغرب و استان کرمانشاه در کشور، ایجاد زمینه های اشتغال یکی دیگر از انتظارات مردم است.

 

حجت الاسلام سیدامیر محمدی پور با بیان اینکه منظور از ایجاد اشتغال این نیست که همه استخدام دولت شوند، خاطرنشان کرد : ایجاد شرایط اشتغال از طریق تحقق اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد. یعنی هم جوانان حرفه ای یاد بگیرند و دولت هم وام و تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال در اختیار آنان قرار دهد.

 

وی افزود: این امر باعث می شود مشکل فقر گام به گام از بین برود و شدنی هم است و پیگیری آن در توان استاندار می باشد.

 

 

امام جمعه شهرستان گفت: استاندار در کنار حمایت از طرح های تولیدی و عمرانی، توجهی ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری به خصوص در بحث اقتصادمقاومتی و تحقق شعار سال یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت داشته باشد.

 

وی افزود: علاوه بر مردم دولت هم موظف است با مردم همدل و همزبان باشد. مردم وقتی شعار مرگ بر آمریکا می دهند یعنی حاضر نیستند با دشمنان خود توافق کنند و از اهداف شهدا کوتاه بیایند.

 

لزوم کلنگ زنی پتروشیمی و پیگیری پروژه های راهسازی و گاز کشی در اسلام آبادغرب

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس در خصوص انتظاراتش از استاندار جدید به خبرنگاراسلام آبادخبرگفت: من باید به مردم استان کرمانشاه تبریک عرض کنم که استاندار پیشین کرمانشاه از این استان رفت و با رفتن آقای بابادی استان کرمانشاه آزاد شد.

 

وی افزود: استاندار جدید شخصی دارای تجربه و پرتحرک است و قطعا در استان کرمانشاه تحولاتی را به وجود خواهد آورد و ما موظفیم بعنوان نماینده مردم با استاندار جدید همراهی کنیم و به ایشان کمک کنیم؛ ایشان هم قول دادند که برنامه های اقتصادی در استان بخصوص پتروشیمی عظیم اسلام آبادغرب که موافقت آن گرفته شده  و بزودی کلنگ زنی خواهد شد را پیگیری نمایند  و حتما و قطعا آنرا به عنوان یک قطب اقتصادی در استان به نتیجه می رسانیم.

 

 

علی جلیلیان گفت: در زمینه راه سازی همه بزرگراه های شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو در دست احداث می باشد که پیمانکاران در این بخش و سایر بخش های راه های روستایی مشغول به کار هستند و پروژه های دیگری از جمله گازرسانی در دست اقدام است.

 

وی با بیان اینکه به علت کمبود بودجه و اعتبار بسیاری از پیمانکاران زمین گیر شده اند، گفت: از استاندار جدید و دولت می خواهم که هرچه زودتر مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند تا با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، پروژه گازرسانی تمام روستاهای حوزه های انتخابیه ام اعم از اسلام آبادغرب، کرند و روستاهای گهواره و روستاهای بخش حمیل با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند تا ان شاءالله شاهد یک تحولی در امر گازرسانی به مردم باشیم.

 

باید نقش اسلام آبادغرب در اقتصاد و بازرگانی منطقه غرب استان و کشور مشخص شود

 

در این رابطه فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب نیز در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبراظهار داشت: آقای رازانی سابقه استانداری و کار در چند استان دیگر  را در کارنامه خود دارند و تجربه لازم را دارند و اگر بعنوان یک شهروند و فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب بخواهم مطالباتی را به استاندار و مسئولین ارشد کشوری اعلام کنم این است که باید نقش اسلام آبادغرب در اقتصاد و بازرگانی منطقه غرب استان و غرب کشور مشخص شود.

 

وی افزود: اسلام آبادغرب در کریدور مرکز- غرب - جنوب کشور نقش اساسی دارد  و می تواند با توجه به اینکه مسیر مرز مهران و مرز قصرشیرین از هر دوجانب از اسلام آبادغرب می گذرد می تواند پتانسیل این را داشته باشد که در بحث تجاری سهم مهمی داشته باشد که اکنون از آن سهم برخوردار نیستیم.

 

افشین کریمی گفت: امیدواریم با اعلام برنامه های مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب توجه ویژه و جدی تری به  این منطقه ویژه اقتصادی بشود و مسئولین استان هم با صدور مجوزهای لازم و تسهیل در مسائل قانونی می توانند کمک کند تا شاهدرونق گرفتن بحث اقتصادی در شهرستان باشیم.

 

 

وی با اشاره به راه آهن غرب، گفت: امیدواریم که این پروژه که مدتهاست به علت مشکلات اعتباری رشد خیلی کندی دارد، عملی بشود زیرا با ارتباط ریلی با سایر نقاط کشور کمک جدی به اقتصاد شهرستان اسلام آبادغرب خواهد کرد.

 

کریمی با بیان اینکه اسلام آبادغرب با 100 هزار نفر جمعیت شهری باید با دید متفاوتی دیده شود، گفت: در بحث مسائل فرهنگی و مسائل عمران شهری می توان گفت که  اسلام آبادغرب از لحاظ جمعیت و قدمت دومین شهر استان کرمانشاه است و نباید شهرستان های دیگر که جمعیت کمتر، سبقه شهری کمتر و شرایط اقلیمی متفاوتی دارند، آنها را با اسلام آبادغرب مقایسه کنیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه آسیب های زندگی شهری در اینجا هم دیده می شود، نیاز هست که توجه ویژه تری چه در بحث عمران شهری و در مسائل فرهنگی، اجتماعی در آن صورت بگیرد.

 

اسلام آبادغرب قطب سلامت در غرب استان کرمانشاه

 

فرماندار اسلام آبادغرب  با بیان اینکه امروز اسلام آبادغرب قطب سلامت در غرب استان کرمانشاه است، بیان داشت: اما باید توجه داشته باشید که آیا ظرفیت بیمارستانی ما پاسخگو خواهد بود یا خیر.

 

وی افزود: خوشبختانه بیمارستان 130 تختخوابی در حال طی کردن مراحل پایانی است اما نیاز به تخصیص اعتبار داریم که تا پایان سال 94 به اتمام برسد و وارد مدار کار بشود و این نیازمند است که استاندار محترم به راه و شهرسازی تاکید بکنند که تخصیص هایش کامل باشد تادر بحث سلامت به نتیجه برسیم.

 

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بالا و پتانسیل های خوب فرهیختگان، نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان خوب در شهرستان نیاز به ارتقاء تشکیلاتی داریم زیرا شهرستان اسلام آبادغرب از لحاظ ظرفیت در بحث مسائل امنیتی و اجتماعی که در آن موجود است می تواند جایگاه دستگاههای مختلف آن ارتقاء پیدا کند.

 

وی تاکید کرد: از لحاظ اداری و جذب نیروی انسانی و تجهیز ماشین آلات نقلیه، باید توجه ویژه تری به اسلام آبادغرب بشود.

 

 

پیگیری کلنگ زنی پتروشیمی/ حمایت از سرمایه گذاران

 

وی افزود: با تلاش هایی که نماینده مردم در مجلس و دولت انجام دادند مراحل اولیه احداث پتروشیمی طی شده و منتظریم وزیر نفت، استاندار، مجموعه دولت، کلنگ زنی پتروشیمی اسلام آبادغرب را همانند مجموعه آناهیتا انجام بدهند.

 

کریمی گفت: برای رشد رونق اقتصادی و صنعتی در این منطقه نیازمندیم که از صندوق ذخیره ارزی توجه ویژه تری به شهرستان اسلام آبادغرب بشود. سرمایه گذار در این مناطق از سوبسید هایی برخوردار باشد چون سرمایه گذاران حاضر نیستند به این منطقه بیایند و در جاهای دیگر سرمایه گذاری می کنند.

 

وی افزود: ما باید زمینه ها را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم تا صنایع موجود در شهرستان تقویت شوند چون در بحث تحریم خیلی آسیب دیده اند.

 

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: با شناختی که از آقای رازانی هست و با تدبیری که خواهند داشت کمک بکنند تا شهرستان اسلام آبادغرب رونق شایسته و بایسته این مردم را بگیرد.

 

کریمی تصریح کرد: رسانه ها با یک نگاه دلسوزانه باید مسائل شهرستان را به مسائل استان و کشور تبدیل کنند و مشکلات شهرستان را برای مسئولین و تصمیم سازان بولد بکنند که ما بتوانیم با این مسئله سازی، راهکار و پیشنهاد بدهیم تا مشکلات مردم رفع شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد