گزارش/

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در اسلام آبادغرب /دستگیری 3 نفر توزیع کننده مواد مخدر

کد خبر: 292891
|
11:40 - 1394/03/06
نسخه چاپی
اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در اسلام آبادغرب /دستگیری 3 نفر توزیع کننده مواد مخدر
اسلام آباد خبر: محله شهریار شهر یکی از محلات اسلام آبادغرب است که تردد معتادان و زندگی خرده‌فروشان مواد مخدر در این محدوده باعث شده است که نگاهی ناخوشایند به آن وجود داشته باشد که غروب روز گذشته طرح پاکسازی مواد مخدر در این محله آلوده و جرم خیز به اجرا درآمد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  یکی از مهمترین خواسته مردم اسلام آبادغرب برخورد با خرده‌فروشان و عمده فروشان مواد مخدر و پاکسازی این مناطق آلوده خواست.

 

محله شهریار شهر یکی از محلات اسلام آبادغرب است که  تردد معتادان و زندگی خرده‌فروشان مواد مخدر در این محدوده باعث شده است که نگاهی ناخوشایند به آن وجود داشته باشد و علاوه بر مشکلات فرهنگی و اجتماعی، بروز این ناهنجاری باعث افت ارزش قیمت خانه و مسکن و حتی وارد کردن لطمه اقتصادی  به مردم این محله شده است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، غروب روز گذشته با حضور قاطع رییس پلیس شهرستان و پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی شهرستان، طرح پاکسازی مواد مخدر در این محله آلوده و جرم خیز در اسلام آبادغرب به اجرا درآمد که باعث خوشحالی بسیاری از مردم این منطقه گردید.

 

 

در همین رابطه فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب به خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر با پاکسازی چندین مرکز توزیع مواد مخدر در محله شهریارشهر این شهرستان اجرا شد.

 

وی افزود: این طرح با هماهنگی مسئولان قضایی و انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی انجام شده است که در همین ارتباط، 3 نفر از عمده فروشان مواد مخدر دستگیر شده که کارهای تحقیقاتی از متهمان در حال انجام است و مقادیر زیادی شیشه، تریاک ، شیره  و تعدادی ترازوی دیجیتال مخصوص توزیع مواد مخدر از منازل بازرسی شده کشف و ضبط شده است.

 

سرهنگ بهروز سرتیپ نیا با هشدار به به قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان، گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوه و جرم خیز ادامه دارد و مبارزه با افراد مخل نظم و آسایش عمومی  و هنجار شکنان  بطور جدی در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی قرار دارد و اجازه عرض اندام به افراد متخلف داده نخواهد شد.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،  اجرای این طرح، بازتاب بسیار خوبی در بین مردم داشته است و به حدی باعث خوشحالی اهالی محله شهریارشهر شد که بعد از اجرای عملیات جمع کثیری از مردم محله ، گرداگرد ماموران نیروی انتظامی جمع شده و از آنها تشکر کردند و  گفته می شود مردم هم بصورت حضوری و هم تلفنی از حمایت های نیروی انتظامی شهرستان  و فرمانده ولایتمدار آن تقدیر می نمایند.

 

 

رضا نجفی  استاد دانشگاه و جامعه شناس اسلام آبادی در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبراظهار داشت:  متاسفانه دسترسی آسان به مواد مخدر در اسلام آبادغرب معضل بزرگی است، که باید برای این موضوع اقدامات اساسی انجام شود.

 

وی با اشاره به نقش بازدارندگی پلیس و دستگاه قضایی،  افزود: با تلاش  نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شهرستان اسلام آبادغرب  وضعیت بهتری نسبت به برخی از شهرهای همطراز در کشور دارد.

نجفی با بیان اینکه برخی ضد ارزشها در خانواده ها به ارزش تبدیل شده، گفت: زمانی کشیدن قلیان برای بانوان عیب به شمار می رفت ولی در حال حاضر نه تنها مردان بلکه بانوان نیز به راحتی اقدام به این کار می کنند و این معضل در برخی خانواده ها به یک تفریح مبدل شده است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، با توجه به اینکه درصد بالایی از زندانیان را زندانیان مواد مخدر تشکیل می دهند، این موضوع اهمیت کار و تلاش در عرصه مبارزه با مواد مخدر را بیش از پیش نمایان می کند و لازم است برای مبارزه با مواد مخدر باید از همه دستگاه ها کمک گرفته شود.

 

لذا با توجه به نقش آموزش در کاهش گرایش به سمت مصرف مواد مخدر باید در راستای آموزش چهره به چهره و تشکیل کارگاه آسیب های مواد افیونی از ظرفیت ارگانهایی مانند آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، پایگاههای بسیج مردمی ، اهالی رسانه و ... استفاده شود.

 

گزارش از علی احمدیان

 

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد